Tractoren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren

Berichtdoor Jappie » vr jan 16, 2009 19:39

Pirelli is overgegaan in Trelleborg, maken nog steeds goeie banden, zat ook te dubben tussen Michelin en Trelleborg, tis de Michelin geworden, was ook sneller te leveren.
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Henk » vr jan 16, 2009 20:00

Jappie schreef:Pirelli is overgegaan in Trelleborg, maken nog steeds goeie banden, zat ook te dubben tussen Michelin en Trelleborg, tis de Michelin geworden, was ook sneller te leveren.

Pirellibanden zijn iets ruiger int weiland wa :yes: vooral op de mietjeszandgrond as bij ons... :mrgreen:

Wel grappig Jappie :yes:
De NH die'k uut heb laten tellen, kan definitief niet op michelin geleverd worden af fabriek, wegens schrijnend tekort... :shock: :idea:
Kmoet nu 500 euri meer betalen om um op michelin te krijgen...
Frappante dr aan is da bij de rooie versie, de Case dus, er géén problemen zijn inzake bandenkeuze... :shock: :shock:

Hoezo, Case, Steyer en NH één geheel... :roll: :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Jappie » vr jan 16, 2009 20:04

Dus nu komt er een Case met Michelin in Eersel opt erf :?:
Jappie

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jan 16, 2009 21:08

Das nie alleen 1 geheel maar die serie komp volges mij ook gewoon uit dezelfde Turkse fabriek. :yes: NH heb geen importeur en (grote) dealers kopen partijen tractoren in bij de fabriek. En die staan op veel gevraagde banden. As je andere wil dan moeten die eraf en dat kost geld. Zo wilde ik op de offerte van NH Mitas banden maar daar was niks mee te verdienen om bovenstaande redenen.

Blijft lachwekkend Henk hoe investeringen die je koeien ten goede komen zoals een mestschuif, melkmeting, krachtvoerboxen, ventilatoren heb je geloof ik ook nie, een managementprogramma allemaal zaken die je inkomen DIRECT op een hoger plan zouden brengen(is niet mijn mening maar is de mening van diverse vet's die internationaal bedrijven bezoeken en die nu in de bladen staan) :!: Maar wel de allerallerallerduurste band leggen op een trekkertje om over het erf mee te rijden en te schudden (n) (n) Om dan as ie kaal is um nie in te ruilen maar om te leggen zodat ie welliswaar geen tractie meer geeft maar wel nog ff mee kan :roll: :roll: :roll: :roll:

En dan zo'n lulverhaal dat een goedkope band de wei vernield :lol: :lol: :lol: je mot pas maaien as de wei droog is wa Henk.
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Koets » vr jan 16, 2009 21:10

Hans van Bergen schreef:Zo wilde ik op de offerte van NH Mitas banden maar daar was niks mee te verdienen om bovenstaande redenen.

Waarom wilde je Mitas banden :?:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jan 16, 2009 21:13

:lol: :lol: Je kent mij nog niet zo goed 8) Omdat Mitas een uitstekende weideband levert exactdezelfde als Continental, maar dan veeeeeeeeeeel goedkoper 8)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Jappie » vr jan 16, 2009 21:14

Zal wel goedkoper zijn, is ook niet echt een hele slechte band maar wel veel stugger dus minder comfy
Jappie

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jan 16, 2009 21:15

Hejje der wel es meegereden dan :?: Tis een soepele band.
Hans van Bergen

Berichtdoor Jappie » vr jan 16, 2009 21:19

Jazeker wel, rij maar eens op dezelfde trekker, de een op mitas en de andere op michelin (wel dezelfde spanning) vooral bij hogere bar merk je het verschil wel :yes:
Jappie

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jan 16, 2009 21:32

:lol: :lol: En wat gaat er dan gebeuren :?: Die band moet eerst opgewarmd zijn. Als ik veel moet rijden bel ik de loonwerker wel en die heb michelins :wink:
Hans van Bergen

Berichtdoor Jappie » vr jan 16, 2009 21:41

Volgens gelden er bij jou maar twee regels:
Regel 1: Hans heeft gelijk
Regel 2: Zoniet dan treedt automatisch regel 1 in werking
Jappie

Berichtdoor Hans van Bergen » vr jan 16, 2009 21:48

:yes: :yes: In dit geval wel ja. Jullie menthaliteit is simpel. Tis duur dus tis goed. Ik heb zat met michelins en goodyears gereden. Prima. Maar daar ga ik toch geen duizenden euro's extra voor uitgeven :?: kijk da vinnik dus volkomen belagelijk (n) En dan later met een kale band rondrijden. Veel meer kans op lek rijden en dan dure reparatie (n)
Hans van Bergen

Berichtdoor Jappie » vr jan 16, 2009 21:58

Nee hans dat slaat nergens op omdat het duur is het goed, hier worden dingen zorvuldig afgewogen en ik heb het idee dat dat bij jou niet zo is, als het goedkoop is dat altijd het beste bij jou. Als ik een dag op de trekker zit wil daar fatsoenlijk weer afkomen, daarom hebben we ook geen zetor als 1e trekker, ergonomisch is die gewoon slechter, neem aan dat jij dan ook geen goed geveerde stoel in je zetor hebt staan, want ja die paar uur die je er opzit wat maakt nou uit?
Jappie

Berichtdoor auke » vr jan 16, 2009 23:05

dat erftrekkertje gaat weinig uren maken denk ik. waarom geen goeikope band zoals om mn trekker heb? iets oosteuropees geloof ik. dat gezeur van comfort en trekkracht is aleen interessant IMHO als je 1500 uur maakt met zon ding ( per jaar)
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Arno » za jan 17, 2009 00:28

Zellufs dan hek nog gewoon een goekoop bandje dr op :idea:
Henk is ind. een beetje de weg kwijt ,asje t nou echt voor de hobby doet ok. da kenk begrijpen :idea: maar ga nie t idee van een hobbietrekker met FWD en breeje michelins proberen te verdedigen. :no: :mrgreen: Da ding is nie eens genoeg hp's om ooit die fwd of breeje bandjes nodig te hebben :idea:
Arno

Beroep: koeienmelker

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie