Kuil vast aanrijden en kuilverdelers.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Berichtdoor Jozef » za jun 14, 2008 19:44

Vind zelf ook dat een trekker veel mooier werk levert. heb met beide systemen ervaring. trekker loopt veel rustiger en vraagt minder brandstof. En daarnaast is het totaal gewicht niet echt belangrijk, vind ik. Hier in de buurt zijn het eigenlijk alleen maar platen waar we gras op inkuilen. bijna geen silo's. Dan heeft het helemaal geen nut als je met veel gewicht aan komt zetten, want dan druk je de kuil toch maar uit elkaar. Veel belangrijker is het als voor het vastrijden de tijd wordt genomen. Laatst bij een boer met een mooie brede silo aant vastrijden geweest. Al het land lag om de boerderij en de ene na de andere silagewagen kwam er aan rijden. En dan hebben sommige jongens geen geduld om even te wachten. :evil: Dan ist zeker mooi als ter een bakkie in de shovel zit. :yes:
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Corjan » za jun 14, 2008 20:49

Niks daarvan Bolscher, die trein (hakselaar, kippers, verdeler) kost al genoeg per uur :wink: Goed spul op de kuil en plankgas :!: :!: :!: :!:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Jozef » za jun 14, 2008 21:31

Corjan schreef:Niks daarvan Bolscher, die trein (hakselaar, kippers, verdeler) kost al genoeg per uur :wink: Goed spul op de kuil en plankgas :!: :!: :!: :!:

Dus dan moet de loonwerker voor die ene boer die het wel goed voor mekaar heeft bij de kuilen en veel land om de toko maar een deer van een shovel of wat dan ook kopen? Die bij de rest van de boeren veel te groot is? Kan toch ook niet uit. Er had misschien wel een vastrij trekker bij gekunt, maar daar was de kuil weer net te klein voor! Bie de way, De stukken lagen rond de toko en de hakselaar stond nooit stil. of de wagen nou bij de kuil stil staat of in het land? :roll:

Kun je die fendt 930 trouwens niet huren van je buren? Kun je het toch mooi zelf doen! :yes: (y)
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor auke » za jun 14, 2008 21:54

met zon blade kun je toch niet gemakkelijk een kipper vol gras verdelen lijkt me . met de shovel kun je het links en rechts op de plek drukken ?

neem aan dat een blade hgewoon een shuif voorop is?

maak anders us wa foto's
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Thomas2000 » za jun 14, 2008 21:57

Volgens mij hebben we een voer aanrijd topic....
-=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Thomas2000

Beroep: ...

Berichtdoor Corjan » za jun 14, 2008 22:21

auke schreef:met zon blade kun je toch niet gemakkelijk een kipper vol gras verdelen lijkt me . met de shovel kun je het links en rechts op de plek drukken ?

neem aan dat een blade hgewoon een shuif voorop is?

maak anders us wa foto's

Niks links of rechts ploeteren en tijd verknoeien :evil: Gewoon in 1 ruk alles er op drukken en uitsmeren in een laggie van een mm (y)

En de hele trein kost toch al tegen de miljoen dollar :wink: Waarom dannie een paar knikkers meer besteden op de kuil :?: :idea:
Corjan

Berichtdoor auke » za jun 14, 2008 22:48

rustig rustig Corjan.

ik bekijk het door m nederlandse bril. de losgestort vracht is meestal smaller dan de silo dus moet je het wat verde;len dacht ik. ook nog hol aanrijden zoalng je tussen de muren zit etc

maar daar doen jullie niet aan dus
auke

Berichtdoor Corjan » za jun 14, 2008 23:04

auke schreef: hol aanrijden

ben geen homo :x
Corjan

Berichtdoor auke » za jun 14, 2008 23:22

tging over hol aanrijden tussen de silowanden beste Corjan.
Je leest erg selectief volgens mij.
auke

Berichtdoor Vie » zo jun 15, 2008 03:15

Hans van Bergen schreef:Een trekker heeft totaal geen gewicht dus kun je geen kuil mee aanrijden :idea:

Afbeelding

Dit beestje rijd bij ons de kuil aan. Weegt wel effe meer dan dat schaeffertje van die loonwerker van jou daggik zo 8)

Er zit een blade voor wat uiteraard op en neer kan, hij kan links omhoog (en rechts naar beneden :wink: ) en je kun em ook zo zetten dattie alles naar links of naar rechts werkt. Werkt perfect :idea:
Vie

Berichtdoor Henk » zo jun 15, 2008 09:43

Henk V schreef:
Er zit een blade voor wat uiteraard op en neer kan, hij kan links omhoog (en rechts naar beneden :wink: ) en je kun em ook zo zetten dattie alles naar links of naar rechts werkt. Werkt perfect :idea:

Da's allemaal heel mooi Brinkieboy aber met gras werkt ut tot net iets anders.
Gras 'rolt' vaak mee dus mot je een bak hebben om te kenne 'schudden', anders kriede ut gras nie mooi vlak gezet en ken je ut wel schudden... 8)

Bdw, zijn er hier mensen die werken met een kuilverdeler :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jurjen » zo jun 15, 2008 11:17

Bdw, zijn er hier mensen die werken met een kuilverdeler

:yes:
jurjen

Beroep: prutsboer
Interesses: vee mach. grasland

Berichtdoor harm » zo jun 15, 2008 11:27

jep met ouwe vliebo van 20 jaar.Ik moet alleen nog even zorgen dat ie hydrolisch opklapbaar wordt liggen al paar cylinders voor mooi klusje voor regenachtige dag :D :D oja een foto staat nog wel ergens op mun hyves
harm

Beroep: zzp'r

Berichtdoor Erik S. » zo jun 15, 2008 11:41

hier wordt kuil met shovel aangereden die voorop een kuilverdeler heeft.
echter als ze verder dan 0,5m boven de wanden uit komen moeten ze bak pakken met 4 à 5 van die lange pinnen er aan anders krijgen ze hem nooit op hoogt.

Belangrijkste spil in het gebeuren blijft de chauffeur, als dat een prutser is kan je de meest krankzinnig dure machine onder zu'n reet zetten maar vast wordt het nog niet :no:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Berichtdoor Thomas2000 » zo jun 15, 2008 12:31

Hiero met volvo L60, weegt 12 ton ofzo. Meer gewicht hoeft niet van mij. Zodra het gras of mais boven de wand komt knijpt het er tussenuit bij het na rijden. Soms doen we dan nog wat ronde balen in de bak, scheelt nog wat druk op de vooras.
-=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Thomas2000

Beroep: ...

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie