Nieuwe opraapwagen gekocht.

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Nieuwe opraapwagen gekocht.

Berichtdoor Kasé5 » ma feb 15, 2016 22:43

john verhaar schreef:
Sander schreef:
john verhaar schreef:Yep,ook voor silage en het aantal Fendt tractors is nu op 20 gekomen zeggen ze,maar heb ze niet geteld :oops:

vraagje, hulsteins moet maar ff niet meelezen, tik jij de trekkers etc allemaal zo af john of lease je ze.

Zal het aan mijn vrouwtje vragen :oops:

:) :)
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Hindrik » di feb 16, 2016 02:02

Vrouwtje zei; gaat jou niks an, bemoei je met je eigen zaken :oops:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor koeruben » di feb 16, 2016 20:54

Mooie kar john (y) , oude stageboer had er net zon 1 en was er heel tevreden mee vooral met de hoge capaciteit.
Gr,Ruben
koeruben

Beroep: boer in opleiding
Interesses: veehouderij

Berichtdoor Gerton » ma feb 22, 2016 17:09

Corjan schreef:Zou ik $70000 per jr uit moeten besparen :!: 2jr geleden nog ff vers gras gevoerd aan de koeien. Koeien gaven er geen drup meer van, eerder minder :oops: En was het na een week al zat :oops: :oops:

@ CJ, zou vector ook met vers gras overweg kunnen? Zal wel ten koste gaan van capaciteit, maar als ik hier zo lees werkt vers gras met TMR (y) (y)
Gerton

Berichtdoor Hubert » wo apr 13, 2016 16:02

ik denk aan investeren in een schuitemaker 135. nu zoek ik gebruikers ervaringen en voor en tegens van zo'n wagen. bvb. al dan niet zwaar trekken/laden, of problemen met de messen balk enz.
Hubert

Beroep: melkvee houder
Interesses: motor rijden

Berichtdoor john jakobs » wo apr 13, 2016 16:19

deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor wijnbergen » wo apr 13, 2016 21:17

john jakobs schreef:http://www.marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/agrarisch-werktuigen/m1011108455-schuitemaker-rapide-135-opraapwagen-in-zeer-nette-staat.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Met die 135 heb ik in mn vorige leven nog heel wat uren gedraaid (y)
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor Corjan » do apr 14, 2016 02:56

Hubert schreef:ik denk aan investeren in een schuitemaker 135. nu zoek ik gebruikers ervaringen en voor en tegens van zo'n wagen. bvb. al dan niet zwaar trekken/laden, of problemen met de messen balk enz.

Koolmees in Norwich heeft nog wat gebruikte staan. En Vandegoor volgens mij nog een pottinger :idea:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor walmark » do apr 14, 2016 04:18

Ik heb een kleine broer hier, een SR 100, de laatste die Schiitemaker gemaakt heeft (y) inmiddels een jaar of 4. Werkt heel mooi met mn Landini 115 legend, maar 100 pk Agco kan het ook prima doen. Had eerder een 1987 model, was 20 jaar oud toen ik hem kocht, toch nog 4 jaar mee gedraaid, toen was de rotor af, en messenbalk ook
Let op of de tanden van de rotor en afstrijkers nog vierkant zijn (y) zijn ze rond of scherp gesleten, heeft ie zn beste tijd gehad :?
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Hubert » vr apr 22, 2016 18:06

walmark schreef:Ik heb een kleine broer hier, een SR 100, de laatste die Schiitemaker gemaakt heeft (y) inmiddels een jaar of 4. Werkt heel mooi met mn Landini 115 legend, maar 100 pk Agco kan het ook prima doen. Had eerder een 1987 model, was 20 jaar oud toen ik hem kocht, toch nog 4 jaar mee gedraaid, toen was de rotor af, en messenbalk ook
Let op of de tanden van de rotor en afstrijkers nog vierkant zijn (y) zijn ze rond of scherp gesleten, heeft ie zn beste tijd gehad :?

de vermogens behoefte valt wel mee dan. koolmees heeft een 135 ingeruild. daar ben ik mee bezig. daar kan ik mooi 2 oude wagens op in ruilen. alleen weet hij nog niet precies wanneer de nieuwe wagen aankomt. die boer zal de 135 wel niet laten gaan vordat hij de nieuwe heeft. mogelijk de laatste week van mei maar dat wordt wel krap met dit vroege voorjaar. want de ingeruilde 135 wil ik hier wel hebben voor de eeste snede natuurlijk.
Hubert

Beroep: melkvee houder
Interesses: motor rijden

Berichtdoor Sander » za apr 23, 2016 23:54

Hindrik schreef:Vrouwtje zei; gaat jou niks an, bemoei je met je eigen zaken :oops:

antwoord duurt in elk geval wel lang....
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hindrik » zo apr 24, 2016 06:07

Sander schreef:
Hindrik schreef:Vrouwtje zei; gaat jou niks an, bemoei je met je eigen zaken :oops:

antwoord duurt in elk geval wel lang....

Wie zwijgt stemt toe Sander :yes:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Arno » vr nov 04, 2016 16:00

Ook maar een nieuwe skuitemaker besteld ,kon niet achterblijven natuurlijk na het zien van john zn nieuwe karretje :wink:
De 240 begon nogal wat slijtage van de rotor te tonen ,we hebben een 8400 met verlengde klep besteld ,kunnen we hopelijk een paar vraggies minder doen per dag (y) :yes:
We houden de 2085 als back up en proberen de 240 te verkopen als we iemand kunnen vinden die er voldoende voor wil geven tenminste anders blijft die ook maar :wink:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Corjan » vr nov 04, 2016 23:06

Waarom geen ander merk :?:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Arie » za nov 05, 2016 00:01

Afbeelding

Ziet er toch nie uit, zo'n verlengde achterklep, da is net een wedstrijdje verpissen :lol:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie