Voeraanschuiven

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Henk » zo mei 25, 2008 09:15

Wanne onzin met al da geschuif (n) Koei motte gewoon 24 uur per dag bij het voer kunnen; c'est ca :!: :!: :idea:
As je ut meer as 2x per dag mot bijdouwen, volgende keer wa korter neffe ut voerhek rijden met ut lossen :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arno » ma mei 26, 2008 03:24

Tuurlijk een geneuzel van lik me vest ,trap die stal maar s goed vol ,dan kejje echt nie meer toe me 2x/dag ff da voer opdouwen al los jeje mixer op de muur.
Hier 2x dag voeren en elluke 2 uur opdouwen tussendoor.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor nestor973 » ma mei 26, 2008 08:17

Arno schreef:Tuurlijk een geneuzel van lik me vest ,trap die stal maar s goed vol ,dan kejje echt nie meer toe me 2x/dag ff da voer opdouwen al los jeje mixer op de muur.

Elke 2 uur ? :shock: :shock: :shock:
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor Thomas2000 » ma mei 26, 2008 08:54

Arno schreef:Tuurlijk een geneuzel van lik me vest ,trap die stal maar s goed vol ,dan kejje echt nie meer toe me 2x/dag ff da voer opdouwen al los jeje mixer op de muur.

Afgelopen winter 65 koei op 35 vreetplaatsen. 1 keer voeren en 3 keer aanschuiven. Alleen als je aan beide kanten zoveel voer wil neer gooien is een voergang van 5 meter te smal.
Thomas2000

Beroep: ...

Berichtdoor Arno » ma mei 26, 2008 13:06

Dan vraten ze ,of heel weinig ,of ze hadde de halleffe dag honger. :wink:

Kheb t skedule r ff bij gepakt ,voeranskuiven gebeurd om
6 am dan word r om 7 uur begonnen me voeren ,weer opdouwen om 12 pm 2:30pm 4:30pm en om +- 4pm word r weer begonen met voeren dan 9 pm 12 am 2.:30 am en 4:30am
Naarmate we dichter naar t voeren komen gaan we t dus vaker opskuiven omdat r dan steeds minder ligt.
Arno

Berichtdoor Martin » ma mei 26, 2008 13:23

Arno schreef:Dan vraten ze ,of heel weinig ,of ze hadde de halleffe dag honger. :wink:

Kheb t skedule r ff bij gepakt ,voeranskuiven gebeurd om
6 am dan word r om 7 uur begonnen me voeren

Beginnen jullie pas dan te voeren :?:
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor Corjan » ma mei 26, 2008 13:37

Arno schreef:Naarmate we dichter naar t voeren komen gaan we t dus vaker opskuiven omdat r dan steeds minder ligt.

:? Dan lig ik op mijn nest te rotte :oops: :oops:

Hierro grofweg 2 koeien op 3 vreetplekken. 10.00 voeren dan pas 19.00 voor het eerst aanschuiven, dan om 22.00 bijt afstallen en dan 7.30 smorgens weer :)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Vie » ma mei 26, 2008 16:32

Zal dat voer nog lekker smaken als je het 10x per dag omgooi :shock: :x Mix die kwijl er maar goed door van die andere koei :roll: Als 1 (of 2x) per dag voeraanschuif, schuif je er weer SCHOON voer voor, en nemen de koeien meer op.

Tis bewezen dat er geen verschil zit (in melkgift en voeropnamen) in 24u per dag voer ervoor, of pakweg 22.5 uur, en t laatste uur de bak schoon leeg.

Wij passen het laatste toe, omdat we geen restvoer willen :idea: Dan moet ik het eruit batsen, heb ik een hekel an :x :?
Vie

Berichtdoor Arno » ma mei 26, 2008 18:02

Yup,hier moettut ook zo goed as op VieBie ,vandaar om 6 am nog ff snel de laaste beetjes voor t hek douwen ,assur al wat over is gaat t voor de lage groep en asdie wa over laten gaat t naar de drachtige vaarzen ,dus all in all word r nie veel weggegooid.
Maar gedurende de dag en nacht moeten ze gewoon plenty voer voor dr snufferts hebben ,ofwel vers , wat t mooiste ,is ofwel anskuiven.
Arno

Berichtdoor Vie » ma mei 26, 2008 18:07

Als je stal goed vol zit is t idd vaker nodig ja :yes:
Vie

Berichtdoor Martin » ma mei 26, 2008 20:59

Dit klinkt allemaal wel aardig bij Arno werkt het wel omdat daar altijd iemand rond loopt die het in de gaten houd.
Maar HenkV weet jij of het voer om 5.00am opwas of om 1.00am :?:
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor john jakobs » ma mei 26, 2008 21:11

ik heb de foto,s van de lely voerschuif verwijderd de testboer heeft hier om gevraagd.lely was er niet blij mee dat hier die foto,s stonden .en als een collega boer zoiets vraagt kan ik dit niet wijgeren. de meeste van jullie hebben de foto,s toch al gezien
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Koets » ma mei 26, 2008 21:19

:shock: Denkt Lely nu echt dat zoiets een megahit wordt :?: Zo'n diggie wil toch geen hond hebben voor meer as 10.000 eurie :no:

Vindt het btw wel een strakke actie dat wij als VTFers het geheim van Lely al hebben kunnen aanschouwen in de embryonale fase :lol: :D
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor MelkboerLuc » ma mei 26, 2008 21:48

ik had em al een jaar geleden gezien ....
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Thomas2000 » ma mei 26, 2008 22:02

john jakobs schreef:ik heb de foto,s van de lely voerschuif verwijderd de testboer heeft hier om gevraagd.lely was er niet blij mee dat hier die foto,s stonden .en als een collega boer zoiets vraagt kan ik dit niet wijgeren. de meeste van jullie hebben de foto,s toch al opgeslagen
Thomas2000

Beroep: ...

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie