kopen of leasen?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Dave » za dec 15, 2007 15:28

Corjan schreef:Volgens mij heb ik jaaaaaaren geleden een keer gelezen in een trekker test dat een Ford 30000 gulden in 10000 uur meer diesel verbruikte dan een Fendt :o 8) Dan ook nog eens minder afschrijving per uur :idea: Dan snap ik toch echt helemaal nix, nothing nada waar Arno zijn verstand heeft zitten :no: (n)

en eh.......de reden dat jij je verstand gebruikt en JD rijd is?????????
Dave

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Voeding, economie, melken

Berichtdoor Vie » za dec 15, 2007 15:44

Misschien is het prijsverschil economisch ook wel niet recht te breien. Een mercedes ook nie :no: Maar je heb wel waar voor je geld. En t feit dat Fendt dan meer geld kost, zegt genoeg dat je er ook zeker meer voor terug krijg.
Tis net als met kruisen, komme we toch nie uit :lol:
Vie

Berichtdoor Dave » za dec 15, 2007 17:40

Henk V schreef: En t feit dat Fendt dan meer geld kost, zegt genoeg dat je er ook zeker meer voor terug krijg.

wat voor merk je ook rijdt, als je de trekker inruild voor het zelfde merk en pk's zit je toch altijd tussen $9.50 en $10.50 per draaiuur :idea: alleen als je naar een ander merk gaat wil het wel eens lukken om voor minder te kunnen 8)
Dave

Berichtdoor Martin » za dec 15, 2007 17:42

Maar gaan we hem nu leasen of kopen. :?
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor Arno » za dec 15, 2007 17:47

Nope :no: tis anders as kruisen ,t kruisen is moeilijk een vinger op te leggen wat t opbrengt ,een trekker is gewoon een rekensom wattie per uur kost :yes: .
De NH's en Casies (150-200hp) draaien we voor +-$7 afschrijving en +- $1 aan rente/uur.(reken met 10000 uur in 4-5 jr)
De Agco diewe hebben zit daar onder ,gebruikt koop je die voor zwat nix.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Corjan » za dec 15, 2007 18:05

Dave schreef:
Corjan schreef:Volgens mij heb ik jaaaaaaren geleden een keer gelezen in een trekker test dat een Ford 30000 gulden in 10000 uur meer diesel verbruikte dan een Fendt :o 8) Dan ook nog eens minder afschrijving per uur :idea: Dan snap ik toch echt helemaal nix, nothing nada waar Arno zijn verstand heeft zitten :no: (n)

en eh.......de reden dat jij je verstand gebruikt en JD rijd is?????????

Verstand :?: Wat is dat :?: Klaat me meestal leiden door emotie :yes: :oops: :oops: .................Dus met een paar jaar een Fendt :!: 8) Hoef ik me niet meer groen en geel te ergeren aan die sjonnies :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Dave » za dec 15, 2007 18:12

@arno, $8 us en $9.50-$10.50 was een jaar terug de zelfde waarde, en iid used ligt het iets anders vooral met White en Agco

@Martin kopen , als je van eigendom(kopen) naar lease gaat lijkt altijd goedkoop bij de eerste lease, als je een trekker inruild :idea: de tweede keer heb je geen of weinig equity meer en wordt de lease steeds duurder
Dave

Berichtdoor Arno » za dec 15, 2007 18:58

T zit wat an de hoge kant zellufs Dave
vb. TM 190 nieuw $87000 restwaarde na 10000hr $20000
Dus $67000:10000 =$6.70\uur
rente 3.9% over 50% 87000 =1696\jr*4.5 jaar =$7634 an rente:10000uur=$0.76\uur
Case MX 210 zellufde.
Hier komt ook uit dat leasen per uur ind. veel te duur is as je fatsoenlijke credit heb en lage rente ken krijgen.
Die TM 190 boden ze an voor $17\uur op lease :shock:
Arno

Berichtdoor Rik » za dec 15, 2007 19:05

Nh haald de 10000 uur tog niet
Rik

Beroep: zelfstandig
Interesses: Veehouderijtechniek

Berichtdoor Dave » za dec 15, 2007 20:23

@rik, hoeveel NH's own jij zelf :idea: dat je dat zo goed weet :lol:

@arno, in die 10000 uur waar kom jij dan gem. met onkosten uit :?: ik ruil trekkers vaak al vrij jong in, tussen 2500 en 3500 uur 2-3 jaar oud maar als het ook kan met 10000 uur is natuurlijk altijd voordeeliger :idea:
Dave

Berichtdoor Arno » za dec 15, 2007 20:35

Rik zit nog an zn brommer te sleutelen denk :lol:

@Dave
Tot nog toe nooit echt in grote problemen gekomen ,maar we zitten dr vrij snel an dus ze worden nie echt oud.
Volgend jaar moet de MX210 en een TM150 druit die ziten beiden nauw op 9000 na 4 jaar en eigenlijk t enigste wattie MX gehad heb is wat electronica issues met de PTO ,TM heb nu wat problems met de PTO clutch ,die slipt asdie heel zwaar moe skeuren ,agco totnogtoe ook nieveel ,zit nauw op 8500 eigenlijk een verbazingwekkend goed ding voor weinig geld ,kocht m 5 jaar trug met 2700 uur voor $37000 ,150hp ,FWA ,duallies en full powershift ,ligt een luchtgekoelde deutz in (y).Per uur isda eigenlijk de goekoopste diek heb ,maar je moezze gebruikt kooppe en lang doorrijen.
Dus voor t zwaardere werk en veel uren toch maar nieuwe Casies of NHtjes.
Arno

Berichtdoor kees van loon » za dec 15, 2007 22:20

Die Agco wat moet ik me daar bij voorstellen is dat een trekker die we ook kennen maar dan met een ander kleurtje. :?:
laat maar draaien
kees van loon

Beroep: boer
Interesses: boer zijn. sport en ontspanning

Berichtdoor auke » za dec 15, 2007 23:14

VOLGENS MIJ IS HET mf
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Arno » za dec 15, 2007 23:27

@Auke
Nu wel ,Agco is nu gloof ik ;Fendt :lol: :lol: :lol: MF ,Caterpillar (trekkers)Same ,kgeloof Deutz ,Agco Alis,en nog een heel dotje kleine merken.
T grappige is dat de agcos van nu precies t zelfde zijn as de MF's (of andersom da weeknie) en dan met n Fendt cvt.
@Kees
Agco Alis\white was ooit een heel groot merk hier ,die wij hebben is praktisch hetzelfde as een Deutz maar dan met een andere cabine.
Arno

Berichtdoor auke » za dec 15, 2007 23:31

hoe komt het dat die trekkers zoveel uren draaien? je verbouwt toch niet al je voer zelf? en zelfs dan is het nog veel. meeste loonwerkers komen hier volgens mij niet aan die 2000 uur per jaar die jij haalt
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie