schudder

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: schudder

Berichtdoor poekske » ma jun 04, 2018 14:49

Wat mij opvalt is dat bij het minste minpuntje door de lw alles uitvergroot en gedramatiseert word, maar als ze het zelf doen het allemaal niet nauw komt. Verstopte buis of 3 bij het mestrijden, beetje hoeken en kanten vergeten bij maaien en harken, ploegen ook maar half gedaan...
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Corjan » ma jun 04, 2018 14:57

boer 19 schreef:
Henk schreef:
Volgens mij heb ik hier tot in den treure voorgerekend wat mij ploeg/smaragd/ladewagen etc kosten per ha of per uur :yes:
Wat dan wel weer opvallend is, is dat er wel klakkeloos vanuit mag worden gegaan dat de loonwerker altijd goedkoper is...

Punt is dat de meesten het niet van de cijfers laten afhangen :no: die redeneren ik heb geen tijd of geen zin in maaien/harken/mest rijden etc dus besteed ik het uit.

Plus daar komt nog bij dat je zeker weet of het goed gedaan is, hier de eerste snee weer waardeloos gemaaid.. En overal een meter bij de boomwal weg... En hoe weet ik zeker of de loonwerker er wel overal 25 cm diep door geweest is met het maisland klaarmaken :?:

Je klinkt als of je machine geil ben, en het probeerd recht te lullen :?:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor boer 19 » ma jun 04, 2018 15:03

Machine geil is anders maar ik vind trekker rijden geen straf
boer 19

Berichtdoor Flyinghollander » ma jun 04, 2018 16:09

boer 19 schreef:Machine geil is anders maar ik vind trekker rijden geen straf

Bij de loonwerker werken, die bij jullie komt. Heb je twee vliegen in 1 klap.
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » ma jun 04, 2018 16:53

poekske schreef:Wat mij opvalt is dat bij het minste minpuntje door de lw alles uitvergroot en gedramatiseert word, maar als ze het zelf doen het allemaal niet nauw komt. Verstopte buis of 3 bij het mestrijden, beetje hoeken en kanten vergeten bij maaien en harken, ploegen ook maar half gedaan...

Wanneer je van jezelf weet dat je te lomp bent om het goed te doen moet je er tuuk nooit aan beginnen :no:
De 1e snede heeft de lw deels gemaaid en ik moet eerlijk zeggen dat ie prima alle kanten en hoeken mee heeft gepakt (y) (y)

Flyinghollander schreef:

:lol: :lol: idd :yes: wanneer je als boer graag slepper fahrt moet je je diep schamen :yes: :yes: :lol: :lol: want je zou toch es per ongeluk iets doen waar je schik van hebt :o :o 8) of heel misschien iets mee verdient... :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » ma jun 04, 2018 17:24

Henk schreef:
poekske schreef:Wat mij opvalt is dat bij het minste minpuntje door de lw alles uitvergroot en gedramatiseert word, maar als ze het zelf doen het allemaal niet nauw komt. Verstopte buis of 3 bij het mestrijden, beetje hoeken en kanten vergeten bij maaien en harken, ploegen ook maar half gedaan...

Wanneer je van jezelf weet dat je te lomp bent om het goed te doen moet je er tuuk nooit aan beginnen :no:
De 1e snede heeft de lw deels gemaaid en ik moet eerlijk zeggen dat ie prima alle kanten en hoeken mee heeft gepakt (y) (y)

Flyinghollander schreef:

:lol: :lol: idd :yes: wanneer je als boer graag slepper fahrt moet je je diep schamen :yes: :yes: :lol: :lol: want je zou toch es per ongeluk iets doen waar je schik van hebt :o :o 8) of heel misschien iets mee verdient... :wink:

Kan je zo maar 5 plaatsen geve' waar het zo is
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor wijnbergen » ma jun 04, 2018 19:03

ben het wel met boer19 eens, qua economie kan je het niet snel goedkoper doen als de lw maar de kwaliteit is niet altijd om over naar huis te schrijven. Bv mais poten hier, kwamen ze met een 250 pk met wielgewichten en een 8 rijer maispoter. in de trekkersporen is de helft van de mais maar opgekomen, zo verdicht is die grond. (n) (n) . Waarom niet met 120 pk met dubbellucht en dan zorgen dat je tussen de rijen rijdt, dat is volgens mij de enige goede manier.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor boer pieter » ma jun 04, 2018 19:25

dan hebben jullie niet de goede loonwerker :no: ik zeg gewoon hoe ik het wil hebben en dan doen ze dat toch ,wat maakt hun dat nu uit uurtje factuurtje zo werkt dat ,verder maaien en een meter uit de kant blijven hoeft helemaal niet, maar je moet ook niet helemaal op de kant maaien ,veel boeren zoeken stenen op en gooien die in de kant dus daar blijven ze wel weg ,en als je veel ha hebt kun je gewoon goede afspraken met ze maken hier ,en om nou te zeggen dat je niet zeker weet dat ie wel of niet diep genoeg door de grond gaat id een vertrouwens kwestie ,vertrouw je het niet ook prima dan moet je het zelf doen of een andere loonwerker zoeken ,af en toe eens een ander bellen dat wil ook wel eens helpen om ze scherp te houden
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Corjan » ma jun 04, 2018 19:48

wijnbergen schreef:ben het wel met boer19 eens, qua economie kan je het niet snel goedkoper doen als de lw maar de kwaliteit is niet altijd om over naar huis te schrijven. Bv mais poten hier, kwamen ze met een 250 pk met wielgewichten en een 8 rijer maispoter. in de trekkersporen is de helft van de mais maar opgekomen, zo verdicht is die grond. (n) (n) . Waarom niet met 120 pk met dubbellucht en dan zorgen dat je tussen de rijen rijdt, dat is volgens mij de enige goede manier.

Tis idd makkelijker om iemand te vinden die het wel goed doet :yes: :idea: Hier inmiddels de derde maisplanter bezig alweer voor een jaar of 6 7. Kun je allemaal met een telefoon regelen :yes: Hoef je helemaal geen trekker en mais planter voor te kopen :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor kobonde » di jun 05, 2018 08:17

Het komt vaker voor dat bij mensen die pas gestart zijn in DK dat er komminikatie problemen zijn met de LW, gewoon
omdat ze de taal niet goed beheersen en de trkkerchauffeurs zelden Engels kunnen. Daarnaast ligt er bij veel bedrijven stenen in de kant van het land dus, maaien ze niet kort langs de kant als ze het bedrijf niet kennen of tegen een vaste pris per /ha werken.
Als ze bezig zijn moet je een keer gaan kijken, en als ze het in jouw ogen niet goed doen er meteen wat van zeggen. En er veel verschil tussen LW ers sommigen gaan gewoon door met grondbewerkingen als het eigenlijk te nat is, anderen bellen en vragen of je komt kijken of hij door moet gaan of dat hij later terug moet komen.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » di jun 05, 2018 11:14

kobonde schreef:Het komt vaker voor dat bij mensen die pas gestart zijn in DK dat er komminikatie problemen zijn met de LW, gewoon
omdat ze de taal niet goed beheersen en de trkkerchauffeurs zelden Engels kunnen. Daarnaast ligt er bij veel bedrijven stenen in de kant van het land dus, maaien ze niet kort langs de kant als ze het bedrijf niet kennen of tegen een vaste pris per /ha werken.
Als ze bezig zijn moet je een keer gaan kijken, en als ze het in jouw ogen niet goed doen er meteen wat van zeggen. En er veel verschil tussen LW ers sommigen gaan gewoon door met grondbewerkingen als het eigenlijk te nat is, anderen bellen en vragen of je komt kijken of hij door moet gaan of dat hij later terug moet komen.

:yes: :yes: :yes: en luisteren denemarken is geen nederland het gaat er hier gewoon een beetje ruiger aan toe ,hier en daar blijft er een strookje staan of komen er een paar mais planten niet op ,zo is het gewoon niet te moeilijk over doen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor wijnbergen » di jun 05, 2018 14:47

beetje apart he, je kan geen krant openslaan of er staat dat we dygtiger moeten worden, oftewel beter en goedkoper en meer melk moeten maken, precisielandbouw is helemaal hot, maar de lw moet volgens jouw maar een beetje vandaan knooien. een streepje gras laten staan of de hoeken dat interesseert me niet, kost veel meer als hij een keer moet steken dan dat beetje gras.
Maar als bij 2 van de 8 rijen de helft maar op komt vind ik prutswerk en kost ook nogal opbrengst.
wijnbergen

Berichtdoor wijnbergen » di jun 05, 2018 14:48

kobonde schreef:Het komt vaker voor dat bij mensen die pas gestart zijn in DK dat er komminikatie problemen zijn met de LW, gewoon

de taal is btw al een tijdje geen enkel probleem, en had een duitse lw(met als leus kraft durch qualitåt :? ), dus daar is het nooit een probleem geweest.
wijnbergen

Berichtdoor Jappie » di jun 05, 2018 15:11

Iedereen roept dat in DK lw zo goedkoop is. Tja als ik dit zo lees dan snap ik dat wel 8)
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Flyinghollander » di jun 05, 2018 15:27

wijnbergen schreef:

de taal is btw al een tijdje geen enkel probleem, en had een duitse lw(met als leus kraft durch qualitåt :? ), dus daar is het nooit een probleem geweest.

toen ze aan het zaaien niet bedacht van jongens, dit is een hele zware combi is dat verstandig?
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie