Voer aan schuifen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Voer aan schuifen

Berichtdoor Sander » di sep 17, 2013 21:35

melker schreef::no: geen onzin, realiteit :!: Retourtje Bad Axe en je slaapt nooit weer, je hele wereldbeeld op z'n kop 8)

meende dat 1 zoon zuivere jerseys molk?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor john verhaar » wo sep 18, 2013 01:59

Sander schreef:dat laatste is natuurlijk onzin, maar dat zal wel een grapje zijn aangezien de knipoog. geen kalfkoeien, geen jongvee. en landwerk en administratie?

wel administratie geen landwerk doen wij er wel ff bij (y) maar het is vanalles wat crossies helpt maar ook jersey's zijn net ff makkelijker dan HFjes,en vergeet zand niet en dichtevloeren het juiste voer enz.enz. :!: Marco zit nu aan de koeien kant 87 koetjes per botje te melken en is boos op Lely dat ze niet zijn take offs settings kunnen versnellen want hij denk dat 90 koetjes per botje moet kunnen :shock:
De rede dat we dit zo met elkaar doen is puur economie :arrow: er is maar 1 ding wat $$ maakt op een dairy en dat is melk dus focus op daar op :!:
Onze kids hebben ons altijd geholpen van klein kind afaan en nu vinden wij het onze beurd om onze kids weer aan de gang te helpen
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Marcel V » wo sep 18, 2013 08:15

john verhaar schreef:
Sander schreef:dat laatste is natuurlijk onzin, maar dat zal wel een grapje zijn aangezien de knipoog. geen kalfkoeien, geen jongvee. en landwerk en administratie?

wel administratie geen landwerk doen wij er wel ff bij (y) maar het is vanalles wat crossies helpt maar ook jersey's zijn net ff makkelijker dan HFjes,en vergeet zand niet en dichtevloeren het juiste voer enz.enz. :!: Marco zit nu aan de koeien kant 87 koetjes per botje te melken en is boos op Lely dat ze niet zijn take offs settings kunnen versnellen want hij denk dat 90 koetjes per botje moet kunnen :shock:
De rede dat we dit zo met elkaar doen is puur economie :arrow: er is maar 1 ding wat $$ maakt op een dairy en dat is melk dus focus op daar op :!:
Onze kids hebben ons altijd geholpen van klein kind afaan en nu vinden wij het onze beurd om onze kids weer aan de gang te helpen

Blijkbaar hebben de nlse reizigers in de USA/Canada een paar lessen in efficiency gehad :yes: . Ik zie hier in de buurt diverse bedrijven met 2 botje en 90-120 koeien. Die hadden beter een paar koetjes weg kunnen doen en een ton in hun knip kunnen houden.
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Berichtdoor Sander » wo sep 18, 2013 08:31

zit lely natuurlijk niet op te wachten. verder maakt het nogal verschil als je altijd verse koeien kunt halen van een groot bedrijf wat ook het landwerk voor je doet, dan dat je de complete cirkel zelf op je bedrijf doet. marco kan zich volledig concentreren op de koeien en maakt meer uur dan menig boer met gezin in nederland wil. doet niks af van zijn prestatie maar je kunt het natuurlijk niet ff 1 2 3 kopieren. en ik denk dat jerseys ook erg geschikt zijn voor robot, zijn intelligente dieren :yes:

verder boos worden omdat je drie koeien meer kunt melken per robot :D . misschien kunnen we wel wat leren van die mentaliteit. (y) :idea:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor boer pieter » wo sep 18, 2013 09:43

waarom heefy die andere zoon geen robotten john
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Kasé5 » wo sep 18, 2013 10:36

dochter vlgs mij Pieter, maar eh je moet Lely wel blijven prikkelen natuurlijk, dus daar doen ze ze 'ff" door een melkstalletje
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Henk » wo sep 18, 2013 11:03

john verhaar schreef:De rede dat we dit zo met elkaar doen is puur economie :arrow: er is maar 1 ding wat $$ maakt op een dairy en dat is melk dus focus op daar op :!:

Synergy :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer pieter » wo sep 18, 2013 11:03

hahaha oke
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » wo sep 18, 2013 11:07

Marcel V schreef:Blijkbaar hebben de nlse reizigers in de USA/Canada een paar lessen in efficiency gehad :yes:

Yep Marcel :yes: we werden allemaal heel nederig door alles wat we te zien kregen. Melker raakte gegeven moment helemaal in een neerwaartse spiraal en liet zichzelf 'Melkertje' noemen :mrgreen:

Maar om ontopic te komen; die voerschuif van Delaval was idd niks bijzonders vond ik.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » wo sep 18, 2013 13:22

:oops: :yes: Hobby boertje mag ook 8)
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor G.U. » do jul 23, 2015 05:29

Werkt nog niet helemaal... ze gooien het er nog overheen... maar idee is wel goed, tijdens het voeren ff omhoog klappen en daarnaa geen omkijken naar (y)
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Flyinghollander » do jul 23, 2015 07:49

Die plaat hoger maken ben je er.
Flyinghollander

Berichtdoor Mellek » za jul 25, 2015 14:37

Niet iedereen heeft spanten aan het voerhek, of je moet ze met staalkabels aan het dak hangen maar dat lijkt me ook een gedoe. En als je een keer een koe of een rooster moet ophijsen zit je dat ding wel in de weg. Maar tijdelijk wel een leuk idee.
Feedwall hoef je ook niet aan te schuiven, maar wel leeg te schuiven, met perfect voer valt dat wel mee, maar je zou maar ooit eens een slechte kuil met 30% restvoer hebben ofzo.
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Flyinghollander » za jul 25, 2015 15:05

Die koe hoop ik niet dat je die dagelijks hebt idem voor roosters
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie