Ben van plan om deze winter nieuwe maaier te kopen. Waarschijnlijk een vicon van 3,20meter breed. Twijfel alleen of we er een kneuzer zouden bij nemen of niet, of enkele spreidplaten?
Trommelmaaier of schijvenmaaier?
Moderator: Moderators
Koets schreef:jonathan, hier is ook al e.e.a. geschreven over wel/ geen kneuzer etc...
http://www.veeteeltforum.nl/viewtopic.php?t=855&start=0
spieker schreef:@ henk hoe bevallen jou maaiers???
Hoeveel ha per uur??
Makkelijk mesjes verwisselen???
Zijn ze al versleten of kunnen ze nog een jaartje mee???
van wijk schreef:Na hoeveel hectare mag een schijvenmaaier een grote beurt qua schijven, meshouders, v-snaren, poelie etcetera??? Mn Fella moet nu na 800 hectare ernstig naar de dokter en ik vind dat eigenlijk wat snel.
van wijk schreef:De grootste slijtage komt van stenen, boompuisten, rollen oude prikkeldraad etcetera die op je op onbekend land tegenkomt. Daar kan Fella ook niks aan doen. Vergelijk het maar met maaiers die in wegbermen zitten, die slijten veel meer dan op malse weides.
Mechanisatiebedrijf hier noemde ook verschil tussen zand en kleigrond qua slijtage.
Maar ik laat ff uitrekenen wat reparatie kost ten opzichte van inruil. Op de oude locatie was de maaier na 20 jaar nog goed. Met 25 hectare per seizoen. Nu is het 6 tot 8 keer zoveel.
Nu ik toch aan het tellen ben:€7000 aanschaf, restwaarde €2000?? €5000 over 800 hectare is €6.25 per hectare. Bij de coop is de huur €13.50 per hectare.
Als reparatie onder de €1000 blijft doe ik er nog 800 hectare bij denk ik....
Keer terug naar Koe en mechanisatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten