stroverdeler

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

stroverdeler

Berichtdoor Wim R » ma jan 21, 2008 00:28

Heeft toevallig iemand ervaringen met bepaalde stro verdelers achter een tractor.
Krijg vanaf deze zomer een dikke 800 m2 strohokken in te strooien. Wil evt in toekomst wel een stationaire verdeler boven in stal hangen maar wil in het begin het zo proberen, dit ivm kosten ervan :shock: :shock: :shock:
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Koets » ma jan 21, 2008 00:33

ik heb geen ervaring, maar wat voor ding denk je dan Wim??? hoorde eens dat iemand stro strooide met een oude mestwagen :roll:
Idealisten zijn zelden realisten
Koets

Beroep: Zelfstandig Zonder Pensioen

Berichtdoor Erik S. » ma jan 21, 2008 01:54

800 m2 stro hokken, vertel?! vanaf deze zomer, wat ga je maken dan?

Verder geen ervaring met zo'n ding, maar meen dat er ook een type is dat op een mengwagen gezet kan worden, of dat een bepaald merk mengwagen verkooptmet stro blower apparaat :?: :!: :idea:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Wim R » ma jan 21, 2008 07:04

Staat al onder topic nieuwbouw en volgens mij potstallen.
Heb op moment al een 400 m2 aan strostallen voor het kleinere jongvee.Daarbij komt er het voojaar/zomer ongeveer 400m2 aan potstal bij voor droogstaande koeien.
Denk dat de oppervlakte toch wel wat groot gaat worden om dit volgens het advies in te strooien van de buurman. Met de riek :? :? :? Zodoende ben ik nu op zoek naar een tijdelijke oplossing om het machinaal te gaan doen. Over enkele jaren is het de bedoeling om er een automatische stroverdeler boven te hangen op een rail. :idea: :idea:
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Thomas2000 » ma jan 21, 2008 10:26

Ruige mestwagen.
Thomas2000

Beroep: ...

Berichtdoor Rik » ma jan 21, 2008 20:19