maaier met of zonder kneuzer?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Maaier met kneuzer

Poll eindigt op wo apr 09, 2008 14:50

>
ja
27
61%
>
nee
17
39%

Totaal aantal stemmen : 44

Re: maaier met of zonder kneuzer?

Berichtdoor john jakobs » wo nov 12, 2014 09:36

3.5 met is dat in de hef. arme hef arme
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Sander » wo nov 12, 2014 09:42

doe je toch getrokken
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Guus J » wo nov 12, 2014 09:58

john jakobs schreef:3.5 met is dat in de hef. arme hef arme

beetje traktor kan dat toch makkelijk. af en toe smeren en gaan
Guus J
Moderator

Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor G.U. » wo nov 12, 2014 09:59

Claas is wel een goede machine. Pottinger weet ik niet.. en de hefarmen moeten zo'n machine toch makkelijk kunnen dragen? Die 3,5 m claas weegt nl zo'n 1250 kg
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Wim R » wo nov 12, 2014 10:37

bertus schreef:iemand ervaring met claas schijvenmaaiers? ik heb net een prijsopgave van een claas 3,5 meter maaier met kneuzer gekregen en heb nu nog een pottinger 3,05 hed. ik krijg ook nog een prijsopgave van een pottinger 3,5 meter met kneuzer . welke zou het beste zijn denken jullie?

Heb zelf een disco contour 3500 , zonder kneuzer. Maai er nu het vierde seizoen mee en in mijn ogen een prima machine.
Trekker is bij ons ook niet de zwaarste, NH ts 90 en in de hef kan hij hem makkelijk aan. Waarom de keuze om met kneuzer. Gezien de uitslagen van de laatste jaren het ding nog nooit gemist :no: :no: . Scheelt drie keer poen, in aanschaf en onderhoud en diesel :idea: :idea: Verwacht dat Claas niet een van de goedkoopste is :no:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor jvt » wo nov 12, 2014 12:45

hier verleden jaar een claas disco 3200F gekocht ( nulserie), frontmaaier. Trekt beduidend lichter dan mijn John Deere ( Kuhn) achtermaaier. Maaibeeld (y) (y) (y) .
Voor ik deze heb aangeschaft, even informeerd bij mijn ( tegenwoordig ex) loonwerker. Hij heeft zowel maaiers van Pottinger als van Krone, Kuhn en Claas. Hij gaf aan dat de Pottinger mooier maaide ( bodemvolging, hier met alle bulten) maar nogal wat meer onderhoud gaf aan lagers e.d. Claas was goedkoper dan Pottinger dus keus gauw gemaakt. Huidige loonwerker had eerst ook Pottinger triplemaaier, nu ook claas. Pas het tweede jaar, maar gaf aan dat de pottinger in het tweede jaar al regelmatig extra onderhoud en reparatie vroeg.
Als achtermaaier bij ons aan vervanging toe is wordt het 100% zeker weer een claas, zeker gezien de vermogensbehoefte, nog steeds rode diesel hier maar ook die kost evengoed geld...
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Henk » wo nov 12, 2014 13:40

G.U. schreef:Claas is wel een goede machine. Pottinger weet ik niet.. en de hefarmen moeten zo'n machine toch makkelijk kunnen dragen? Die 3,5 m claas weegt nl zo'n 1250 kg

Gaat niet om het gewicht :no: maar om het feit dat het volledige gewicht op 1 hefarm hangt, 4 mtr dr buiten :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » wo nov 12, 2014 14:28

bertus schreef:iemand ervaring met claas schijvenmaaiers? ik heb net een prijsopgave van een claas 3,5 meter maaier met kneuzer gekregen en heb nu nog een pottinger 3,05 hed. ik krijg ook nog een prijsopgave van een pottinger 3,5 meter met kneuzer . welke zou het beste zijn denken jullie?

alles behalve claas :mrgreen: komt hier duurst uit de bus, en maait maar net zoals een ander. Geef mij maar Kuhn of krone
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Wim R » wo nov 12, 2014 16:21

poekske schreef:

alles behalve claas :mrgreen: komt hier duurst uit de bus, en maait maar net zoals een ander. Geef mij maar Kuhn of krone

Kuhn of Krone kwamen bij ons duurder uit de bus en was meer gecharmeerd van de dealer die Claas verkocht dus keuze was hier niet moeilijk.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor poekske » wo nov 12, 2014 18:42

Wim R schreef:
poekske schreef:

Kuhn of Krone kwamen bij ons duurder uit de bus en was meer gecharmeerd van de dealer die Claas verkocht dus keuze was hier niet moeilijk.

hiero vorig jaar net andersom :wink: maar dealer doet er ook veel toe zoals je zegt :cheers: :cheers:
poekske

Berichtdoor Richt » ma nov 17, 2014 20:20

Hier net een kuhn 2,43 ingeruild voor een kuhn 3,13, maar ding is wel erg zwaar eenmaal uitgeklapt, al het gewicht hangt aan een kant, heb er een new Holland tm140 voor staan dat gaat wel mooi, zou het met de John Deere 6330 niet proberen.
Boven de 3 meter met kneuzer zou ik voor getrokken gaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Mellek » ma nov 17, 2014 20:40

Waarom geen triplemaaier zonder kneuzers, kan mooi met 140pk, heb je wel gewichtsverdeling.
Moet je wel even schudden maar dat kan ook wel 18 meter met dezelfde trekker.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor BsK » ma nov 17, 2014 20:47

Waarom zou je zelf gaan maaien als de loonwerker met degelijk spul en 16 meter in 1 keer pakt?
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor G.U. » ma nov 17, 2014 20:51

Naar verluid heeft de loonwerker hier de triplemaaier weer ingeruild voor een enkele maaier... altijd storing aan sensors of printplaat met die triplemaaier van em (n)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor poekske » ma nov 17, 2014 21:01

Richt schreef:Hier net een kuhn 2,43 ingeruild voor een kuhn 3,13, maar ding is wel erg zwaar eenmaal uitgeklapt, al het gewicht hangt aan een kant, heb er een new Holland tm140 voor staan dat gaat wel mooi, zou het met de John Deere 6330 niet proberen.
Boven de 3 meter met kneuzer zou ik voor getrokken gaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

nog met FC 283 met kneuzer aan jd 6330 gemaaid, ging maar niks meer. Zonder kneuzer de jouwe?
poekske

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie