Kuil vast aanrijden en kuilverdelers.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Arno » vr jun 13, 2008 22:46

kees van loon schreef:Hoe zit het dan met een loader (shovel) die de kuil vast rijdt of een mestinjecteur dat zijn ook hydrostaten en die moeten ook zwaar werk doen en zwaar trekken. :?:

Shovel op kuil issook nix waard. :no: Hier ook ooit s geprobeerd ,duurde geen halluf uur of t arme ding was an de kook.
Gewoon trekker met een skuif voorop is de enige manier om silage hoog op te douwen en evengoed de hakkelaar nog enigzins voor te blijven.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Martin » za jun 14, 2008 01:33

Shovel op de kuil werkt wel natuurlijk in nederland hebben ze ook beste kuilen die zo vast als een huis zitten.
Trekkers met een schuif werken ook super als ze net als een shovel genoeg tijd hebben om het ook aan tedrukken anders heb je geen silage maar pilage.
Martin

Interesses: Melkveehouderij, gezin

Berichtdoor Hans van Bergen » za jun 14, 2008 10:24

Een trekker heeft totaal geen gewicht dus kun je geen kuil mee aanrijden :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor MelkboerLuc » za jun 14, 2008 13:14

Hans van Bergen schreef:Een trekker heeft totaal geen gewicht dus kun je geen kuil mee aanrijden :idea:

Een trekker gebruik je inbderdaad beter om het tanklokaal mee proper te maken

Wij gebruiken een landbouwtraktor, en aan die traktor kan je voor en achter iets aanhangen, dus kun je wel tijdelijk zwaarder maken dus kun je wel kuilen mee aanrijden.

Traktor staat ook op banden met grote nokken, en al dat gewicht komt op die nokken en dat wringt en duwt veel meer het gras of de maïs aan dan een shovel met meer gewicht maar op industriebanden
Freedom of speech: je hebt het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk altijd al gelijk had
voor reisavonturen
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Arno » za jun 14, 2008 14:55

Hans van Bergen schreef:Een trekker heeft totaal geen gewicht dus kun je geen kuil mee aanrijden :idea:
:lol:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Wa bejje toch een geweldige eigewijze heikneuter :lol: :lol: :wink:
Arno

Berichtdoor Hans van Bergen » za jun 14, 2008 15:19

:wink: Tja zo kun je het ook zien. Een shovel l90 oid weegt :?: 15 ton 17 ton :?: Een trekker 4.5-7ton dus das minder wah. :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Arno » za jun 14, 2008 15:28

Hans van Bergen schreef::wink: Tja zo kun je het ook zien. Een shovel l90 oid weegt :?: 15 ton 17 ton :?: Een trekker 4.5-7ton dus das minder wah. :idea:

Bandjes vullen me water (en chloride voor de winter :wink: anders worttie zo oncomfy ) wielgewichies an de assen , dotje gewicht r achterop ,dozer blade voorop en voila;een trekker die erruggus tussen de 20 en 30 ton weegt. :wink: :P
Arno

Berichtdoor Hans van Bergen » za jun 14, 2008 15:46

Ja dat kan ook ja. Wat handig trouwes. Trekker ken je dan ook meteen niks meer mee doen :roll: Of je mot em weers helemaal uutkleden :shock: Of je pakt een shovel. :idea:
Hans van Bergen

Berichtdoor Arno » za jun 14, 2008 16:31

Tokos in Ned. worden ook groter ,wa betekent da :?: grotere kuilen ,een shovel is simpelweg niet in staat om silage op een grote kuil omhoog te krijgen ,zelluf hier ook geprobeerd en elluk jaar issur wel een nieuw dutchie die t ook weer probeert maar t gevolg is altijd t zellufde :arrow: shovel an de kook.
Die gewichten vd trekker gaan dr gedeeltelijk af ,blok in de hef en dozer blade gooi je uiteraard gewoon an de kant maar wielgewichten etc blijven dr op ,de huidige trekkers hebben meer pk's dan dazze zonder xtra gewicht op de grond kenne krijgen. :idea:
Arno

Berichtdoor Henk » za jun 14, 2008 16:37

Loaders moeten zwaar zijn omdat ze amper de kans krijgen de bult aan te rijden.
Tis met die lompe bakken een paar keer links en rechts douwen na het lossen, wa vlak zetten en een paar keer openneer, want dan is de vlgd megagrote wagen dr alweer en ken ie weer van de kuil af (n)
Ik kachel met mn case van 95 pk, voorop dubbellucht, voorlader en bak, en achterop gewicht van 750 kiklo, 10 keer zo vaak openneer as ne loader. Zolang ut gras elk baantje nog aanzakt blijf ik aan de gang :idea:
Ken ok zat want we rijden mar met 1 wagen wa :yes:

Een jaar of 25 geleden reed de loonwerker hier nog de kuil aan met een cormick van 50 pk :yes:

As ge maar de tijd krijgt om aan te kúnnen rijden, kriede met een klein trekkertje zelfs de kuil vast :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor kees van loon » za jun 14, 2008 17:13

Hier de loonwerker met een loader, de oude liep vaak warm maar dit jaar een nieuwe maar die moesten ze ook al zuiverblazen want die kreeg t ook warm. Maar ik denk als je er een trekker op zet en de radiateur zit vol stof dan zal die het ook wel warm krijgen. Kunnen ze daar in de steets er geen koeling bij maken op die loaders zodat ze niet warm lopen. 8)
laat maar draaien
kees van loon

Beroep: boer
Interesses: boer zijn. sport en ontspanning

Berichtdoor auke » za jun 14, 2008 18:26

mn loonwerker het nooit geen last van te warme shovels oid. heeft werklust shovels
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Corjan » za jun 14, 2008 18:34

Hans van Bergen schreef:Ja dat kan ook ja. Wat handig trouwes. Trekker ken je dan ook meteen niks meer mee doen :roll: Of je mot em weers helemaal uutkleden :shock: Of je pakt een shovel. :idea:

Mijn loonwerker komt met een 13 tons shovel (n) (n)

Mijn buurman heeft een 930 met omkeer en blade totaal tegen de 20 ton. Alles is er zo afgepleurd :idea: Hebben met een studieclub pas gemeten wie de vaste kuil had :idea: 10 boeren meegedaan, de beste kuil wassie van de buren en 3 kuilen van mijn loonwerken stonden onderaan (n) :evil:

Meten is weten :idea: :wink:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Jozef » za jun 14, 2008 19:04

kees van loon schreef:Hier de loonwerker met een loader, de oude liep vaak warm maar dit jaar een nieuwe maar die moesten ze ook al zuiverblazen want die kreeg t ook warm. Maar ik denk als je er een trekker op zet en de radiateur zit vol stof dan zal die het ook wel warm krijgen. Kunnen ze daar in de steets er geen koeling bij maken op die loaders zodat ze niet warm lopen. 8)

Er zijn ook ventilatoren die je met een druk op een knopje de andere kant op kunt laten draaien! Blaas je alle stof er weer af!
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Dave » za jun 14, 2008 19:22

Corjan schreef:Mijn loonwerker komt met een 13 tons shovel (n) (n)

Meten is weten :idea: :wink:

ben donderdag avond nog even bij jou loonwerker wezen kijken(ze waren bij Anko Jan) zat de jongste zoon op de shovel, het is een beste jongen maar vastrijden is hij nog niet helemaal goed genoeg voor :idea: Kun je niet vragen of hij bij jou met 1 kipper wil komen, je alfalfa legt toch naast de bunker :idea: en anders MX 250 met blade en beton blok (20ton)huren @$50 per uur, wel zelf op rijden dan
Dave

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Voeding, economie, melken

Volgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie