getrokken maaier of een op de hef

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

getrokken maaier of op de hef

>
getrokken maaier
24
34%
>
maaier in de hef
47
66%

Totaal aantal stemmen : 71

Re: getrokken maaier of een op de hef

Berichtdoor Flyinghollander » za feb 18, 2012 14:51

volgens mij heeft hij nog steeds rechten, aangezien het een verborgen defect was wat jij wist.
Dus als ie wou kon ie gewoon zijn geld terug krijgen :yes:
Staat wel in het wetboek
Flyinghollander

Berichtdoor jvt » za feb 18, 2012 15:16

Arno schreef:Ik vind dat eerlijk gezegd maar een :? :? :roll: aktie en zou daar helemaal niezzo trots op zijn eigelijk :?
An de ene kant zemel je altijd over je buren ,maar je bent wel apetrots dajje je trekker verkocht hep zonder erbij te vermelden dattur wat stuk an was (n) (n)

diverse collega veehouders hebben gebeld destijds naar aanleiding op marktplaats; deze heb ik direct verteld dat ze de trekker niet moesten kopen. Was trouwens geen verborgen gebrek; als je de hef omhoog deed, gingen de heflatten scheef omhoog. Daarnaast stak de hefarmkogel scheef in de "brug". Heb ook nooit verteld dat de trekker in orde was aan desbetreffende handelaar. verkoop as is.. Verborgen is het verzwijgen van een inwendig gebrek wat je zou kunnen weten. Heb de handelaar trouwens netjes verteld dat ie alles moest proberen en bekijken. Handelaar was trouwens geen haar beter: boer in wijchen had de trekker gekocht van een andere handelaar ( dus 2x verkocht) en ook daar was niets vermeld over het defect.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Roderick » za feb 18, 2012 15:24

Arno schreef:Ik vind dat eerlijk gezegd maar een :? :? :roll: aktie en zou daar helemaal niezzo trots op zijn eigelijk :?
An de ene kant zemel je altijd over je buren ,maar je bent wel apetrots dajje je trekker verkocht hep zonder erbij te vermelden dattur wat stuk an was (n) (n)

Komop Skottie, nou nie effe roomser als de paus gaan wezen :no: :roll: :roll: .......als het van buiten zichtbaar is (wat hier dus het geval is), dan is het allerminst een verborgen gebrek. :no: :no: :arrow: dan hajje maar moeten opletten. :yes: :idea:
Tis mijn stijl niet :no: , maar jij weet net zo goed als ik dat het zo werkt. :yes:

Is als een driespeen op een veiling :yes: .......hoef je ook nix bij te zeggen, want het is duidelijk zichtbaar :yes: , als dan toch iemand hem koopt die effe nie oplette, heeft hij nix in te brengen :no: ......kijk maar eens goed in de veilingvoorwaarden. :idea: 8)
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Henk » za feb 18, 2012 15:38

Helaas verlies je dit aan het gerechtshof. Er ligt al 10 jaar jurisprudentie dat de koper verplicht is inspanningen te verrichten inzake gebreken, maar dat de verkoper ook verplicht is gebreken te melden, al dan niet zichtbaar :idea:

Had zoiets in 2002 aant handje toen ik deze hut kocht. Stond vlgs brochure in dat de 8000 liter melktank 7 jaar oud was. Ding bleek 20 jaar oud te zijn, toen ik er met een klant bij stond om 'm te verpatsen.
Wel mooi geld kunnen bijpassen, de verkoper :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arno » za feb 18, 2012 16:09

Roderick schreef:

Komop Skottie, nou nie effe roomser als de paus gaan wezen :no: :roll: :roll: .......als het van buiten zichtbaar is (wat hier dus het geval is), dan is het allerminst een verborgen gebrek. :no: :no: :arrow: dan hajje maar moeten opletten. :yes: :idea:
Tis mijn stijl niet :no: , maar jij weet net zo goed als ik dat het zo werkt. :yes:

Is als een driespeen op een veiling :yes: .......hoef je ook nix bij te zeggen, want het is duidelijk zichtbaar :yes: , als dan toch iemand hem koopt die effe nie oplette, heeft hij nix in te brengen :no: ......kijk maar eens goed in de veilingvoorwaarden. :idea: 8)

Ik weet ook wel dat het voor sommigen heel normaal is Rodrico :yes: en hep voor mij ook nix met rechten of plichten te maken :no: .
Als ik iets verkoop ,of t nou an een handelaar ,dealer of concurrent :wink: is zeg ik er gewoon bij wattur mis an is ,ik hoef gelukkig nie te leven van die paar $$ diek miskien anders meer zou kenne krijgen.
Maar uit ervaring kenk inmiddels zien dat dealers dat op termijn wel weten en sjit vaak goed inruilen zonder er zellufs naar te komme kijken :idea: ,mn mixer is een goed voorbeeld.
Ik hep de snuiter waar ik zaken mee doe zellufs nog nooit ontmoet alles gaat via de feun ,maar de vorige keer dak zaken met hem deed hak m tot in t laaste detail verteld hoe en wat ,deze keer kreeg ik eigelijk gelijk top $$ voor mn inruil zonder dattie m zellufs gezien hat.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Roderick » za feb 18, 2012 16:22

(y) (y) en zo hoort het ook :yes: :yes: ...........maar vaak is da niet het geval. :no:
Ik weet wel als ik iets koop, ik verdomde goed kijk en oplet :yes: :idea: .....en dan nog wor ik soms bij de bok gedaan. :evil: (n) :oops:

Mooie is dan wel weer, dak die persoon op m'n lijstje kan zetten van mensen waar ik noooooooooooooooooooooit van m'n leven nog zaken mee doe. 8) :mrgreen:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor Erik Reintjes » za feb 18, 2012 17:58

Als die boer in Wijchen dit forum leest dan heeft hij in ieder geval geen getuigen meer nodig. :mrgreen:
Quis custodiet ipsos custodes
Erik Reintjes

Berichtdoor arnoud » za feb 18, 2012 19:16

ach hier gaat alles naar polen heb 1 jd 2850 gehad met een versleten hydropomp is toen in de winter verkocht zonder voorlader
als ie koud is geen probleem :lol:
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor jvt » za feb 18, 2012 19:44

Erik Reintjes schreef:Als die boer in Wijchen dit forum leest dan heeft hij in ieder geval geen getuigen meer nodig. :mrgreen:

heeft m ook gewoon as is gekocht bij handelaar. Met mijn vaste relaties spelen we dit spelletje niet, een vreemde handelaar die alles af zit te keuren om de prijs omlaag te krijgen, een echte jut dus, eerst koop overeenkomen op marktplaats en dan toch as ie op de plaats zit nog proberen wat van de prijs af te krijgen heb ik weinig medelijden. Het is zijn vak, en hij mag weten dat ie een fendt 310 van toen 19 jaar oud, nette staat, met 8800 uur op de klok eigenlijk niet kan kopen voor de prijs die hij gaf. Als ik de koper was geweest, had ik de trekker te goedkoop gevonden en gedacht dat er een addertje onder het gras zat. Maar... hij zal er toch weer aan verdiend hebben, alleen is de boer in Wijchen naderhand dus de l*l geweest, as de handelaar dan zo netjes was geweest had ie de trekker wel naar het Oostblok toegestampt..
jvt

Berichtdoor Flyinghollander » zo feb 19, 2012 02:01

jvt schreef:
Erik Reintjes schreef:Als die boer in Wijchen dit forum leest dan heeft hij in ieder geval geen getuigen meer nodig. :mrgreen:

heeft m ook gewoon as is gekocht bij handelaar. Met mijn vaste relaties spelen we dit spelletje niet, een vreemde handelaar die alles af zit te keuren om de prijs omlaag te krijgen, een echte jut dus, eerst koop overeenkomen op marktplaats en dan toch as ie op de plaats zit nog proberen wat van de prijs af te krijgen heb ik weinig medelijden. Het is zijn vak, en hij mag weten dat ie een fendt 310 van toen 19 jaar oud, nette staat, met 8800 uur op de klok eigenlijk niet kan kopen voor de prijs die hij gaf. Als ik de koper was geweest, had ik de trekker te goedkoop gevonden en gedacht dat er een addertje onder het gras zat. Maar... hij zal er toch weer aan verdiend hebben, alleen is de boer in Wijchen naderhand dus de l*l geweest, as de handelaar dan zo netjes was geweest had ie de trekker wel naar het Oostblok toegestampt..

Dus voor de lokale west europese boer is het wel goed en de rotzooi word gedumpt in het oostblok laten die het maar uitzoeken, netjes :?
Flyinghollander

Berichtdoor Corjan » zo feb 19, 2012 02:03

Ach dat zijn ze daar al gewend vliegendehollander :yes:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Flyinghollander » zo feb 19, 2012 07:12

Corjan schreef:Ach dat zijn ze daar al gewend vliegendehollander :yes:

:yes: :yes: weet ik, daarom kopen wij het iedergeval niet :yes:
Flyinghollander

Berichtdoor willemk » zo feb 19, 2012 08:11

arnoud schreef:ach hier gaat alles naar polen heb 1 jd 2850 gehad met een versleten hydropomp is toen in de winter verkocht zonder voorlader
als ie koud is geen probleem :lol:

Dorpje verderop nog iemand zo'n trekker gekocht :arrow: Zal die van jouw toch niet wezen :?: :mrgreen: De pomp was trouwens goed, maar het overdrukventiel liet de olie te makkelijk door. :idea:
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor jvt » zo feb 19, 2012 10:39

Flyinghollander schreef:
jvt schreef:

Dus voor de lokale west europese boer is het wel goed en de rotzooi word gedumpt in het oostblok laten die het maar uitzoeken, netjes :?

nee, verschil zit erin dat de lokale oost-europese boer als een halve smid wordt geboren. Voor een paar euro hebben ze de hefinrichting weer perfect in orde; bij Abemec zou het grapje zo'n 2000 euro gekost hebben terwijl onderdelen maar 400 waren... de hele cabine en de halve kont moest er schijnbaar af om zaakje te maken...
jvt

Berichtdoor Flyinghollander » zo feb 19, 2012 10:41

Dan misssen ze bij mij dat hormoon, want hier kunnen ze alles maken,zolang ze maar een hamer kunnen gebruiken :roll:
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie