schudder

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: schudder

Berichtdoor wouter c » zo nov 23, 2014 11:52

bedankt voor de reacties...

Ik ben er zelf nog niet uit of ik voor nieuw of occ zou moeten gaan... een nieuwe ligt de prijs rond de 10-12 excl. en occ rond de 7 excl...(rond de 5 jaar oud). Ik denk dat mijn hect te beperkt zijn voor een nieuwe goed te kunnen rekenen
wouter c

Beroep: veehouder

Berichtdoor Mellek » zo nov 23, 2014 11:54

Ik zou wel op capaciteit investeren, schudden is dom werk zie hier ook collega's met 80 ha gras en dan met 2x 6 elements schudders zijn ze hele dag bezig, terwijl diezelfde trekker haast ook wel een 16 elements kan doen.
Of je moet rare percelen hebben, een 8-elements is redelijk vlot in uit te klappen.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor wouter c » zo nov 23, 2014 12:01

Dat is nu ook beetje de insteek.. Beschik nu over 4 elements schudder maar huur eigenlijk bij de coop een 8-10 kop schudder. Maar is deze eens bezet (wat eigenlijk maar weinig voorkomt) zit ik wat in de knoei met capaciteit. Dus wou schudder+maaier inruilen voor 8kop schudder... ( maaien doet loonwerker). En met nieuwe schudder is prijs nieuwe machine vs prijs schudder huren wat scheef.... Snappie :oops:
wouter c

Berichtdoor Jappie » zo nov 23, 2014 12:04

Kochten ook altijd gebruikte schudders, wel goedkoop dingen iets van 2000 EUR maar wel elke 3 jaar een andere was eigenlijk nooit een succes, vant voorjaar eindelijk een nwe schudder gekocht maarwat een genot, niks wat afbreekt. Beetje zuinig ermee om gaan dan hoop ik dat ie een hele poos meegaat.
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor poekske » zo nov 23, 2014 12:08

Mellek schreef:Ja die digidrive spie zijn er hier ook wel een paar geknapt maar dan zat dat ding meestal ook wel in een kuil ofzo in de grond te harken, en ja dat kostte een stuk of 5 tanden en een spie. Lagers nog niet vervangen zijn er wel een keer aan toe, ook geen rotor verloren. Zitten wel een 30 smeerpunten op trouwens.
Je moet wel een keer de tandwielkastvet verversen anders loopt die ook kapot, is 10 minuten werk.

30? dacht 2 bij aftakas hier, 1 voor ierder wiel, 4 voor de puntn die toeplooien, en dat isuut (denk ik
:oops:)
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Julian » do nov 27, 2014 10:00

Hallo,

Wij zijn bezig met de aanschaf van een nieuwe schudder. De Claas 1100 in de hef leek ons een geschikte schudder.
Is er hier al iemand die deze schudder gebruikt, en wat zijn de ervaringen hiermee?
Julian

Berichtdoor G.U. » do nov 27, 2014 10:06

Julian schreef:Hallo,

Wij zijn bezig met de aanschaf van een nieuwe schudder. De Claas 1100 in de hef leek ons een geschikte schudder.
Is er hier al iemand die deze schudder gebruikt, en wat zijn de ervaringen hiermee?

Mooie schudder, en als je al een tijdje meeleest weet je dat die wel claas fans zitten :wink: 8) Moet wel een aardige trekker voor om hem te tillen. Met onderstel kan je er ook een lichtere trekker voor zetten...
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor jvt » do nov 27, 2014 10:40

G.U. schreef:

Mooie schudder, en als je al een tijdje meeleest weet je dat die wel claas fans zitten :wink: 8) Moet wel een aardige trekker voor om hem te tillen. Met onderstel kan je er ook een lichtere trekker voor zetten...

nieuwe claas schudt ook mooier dan de oude serie. Zou hem echter altijd halfgedragen nemen, op de weg rijdt je rustiger en als er delen zijn die inscheuren is dat meestal vanwege het klapperen op de weg dan van werken in het veld. Een gedragen schudder rammelt veel meer op de weg dan een halfgedragen, dus e.e.a. verminderd de kans op mankementen.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor bertus » do nov 27, 2014 18:56

dit jaar voor het eerst met de 1100 claas in de hef gewerkt na jaren kuhn, schudt fantastisch en is lekker kompact in transport, er moet wel een beetje zware trekker voor.
vake bin ie te bange.
bertus

Berichtdoor john jakobs » vr nov 28, 2014 12:10

jvt schreef:
G.U. schreef:

nieuwe claas schudt ook mooier dan de oude serie. Zou hem echter altijd halfgedragen nemen, op de weg rijdt je rustiger en als er delen zijn die inscheuren is dat meestal vanwege het klapperen op de weg dan van werken in het veld. Een gedragen schudder rammelt veel meer op de weg dan een halfgedragen, dus e.e.a. verminderd de kans op mankementen.

behalve als je op een talud moet werken
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Julian » za nov 29, 2014 12:54

Bedankt in ieder geval, hier hebben we vast wat aan.
Jullie horen wel welke het geworden is
Julian

Berichtdoor Sander » za nov 29, 2014 14:05

woont julian toevallig dicht bij mij in de buurt? :wink:

Bertus: waarom is de claas 1100 beter als je kuhn?
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor bertus » za nov 29, 2014 14:25

of de claas beter is dat weten we over 10 jaar pas maar hij neemt het gras beter op en spreidt het egaler uit.
vake bin ie te bange.
bertus

Berichtdoor Julian » za nov 29, 2014 16:02

Sander schreef:woont julian toevallig dicht bij mij in de buurt? :wink:

Bertus: waarom is de claas 1100 beter als je kuhn?

Ja, Julian is de buurman
Julian

Berichtdoor Sander » za nov 29, 2014 17:01

8)
Sander

Interesses: fokkerij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie