Wiedeggen?

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Wiedeggen?

Berichtdoor LePasco » wo feb 25, 2009 22:34

Ik ben me wat meer aan het verdiepen in de wiedeggen.
Bewerken deze machines het land zodanig dat er een betere opbrengst gehaald kan worden?
Wat is jullie ervaring met deze machines, of jullie mening?

Wil deze machine namelijk misschien zelf aanschaffen en ook beschikbaar stellen voor boeren uit de buurt om te huren. Maar weet niet of hier veel animo voor is, en of er onderzoeken zijn gedaan naar een betere opbrengst/betere groei....
LePasco

Re: Wiedeggen?

Berichtdoor pinguin » do feb 26, 2009 11:14

In welke gewassen wil je hem gebruiken???

We gebruiken hem hier in het voorjaar als agressieve graslandbeluchter/weidesleep (met extra graslanduitrusting dus)
ik gebruik hem daarnaast in de granen en bij de mais als onkruideg. ik heb er goede ervaringen mee, ik ben Bioboer maar als ik gangbaar zou boeren zou ik hem ook willen hebben met wat ik nu weet en zie. Ik heb een Einbock. zou er alleen in de toekomst nog een Zaaibak op willen hebben, voor bijv doorzaaien met klaver/groenbemester zaaien
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Anton » do feb 26, 2009 13:37

ik zit er ook aan te denken, ff kort ganzenland doorzaaien ze zijn alleen wel ietsje duurder dan een gewone simpele weidesleep :roll:
deze bijvoorbeeld
http://www.meinderts.nl/index.php?optio ... &Itemid=64
of deze
http://www.joskin.com/aerateur_praire.php
Anton

Beroep: Melkveehouder
Interesses: koeien en alles daaromheen

Berichtdoor LePasco » do feb 26, 2009 15:55

In eerste instantie gewoon grasland. En daarnaast maisland om het onkruid te wieden.

Ze zijn inderdaad wat duurder Anton. Daarom zou ik ook graag weten wat voor precieze meerwaarde het geeft/betere opbrengst. Zolang ik hier niks over kan vinden koop ik nog geen wiedeg. Maar hoor veel goede dingen. Onder andere dode grasresten die worden verwijderd uit de zode.