Kuil vast aanrijden en kuilverdelers.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Kuil vast aanrijden en kuilverdelers.

Berichtdoor Corjan » do nov 05, 2015 22:20

Yep er zitten ook voordelen aan ja :yes: (y) En ja ik had ook een kuil int land kunnen maken. En dat had ik vorig jaar ook gedaan en ben ik nu van aan het voeren (y)

Maar het is niet mijn ding die pakken open maken dat weet ik wel :oops: Kuil open maken doe je bijna nezzo snel als 1 pak open maken dus dan liever de kuil open maken :!: Ja dicht leggen van de kuil zitten we nie op te wachten :oops: :oops: Maar ja alle pakken naar huis brengen is ook een geode.

Hier trouwens ook gewoon drie man met kuilen (y) En dat is icl de koeien doen en dan meestal 60-80 ha in twee dagen aan de kuil
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor melker » do nov 05, 2015 22:24

Ik koop jaarlijks een 200 balen van wat hobby boeren uit de buurt, gras van schoon land wat we voeren aan jongste kalveren. Brengen ze hier thuis voor 35 euro per baal, als ik pers en breng kosten er af reken is kuil goedkoop. Is wel de aller duurste manier van inkuilen maar altijd nog goedkoper dan naar grasdrogerij sturen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor walmark » vr nov 06, 2015 00:56

Corjan schreef:Yep er zitten ook voordelen aan ja :yes: (y) En ja ik had ook een kuil int land kunnen maken. En dat had ik vorig jaar ook gedaan en ben ik nu van aan het voeren (y)

Maar het is niet mijn ding die pakken open maken dat weet ik wel :oops: Kuil open maken doe je bijna nezzo snel als 1 pak open maken dus dan liever de kuil open maken :!: Ja dicht leggen van de kuil zitten we nie op te wachten :oops: :oops: Maar ja alle pakken naar huis brengen is ook een geode.

Hier trouwens ook gewoon drie man met kuilen (y) En dat is icl de koeien doen en dan meestal 60-80 ha in twee dagen aan de kuil

jaja, 3 man :? Zeg maar 2 man, 1 wow-man en niet te vergeten die 4 droids in de barn :lol:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Bart L » za nov 07, 2015 03:13

Hier alles in ronde balen. Zorgen dat er veel kg ds in de baal gaat. En het is niet eens zoveel duurder als hakselen. Geen verlies geen sleufsilo en geen dure voerwagen nodig. Gelukkig hoef ik niet zoveel te voeren.
Bart L

Beroep: koeienmelker
Interesses: koeien

Berichtdoor Mellek » ma feb 22, 2016 20:33

Hebben jullie nooit schimmel in de balen, hier stikt het soms van de kraaien, en ook met het ophalen komt er wel eens een gaatje in, en zeker met droog spul heb je dan de halve baal in de schimmel, vroeger lieten we er jaarlijks 1000 maken, maar toen ik mocht voeren gauw silo's aangelegd, was toch 2x zo duur als oprapen en veel minder gedoe, ze komen dit jaar wel met een pers zonder netten, maar het gras is nog steeds te lang.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Henk » ma feb 22, 2016 20:35

Mellek schreef:Hebben jullie nooit schimmel in de balen, hier stikt het soms van de kraaien, en ook met het ophalen komt er wel eens een gaatje in, en zeker met droog spul heb je dan de halve baal in de schimmel, vroeger lieten we er jaarlijks 1000 maken, maar toen ik mocht voeren gauw silo's aangelegd, was toch 2x zo duur als oprapen.

Toien wij nog baalden controleerden we met het laden alle balen meteen op gaatjes en indien nodig dicht plekken.
Aan de stapel meteen een kuilkleed dr over heen, alhoewel onze kraaien met kuilkleden ook wel raad weten :evil:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Mellek » ma feb 22, 2016 20:37

Hier plakten we ook alle gaatjes dicht, maar dan nog, de plakband is nooit helemaal luchtdicht.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie