Trekker met voorlader, shovel of verreiker deel 2

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Trekker met voorlader, shovel of verreiker deel 2

Berichtdoor Henk » do jan 10, 2019 11:08

kobonde schreef:Gebruikte trekkers met voorlader zijn over het algemeen in slechte staat en slijten hard. Een voorlader zou ik altijd niew kopen
en eventueel op een jong gebruikte trekker bouwen. Soms kun je wel mooie vinden maar die zijn vaak erg duur.

Is idd een probleem wanneer je iets gebruikts met voorlader zoekt. Ik was er al ruim een jaar naar aan het rondkijken. Zijn bijna altijd afgeragte voorladers. Had het geluk afgelopen zomer tegen 1tje aan te lopen waarvan de voorlader op 1 week na jaren ongebruikt achterin de loods heeft gestaan :yes: Was dus nog echt als nieuw (y) :yes:
Op de slepper zat ook een fronthef en wanneer je de voorlader aan wil pikken moet je de heflatten dr af halen anders komt ie tegen de steunpoten van de voorlader aan. Oud-eigenaar kon de slag van voorladeren ook niet krijgen en kocht al snel een loader dr bij :yes: Tis toevallig dat ik 'm ken. Was veehouder in het dorp waar we eerst woonde :yes:

Meende eerst altijd dat een voorlader op een kleine compacte slepper moest zitten. Zijn nu van een Case 4 cil van 95 PK naar een NH 6 cil van 135 PK gegaan. Werkt een heel stuk comfortabeler vind ik, nu je wat meer gewicht stabiliteit en PK's hebt (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Jappie » do jan 10, 2019 11:13

Kan ook best zijn dat ik op mijn eigen een voorlader zet en een 6 cil met front en pto eŕbij koop. Maar ff rustig aan doorzoeken :yes:
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Hans van Bergen » do jan 10, 2019 11:16

Hoftede frontlader is gewoon Metal Tech wah :yes: Ik denk dajje voor 7000-7500 euro wel een grote zware Alo Quik hebt opgebouwd zitten met alles derop en deran :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Jappie » do jan 10, 2019 11:26

Hofstede lader kan niet op onze mf, vorig jaar al naar geinformeerd :yes:
Zijn geen aanbouwdelen voor standaard.
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor jvt » do jan 10, 2019 12:09

Hans van Bergen schreef:Hoftede frontlader is gewoon Metal Tech wah :yes: Ik denk dajje voor 7000-7500 euro wel een grote zware Alo Quik hebt opgebouwd zitten met alles derop en deran :yes:

helaas Hans, metal tech en metal technik zijn toevallig twee verschillende fabrieken. Heb op drie plekken prijs gevraagd voor voorlader, mx was op 1 plek 7800 zonder montage, alo op 1 plek 11500 incl montage, andere plek 8400 incl montage maar overjarig model van 2015, wat me trouwens niet boeit dat ie overjarig is. 7000 euro is prijs van 10 jaar terug
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Hindrik » do jan 10, 2019 12:19

kobonde schreef:
Hindrik schreef:
Jappie schreef:Zat wat te zoeken om een trekker met voorlader, valt me nog niet mee die prijzen :no: . 20k voor 15 jaar en 8000 uur is eerder vanaf prijs dan bovenkant markt :?

Weet niet wat je wensen zijn, maar kwam vandaag noch een JD 3140 SG2 [6 cyl 100 pk] 2wd voorbij op MP met Quicke Q65 [bj 2006]
Bouwjaar JD 1986 :oops: maar nog [net] geen 3000 uur op de klok.
Vr pr 13000 marge

Is schandalig veel voor zon oude trekker, die 3000 uur geloof je zelf toch niet, ovrigens totaal ongeschikt als voorlader trekker

https://www.marktplaats.nl/a/zakelijke- ... ousPage=lr
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor kobonde » do jan 10, 2019 13:30

Hindrik, die is al een keer rond geweest. Op zich zijn het heel goed trekkers en met 13000 uur zien die er zo uit als je ze
wat oppoetst, heb al heel wat mooiere gezien in die leeftijd en meer dan 150000 uur uur.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Mellek » do jan 10, 2019 15:30

Hier een Deutzje met 9000 uur gekocht, had ook wel geloofd als ze de klok naar 3000 terug gedraait hadden.
Maar onze ervaring met John Deere 40-serie, is gewoon over-engineered, alles werkt op oliedruk en veel leidingen en een pomp in de achterbrug, ja en die gaan kapot of lek en dan kan je trekker door midden, 3e keer verkocht aan ervaren monteur, ook met JD, en die heeft em 2x doormidden gehad was ook iets met Hi-lo en kreeg het ding nog niet helemaal goed ook weer verkocht., die ellende heb je niet met een Deutz ofzo veel simpeler, maar nu gewoon een shovel met hydrostaat, ook veel degelijker en je kunt overal zo bij, was net zo duur als nieuwe voorlader, en daar kun je nog veel meer mee doen.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jan 11, 2019 06:42

jvt schreef:
Hans van Bergen schreef:Hoftede frontlader is gewoon Metal Tech wah :yes: Ik denk dajje voor 7000-7500 euro wel een grote zware Alo Quik hebt opgebouwd zitten met alles derop en deran :yes:

helaas Hans, metal tech en metal technik zijn toevallig twee verschillende fabrieken. Heb op drie plekken prijs gevraagd voor voorlader, mx was op 1 plek 7800 zonder montage, alo op 1 plek 11500 incl montage, andere plek 8400 incl montage maar overjarig model van 2015, wat me trouwens niet boeit dat ie overjarig is. 7000 euro is prijs van 10 jaar terug
Dan heb je nog Inter Tech :yes:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jan 11, 2019 06:43

Ga je eerst ff kieke en maak wah foto's?
Hans van Bergen

Berichtdoor jvt » vr jan 11, 2019 10:01

Hans van Bergen schreef:Ga je eerst ff kieke en maak wah foto's?

heb nog niks gekocht maar tzt zal ik proberen wat foto's te plaatsen
jvt

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jan 11, 2019 11:00

Ik maak me zorgen over de dikte van de plaat van het frame, waar de jip en de tilcilinders inzitten en de dikte van de plaatjes op de bocht in de jip die de bak rechthoudt blaken overbrengen.
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jan 11, 2019 11:54

www.bmb-bruggeman.nl
Die dealen in Inter-tech loaders. Ziet er degeljk uit. De duurste voor 20.000 poolse $ (y)
Hans van Bergen

Berichtdoor jvt » vr jan 11, 2019 20:00

Hans, hoef er niet elke dag mee te voeren, voor mij enkel wat balen laden en af en toe keertje voeren of iets anders. Meeste gebeurd met de case 721
jvt

Berichtdoor MelkboerLuc » ma feb 18, 2019 10:06

Ik heb zo'n vermoeden dat Nestor op zoek gaat naar een nieuwe verreiker ….
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie