Moderator: Moderators
john jakobs schreef:laatst met een boer gesproken die dat hakselen te duur vondt ,, op mijn vraag wat i dan voor het hakselen moest betalen ,bleek dat i 110 euro per uur meer betaalden ja dan is een raapwagen goedkoper
Richt schreef:john jakobs schreef:laatst met een boer gesproken die dat hakselen te duur vondt ,, op mijn vraag wat i dan voor het hakselen moest betalen ,bleek dat i 110 euro per uur meer betaalden ja dan is een raapwagen goedkoper
Ik kijk meestal naar hoe groot de hoop voer is die ze bijelkaar geraapt/hakkeld hebben en dan wat die aan € gekost heeft om te rapen/hakkelen, heb je volgens mij meer aan als aan kosten per uur.
G.U. schreef:Richt schreef:john jakobs schreef:laatst met een boer gesproken die dat hakselen te duur vondt ,, op mijn vraag wat i dan voor het hakselen moest betalen ,bleek dat i 110 euro per uur meer betaalden ja dan is een raapwagen goedkoper
Ik kijk meestal naar hoe groot de hoop voer is die ze bijelkaar geraapt/hakkeld hebben en dan wat die aan € gekost heeft om te rapen/hakkelen, heb je volgens mij meer aan als aan kosten per uur.
Maw het totaalbedrag welke op je factuur staat
Kasé5 schreef:
Zie bij de enkele DHZ-ers die er hier nog zijn dat het vaak toch allemaal van die 'net-niet-wagens' zijn. of te kleine banden, geen optimale invoer, het blijft altijd een spel of de trekker te zwaar is voor de wagen of de wagen te zwaar voor de trekker.
En het belangrijkste; je moet er van houdenToen ik dit vroeger met m'n broer zelf deed ging het zelfs met licht boerenspul best vlot en verdienden we er ook nog fff-jes mee. Toen ik allerhande stagiaire's en losse hulpen met de opraper liet werken zat ik zelf ook voor minder dan € 0,-/uur op de sjoof
![]()
, is de lol gauw over
Kasé5 schreef: Melker die in 4 of 5 jaar een XXXXL-wagen aan groentesoep kunnen draaien en dan vervangen voor één met een X-je meer
Henk schreef:De grootste doodsteek van het zelf te doen is tegenwoordig de capaciteit![]()
Want nagenoeg iedereen wil álles in 1 keer maaien en het liefst moet het allemaal gisteren binnen het uur aan de bult zitten.
Keer terug naar Koe en mechanisatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten