schudder

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: schudder

Berichtdoor Kasé5 » zo mei 06, 2018 11:54

Thanks Jappie. Als die de uren gemaakt heb die m'n botjes gedraaid hebben zijn we paarduizend jaar verder :mrgreen:

Goeie spion ben je Henk :D . Ik onze bescheiden wierser maar in oud kalverhok drukken maar de echte machinefarmers vinden alles :) .
90% wordt hier echter door lw gewierst met grote 4-elements. De vele slootkantjes die we hebben gaan we met onze kleine Inter met sprintmaster langs zodat lw direkt 1e rondgang op snelheid rond kan en hij alles voor € 7,=/ha in heel mooie hakselwiersen brengt.
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor boer pieter » zo mei 06, 2018 14:51

daar kun je het zelf niet voor doen :no:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Koe » zo jun 03, 2018 10:48

Hier na 30 jaar dienst onze Claas Volto 640 overleden nu geinvesteerd ineen nieuwe Volto 900 (y)
Een boer ben je niet voor even, een boer ben je voor je hele leven!! FARMERS 4 LIFE!!
Koe

Beroep: Koetjesmelker, grasverzorger, woltubbie teller.
Interesses: Koeien, Trekkers, Stieren en Unimogs

Berichtdoor sivert » zo jun 03, 2018 12:24

Koe schreef:Hier na 30 jaar dienst onze Claas Volto 640 overleden nu geinvesteerd ineen nieuwe Volto 900 (y)

Dat was dan goedkoop schudden (y)
sivert

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Koe » zo jun 03, 2018 14:55

sivert schreef:
Koe schreef:Hier na 30 jaar dienst onze Claas Volto 640 overleden nu geinvesteerd ineen nieuwe Volto 900 (y)

Dat was dan goedkoop schudden (y)

Klopt hebben uitgerekend dat hij ongeveer 2550 ha geschud moet hebben enige wat hij gekost heeft zijn tanden en een keer een nieuwe spie in de spiebaan (y)
Een boer ben je niet voor even, een boer ben je voor je hele leven!! FARMERS 4 LIFE!!
Koe

Berichtdoor poekske » zo jun 03, 2018 18:06

Nooit nie eens een beschermingsbeugel gelast of een nieuwe aftakas of kruisje, touwtje ofzo?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Koe » zo jun 03, 2018 18:16

poekske schreef:Nooit nie eens een beschermingsbeugel gelast of een nieuwe aftakas of kruisje, touwtje ofzo?

Idd ook nog een keer een beschermbeugel gelast :oops: met van school mee gekregen over datum elektrodes :lol: koste dus alleen stroom en tijd
Koe

Berichtdoor Henk » zo jun 03, 2018 20:24

Kosten eigen mechanisatie vallen achteraf gezien bijna altijd mee (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Mellek » ma jun 04, 2018 10:38

Kuhn 8501 is onderhand wel 25 jaar oud, maar capaciteit genoeg, komt wel ruimte op de lagers bij de digidrive maar misschien is revisie ook nog een optie. En ja ding staat ook al 20 jaar buiten dus banden en slangen zijn allemaal wel eens vervangen.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Flyinghollander » ma jun 04, 2018 12:31

Henk schreef:Kosten eigen mechanisatie vallen achteraf gezien bijna altijd mee (y)

Henk ging weer mis met de knoppen.

Houd iemand daadwerkelijke de kosten bij nee, dus soms ook wel makkelijk roepen,ja kost niks. :idea:
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » ma jun 04, 2018 12:42

Flyinghollander schreef:
Henk schreef:Kosten eigen mechanisatie vallen achteraf gezien bijna altijd mee (y)

Henk ging weer mis met de knoppen.

Houd iemand daadwerkelijke de kosten bij nee, dus soms ook wel makkelijk roepen,ja kost niks. :idea:

Volgens mij heb ik hier tot in den treure voorgerekend wat mij ploeg/smaragd/ladewagen etc kosten per ha of per uur :yes:
Wat dan wel weer opvallend is, is dat er wel klakkeloos vanuit mag worden gegaan dat de loonwerker altijd goedkoper is...

Punt is dat de meesten het niet van de cijfers laten afhangen :no: die redeneren ik heb geen tijd of geen zin in maaien/harken/mest rijden etc dus besteed ik het uit.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor john jakobs » ma jun 04, 2018 13:38

Mellek schreef:Kuhn 8501 is onderhand wel 25 jaar oud, maar capaciteit genoeg, komt wel ruimte op de lagers bij de digidrive maar misschien is revisie ook nog een optie. En ja ding staat ook al 20 jaar buiten dus banden en slangen zijn allemaal wel eens vervangen.

als je hem maar niet ingeklap buiten laat staan uitklappen scheeld veel voor de lagers
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Corjan » ma jun 04, 2018 13:42

Ja ik heb mij pas ook even rijk lopen rekenen :yes: Had een gebruikte mestpomp gekocht 12 jaar geleden. En zou bij inruil vandaag nog meer krijgen dan ik er toen voor betaald heb :yes: 8) ..........Maar allemachtig wat zijn die nieuwe duur geworden dus draai ik met de oude maar even door :|
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor boer 19 » ma jun 04, 2018 14:18

Henk schreef:
Volgens mij heb ik hier tot in den treure voorgerekend wat mij ploeg/smaragd/ladewagen etc kosten per ha of per uur :yes:
Wat dan wel weer opvallend is, is dat er wel klakkeloos vanuit mag worden gegaan dat de loonwerker altijd goedkoper is...

Punt is dat de meesten het niet van de cijfers laten afhangen :no: die redeneren ik heb geen tijd of geen zin in maaien/harken/mest rijden etc dus besteed ik het uit.

Plus daar komt nog bij dat je zeker weet of het goed gedaan is, hier de eerste snee weer waardeloos gemaaid.. En overal een meter bij de boomwal weg... En hoe weet ik zeker of de loonwerker er wel overal 25 cm diep door geweest is met het maisland klaarmaken :?:
boer 19

Berichtdoor Richt » ma jun 04, 2018 14:37

boer 19 schreef:
Henk schreef:

Plus daar komt nog bij dat je zeker weet of het goed gedaan is, hier de eerste snee weer waardeloos gemaaid.. En overal een meter bij de boomwal weg... En hoe weet ik zeker of de loonwerker er wel overal 25 cm diep door geweest is met het maisland klaarmaken :?:

gewoon goede afspraken met LW maken, ben net terug van een rondje mais land met LW omdat zaaien dit jaar de wensen over laat maar alles keurig geregeld nu.

Aan de kanten laten ze hier ook vaak wat staan met maaien, omdat het zo vaak voorkomt dat daar troep/draad ligt, maaien we zelf even aanlangs met oude PZ maaier, vind ik niet een zeer groot probleem, mocht er draad liggen dan liever in mijn oude PZ dan dat de loonwerker met zijn uurtarief stil staat
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie