VeeManagerAssistent tkortkomingen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: VeeManagerAssistent tkortkomingen

Berichtdoor van wijk » wo jul 15, 2009 18:19

Is veemanagerassistent anders dan veemanager van CRV?

Daar werk ik mee sinds ooit de harde schijf van mn pc stuk ging en we niet tijdig back-ups hadden gemaakt van Dairy-plan ( van Westfalia)
Zometeen heb ik alleen nog t pc-deel van Dairyplan, en dan nog het programma van Gascoigne-Melotte....wat hard aan een update toe is.
Om het overzicht te houden zet ik nu zoveel mogelijk gegevens over naar Veemanager, daar kan best veel mee, en het enige probleem dat ik daarvan ken is als internet landelijk plat ligt.....
van wijk

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor bastiaan250 » wo jul 15, 2009 22:11

Ja zeker is de assistent anders. Je kan er de geboorte/aan/afvoer mee melden, de KI gegevens, de medicijn registratie/behandelplannen. :idea:

Als je die invoerd met de pda, krijg je bij bv medicijnen een attentie in je hoofdscherm dat je de melk niet mee mag. Bij KI krijg je een melding voor de 1e inseminatie, en daarna een attentie bij elke mogelijke volgende tocht. Of drachtcontrole. Daarna natuurlijk de melding droogzetten en afkalven.

Dus geen melkgegevens of index gegevens of familie gegevens mee opzoeken. :no:

Het bezwaar is dus als je een bwb dekking niet invoerd(vanwege de euro's :oops: ), kom je hem daarna ook niet meer tegen bij drachtcontrole (als je met de vet achter de koeien loopt) en verder.
DUS GRATIS MAKEN!!! (y) :idea: (y) (q) :yes:
maar ik ben tot nog toe de enige denk ik :?
bastiaan250

Beroep: boer en melken

Berichtdoor Arie » wo jul 15, 2009 22:38

bastiaan250 schreef:WAAROM kan de registratie niet GRATIS en doe je bv 0,25 euro bij een rietje op!
Omdat lang niet iedereen stamboek registratie doet. Veel veehouders vinden dat heel normaal, maar er zijn er ook heel wat die het helemaal niks interesseert. En die zouden dan toch betalen voor iets wat ze helemaal niet willen. Koeien zonder stamboek geven net zo veel als met :yes:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Thomas2000 » wo jul 15, 2009 23:25

Ben het wel met je eens bastiaan, alleen kan ik het al met comru. Alleen doe ik het niet :oops: :oops:
-=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Thomas2000

Beroep: ...

Berichtdoor van wijk » do jul 16, 2009 10:10

bastiaan250 schreef:Ja zeker is de assistent anders. Je kan er de geboorte/aan/afvoer mee melden, de KI gegevens, de medicijn registratie/behandelplannen. :idea:

Als je die invoerd met de pda, krijg je bij bv medicijnen een attentie in je hoofdscherm dat je de melk niet mee mag. Bij KI krijg je een melding voor de 1e inseminatie, en daarna een attentie bij elke mogelijke volgende tocht. Of drachtcontrole. Daarna natuurlijk de melding droogzetten en afkalven.

Dus geen melkgegevens of index gegevens of familie gegevens mee opzoeken. :no:

:?

Ok bastiaan.

Maar... ik doe DHZ KI en registratie ook op veemanager en heel jouw bovenste regel kan dan wel. En attentie-lijsten heb ik ook al gevonden, bv voor drachtcontrole.
Voor de goede orde: ik heb dus geen "management-systeem"meer op eigen pc sinds de harde schijf kapot ging. Vanaf toen alleen nog maar wat koekalenderwerk en melkmeter/stappenteller-koppeling.

En er hangt hier nog altijd lekker eigenwijs een vruchtbaarheids-ziektekaart plus koekalender aan de muur. En daaronder hangen ze nog tot 1992. Altijd leuk om iets terug te zoeken.
van wijk

Berichtdoor bastiaan250 » do jul 16, 2009 17:43

Arie schreef:[En die zouden dan toch betalen voor iets wat ze helemaal niet willen. Koeien zonder stamboek geven net zo veel als met :yes:

Nog beter helemaal geen registratie kosten :yes:
klopt met of zonder papier geeft een koe ook melk :idea: (y)
bastiaan250

Berichtdoor martin b » do jul 16, 2009 18:03

van wijk schreef:En er hangt hier nog altijd lekker eigenwijs een vruchtbaarheids-ziektekaart plus koekalender aan de muur. En daaronder hangen ze nog tot 1992. Altijd leuk om iets terug te zoeken.

Dan heb je nog eens iets te verhuizen :mrgreen:
martin b

Berichtdoor Wimk » zo jul 19, 2009 09:33

bastiaan250 schreef:
Arie schreef:[En die zouden dan toch betalen voor iets wat ze helemaal niet willen. Koeien zonder stamboek geven net zo veel als met :yes:

Lidmaatschapskosten 15 euro per jaar incl.ledenblad 4 keer per jaar.
Registratiekosten 0 en alles wordt registreerd ook van andere KI's of import seed. (y)
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor bastiaan250 » di jul 21, 2009 18:14

Wimk schreef:
bastiaan250 schreef:

Lidmaatschapskosten 15 euro per jaar incl.ledenblad 4 keer per jaar.
Registratiekosten 0 en alles wordt registreerd ook van andere KI's of import seed. (y)

Waar is dat ? :?: :?: :?: :?: :?: :shock:
bastiaan250

Berichtdoor Guus J » di jul 21, 2009 18:33

bastiaan250 schreef:
Wimk schreef:Lidmaatschapskosten 15 euro per jaar incl.ledenblad 4 keer per jaar.

Ich denke Deutschland?
Guus J
Moderator

Interesses: Ondernemen, voeding en fokkerij

Berichtdoor Wimk » di jul 21, 2009 20:58

guus1987 schreef:
bastiaan250 schreef:
Wimk schreef:Lidmaatschapskosten 15 euro per jaar incl.ledenblad 4 keer per jaar.

Ich denke Deutschland?

Stimmt das ist deutschland.............................Fleckvieh München-Grub.
Langzamerhand de verhuiswagen bestellen. Vermoedelijk per 1 April, geen grapje.
Wimk

Interesses: Rundvee en alles wat er bij hoort

Berichtdoor coen dp » di nov 30, 2010 13:15

nieuwe veemanager word officieel morgen gelanceerd, maar volgens mij is die nu al online (y)
moet wel ff zoeken om attentielijst uit te kunnen draaien :evil:
vervolgens een zooi tijd kwijt om de overbodige instellingen van de attentielijst af te flikkeren en een aantal getallen aan te passen :? maar dan is het ook gelijk naar t zin :yes: (y)
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor van wijk » ma dec 13, 2010 19:33

In die nieuwe Veemanager verdwijnen dieren van de attentielijst Drachtcontrole als ze op 100 dagen nog niet gecontroleerd zijn.
Dus mn pinken die bij de stier hebben gelopen krijg ik niet drachtig verklaard. :twisted: :twisted:

Al een paar keer gebeld met CRV maar t dringt daar nog niet echt door.
van wijk

Berichtdoor john jakobs » ma dec 13, 2010 20:52

zijn ze wel ingevoerd met samen weide
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor van wijk » ma dec 13, 2010 22:04

ja, in t oude programma kon ik ze gewoon invoeren als drachtig en van de 1 op de andere dag waren ze van de lijst verdwenen.
Komt doordat er nu een vrij instelbaar aantal dagen na inseminatie is tot wanneer ze op de lijst blijven. Staat standaard op 75...... maar is niet verder in te stellen dan 99 dagen. En dat vind ik te kort. Want met de samenweiden neemt ie de datum van aanvang samenweiden als dekdatum.
Nou kan ik ze wel 1 voor 1 gaan invoeren bij "individueel dier" maar dat was bij de oude programmaversie niet nodig. En een nieuw programma zou toch een vooruitgang moeten zijn???
Van zulke onzin wordt ik behoorlijk taai, die programmeur hoeft alleen maar die ene instelling vrij te geven. Maar dat wil dan niet want hij heeft dat verzonnen en zo voort. :twisted:
van wijk

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie