Welke voermengwagen deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor G.U. » do maart 14, 2019 10:18

Als ik jou qkoortentingverhaal zo lees dan geef je dat de schuld? Als dat zo zou zijn. Zijn er dan ook dieren die niet geent zijn die het beter doen?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Richt » do maart 14, 2019 11:49

G.U. schreef:Als ik jou qkoortentingverhaal zo lees dan geef je dat de schuld? Als dat zo zou zijn. Zijn er dan ook dieren die niet geent zijn die het beter doen?

Hier ook alles geeent na Qkoorts probleem, is het juist veel beter van geworden.

Hoog ijzer kan nogal een probleem geven omdat het andere sporen elementen dan in de weg zit en koeien die niet goed kunnen opnemen. Wij hebben de bron al een tijdje kapot en koeien krijgen sindsdien leiding water, en op een of andere manier loopt het sinds dien ook weer iets makkelijker. Ook al was het bronwater ontijzerd
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor poekske » do maart 14, 2019 11:53

Varkens schijnen nog gevoeliger te zijn en kippen helemaal voor fout water. Weet bedrijven waar kippen leiding water krijgen omdat bron en regenwater een ramp geeft.
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » vr maart 15, 2019 11:52

Wat met neospora Dan worden ze vaak wel drægtig maar aborteren ze vaak ook heel vroeg in lactatie
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Corjan » vr maart 15, 2019 12:57

boer pieter schreef:Wat met neospora Dan worden ze vaak wel drægtig maar aborteren ze vaak ook heel vroeg in lactatie

Nope juist heel laat in de lactatie
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Henk » vr maart 15, 2019 13:57

poekske schreef:Varkens schijnen nog gevoeliger te zijn en kippen helemaal voor fout water. Weet bedrijven waar kippen leiding water krijgen omdat bron en regenwater een ramp geeft.

Bron voor drinkwater moet je boren tot de goeie laag. Was bij ons dacht iets van 140 mtr. Dat water is warmer dan water uit een ondiepe bron en schoner dan uit de kraan. Verder elk jaar water laten onderzoeken :yes:
Regenwater is an sich het beste om als drinkwater te fungeren (y) alleen de opslag laat op sommige plaatsen te wensen over.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MelkboerLuc » vr maart 15, 2019 14:01

kan een Moderator hier nog eens aansporen tot "Voermengwagen" aub en een ander topic zoeken bij "algemene ziektebeelden"
Dankl
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor poekske » vr maart 15, 2019 14:11

Henk schreef:
poekske schreef:Varkens schijnen nog gevoeliger te zijn en kippen helemaal voor fout water. Weet bedrijven waar kippen leiding water krijgen omdat bron en regenwater een ramp geeft.

Bron voor drinkwater moet je boren tot de goeie laag. Was bij ons dacht iets van 140 mtr. Dat water is warmer dan water uit een ondiepe bron en schoner dan uit de kraan. Verder elk jaar water laten onderzoeken :yes:
Regenwater is an sich het beste om als drinkwater te fungeren (y) alleen de opslag laat op sommige plaatsen te wensen over.

Geven ze moeilijk vergunning voor om dieper dan 40m te gaan
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Henk » vr maart 15, 2019 18:12

Je moet niet alles willen vragen...Gewoon boren op een mistige dag of op een zaterdag :yes:

Maar Luc heeft gelijk; ontopic maar weer WELKE VOERMENGWAGEN
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor MarcB » vr maart 15, 2019 18:51

Voerwagen (bvl 24m3) is nu 8 jaar. Wat is wijsheid. De driehoeken tussen de vijzels beginnen te scheuren, vijzels zou ik over een max 1,5 jaar moeten vervangen. Of de wagen helemaal opgebruiken en over 2á3 jaar de wagen vervangen.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Richt » vr maart 15, 2019 20:55

MarcB schreef:Voerwagen (bvl 24m3) is nu 8 jaar. Wat is wijsheid. De driehoeken tussen de vijzels beginnen te scheuren, vijzels zou ik over een max 1,5 jaar moeten vervangen. Of de wagen helemaal opgebruiken en over 2á3 jaar de wagen vervangen.
tja wat kost renoveren en wat kost een nieuwe

Sent from my iPhone using Tapatalk
Richt

Berichtdoor MarcB » vr maart 15, 2019 21:01

Richt schreef:
MarcB schreef:Voerwagen (bvl 24m3) is nu 8 jaar. Wat is wijsheid. De driehoeken tussen de vijzels beginnen te scheuren, vijzels zou ik over een max 1,5 jaar moeten vervangen. Of de wagen helemaal opgebruiken en over 2á3 jaar de wagen vervangen.

Vijzels 4000€ per stuk RvS belegging ook een 4000€
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Richt » vr maart 15, 2019 21:50

MarcB schreef:
Richt schreef:

Vijzels 4000€ per stuk RvS belegging ook een 4000€

Onze Siloking is van 2003, maakt elke dag 2 rantsoenen voor melkvee en elke 2de dag een rantsoen wat naar jongvee stal 12km verder op moet, zit de 2de vijzel in en buiten de vijzel om weinig aan gedaan. Wanden zijn ook nog goed, afvoerbandje is een keer vernieuwt en kan ook nog paar jaar mee.

Als je voor 20000€ ding goed kunt renoveren en de wagen verder degelijk is zou ik dat doen, mits wagen groot genoeg is natuurlijk en niet elke dag tot over de rand vol is.
Wat kost een nieuwe? 50-60 000€?

Richt

Berichtdoor boer pieter » za maart 16, 2019 07:47

Ik zou als Ik jou was eens met een lease maatschappij bellen hebben misschien wel wat staan er stoppen hier genoeg anders zou ik voor nieuwe gaan. Daar komt nog bij dat vorig jaar een goed jaar is geweest en voor volgend jaar lijkt de Melkprijs ook goed
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor h.groothuis » za maart 16, 2019 09:27

boer pieter schreef:Ik zou als Ik jou was eens met een lease maatschappij bellen hebben misschien wel wat staan er stoppen hier genoeg anders zou ik voor nieuwe gaan. Daar komt nog bij dat vorig jaar een goed jaar is geweest en voor volgend jaar lijkt de Melkprijs ook goed

Zoals jij het zegt ga je geld uitgeven wat je volgend jaar en dit jaar jaar nog (hoopt) te gaan krijgen :roll: :wink:
h.groothuis

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie