Trekker met voorlader, shovel of verreiker deel 2

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Trekker met voorlader, shovel of verreiker deel 2

Berichtdoor jvt » za sep 17, 2016 08:55

[
das de grootste bobcat of een gehl/mustang (is deselfde mashien) Bedenk wel waar je allemaal met de machine moet rijden. heb een anderhalf jaar voer geladen met een wielbobcat. We hebben hier op het erf bijna niks verhard. Als het dan geregend heeft is een wielbobcat niet ideaal, veel slip en veel gewicht op kleine banden dus geen draagkracht. Nu een halfjaar aant voer laden met een rups bobcat en dan is het net of zit je in een tank. Gaat over en door alles heen. De wielbobcat hebben we ook nog maar wordt meer in uit de stal gebruikt met opstrooien en uitmesten spul op het erf verplaatsen etc.[/quote]

Die met rupsen, hoe gaat dat op een verhard erf? Vreet dat geen rupsbanden en hoe duur zijn die? Ben superblij met mijn wielbobcat, maar als ik jongveestal ermee uit moet mesten en banden zijn bijna kaal ( na een jaartje is dat het geval) valt het niet meer mee om voldoende grip te houden. Rupsen zouden dan uitkomst zijn, maar als je om de 100 uur nieuwe rupsen zou moeten steken is dat ook een dure hobby
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor ramos fan » za sep 17, 2016 09:59

wij hebben een weidemann 4080t en bevalt echt super.
die giant is naar mijn idee net iets te klein je moet wel 25 keer kuil happen voor dat je de menger vol hebt.
wij hebben ook een weidemann 1240 die word nog steeds het meest gebruikt op het bedrijf.
vms:D
ramos fan

Beroep: Boer
Interesses: melken met vms weiden en flv

Berichtdoor Henk » za sep 17, 2016 11:36

poekske schreef:Shaffer2033 met verhoogde hefmast, 3m hefhoogte

Lekker onstabiel zo'n smal loaderke met de giek 3 mtr hoog (n)
Zegt zwat elke boer met zo'n miniloaderke; 'kheb 'm al 'n keer op de kant gehad'... :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Geregeld geen nieuwe blog op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer 19 » za sep 17, 2016 12:19

Hier menen ze ook dat ze er twee strobalen van 50, kg mee kunnen tillen (n) gaat elke keer nog net goed :roll:
boer 19

Berichtdoor melker » za sep 17, 2016 12:45

We hebben een 3 maand Giant 362 van mechanisatie bedrijf gebruikt voor het instrooien van droge fraktie mest in boxen. heeft in totaal bijna 5 keer omgelegen dwz wipte en klapte net op tijd weer terug :( De nieuwe instrooier is 3 keer groter en hebben we op electrische heftruck, tilt 3 ton en heeft meer vermogen op de hydromotor waardoor die in 1 keer 2 rijen boxen kan instrooien. Vroeg wel zo veel vermogen tegelijk dat kabels van accupakket zo heet werden dat accu in brand vloog, is opgelost met ander accupakket en zwaardere kabels zodat die halve dag kan instrooien ipv 3 kwartier. Nadeel is 2 wiel aandrijving ipv 4 en bijna 3000 euro voor accupakket die 8 jaar mee moet kunnen. Voordeel spotgoedkoop en geen lawaai en zeer wendbaar, werkt ook voor voer aanschuiven met band. Is ook makkelijk want ding kan draaien op voerpad zodat je links en rechts op en neer kan doen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za sep 17, 2016 12:53

boer 19 schreef:Hier menen ze ook dat ze er twee strobalen van 50, kg mee kunnen tillen (n) gaat elke keer nog net goed :roll:

2 x 50 kg?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
Hookwood Holsteins

Berichtdoor boer 19 » za sep 17, 2016 15:35

Hookwood Holsteins schreef:
boer 19 schreef:Hier menen ze ook dat ze er twee strobalen van 50, kg mee kunnen tillen (n) gaat elke keer nog net goed :roll:

2 x 50 kg?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Ja 2x50 kg gaat prima :D maar ik bedoelde 2x500 :oops:
boer 19

Berichtdoor poekske » za sep 17, 2016 23:39

Henk schreef:

Zegt zwat elke boer met zo'n miniloaderke; 'kheb 'm al 'n keer op de kant gehad'... :idea:

Banden van 44cm breed erop. Nog niet omgelegen ermee henk. 2100uur gereden
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor jvt » zo sep 18, 2016 09:58

hier heb ik totaal nog geen 50 uur met de schaffer 222 gereden in bijna 5 jaar terwijl t ding wel 300 uur per jaar maakt zoiets ( maar niet door mij) maar heb t ding in die 50 uur wel drie keer op kant gelegd, dus niet wippen maar echt plat. Komt ook wel wanneer ik erop zit er iets moet gebeuren waar het ding niet voor gemaakt is maar toch :wink: :wink:
Drie keer: 1 x koe opgelicht met heupklem en koe ging in looppas ervan door, 2e keer over muurtje dubbele vlindermachine verzetten, ging net dacht ik maar langs muurtje nog niet goed afgevuld, wiel zakt weg en daar ging ie, 3e x op talud rijden met bakje net iets te hoog. Maar elke machine moet hier dingen doen waar ze eigenlijk niet voor gemaakt zijn, dus vind dat het schaffertje dat ook moet kunnen :wink: :wink: :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor wit » zo sep 18, 2016 12:47

Heb hier ook een minishovel.
Kan er net 1000 kg op de palletlepels mee verzetten en komt 3 mtr hoog (niet met die 1000 kg).
Staat op brede banden en is dan 1,35 breed.
Ik ben er 200% tevreden mee en kan hem geen dag missen :no:
Als je wilt kun je er mee omvallen :yes: ,maar dan vraag je er waarschijnlijk ook om.
Alleen met een koe in de heupklem moet je goed opletten dat ze niet de kans krijgt om hem om te trekken.
wit

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Henk » ma sep 19, 2016 12:30

poekske schreef:
Henk schreef:

Banden van 44cm breed erop. Nog niet omgelegen ermee henk. 2100uur gereden

Ja mar gij bent dan ook een topsjoof he (y) :wink:
Brede banden maakt 't loaderke idd breder dus stabieler :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Geregeld geen nieuwe blog op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » di sep 20, 2016 11:03

Wij hebben onder de minischovel van die skidsteer banden zitten dat scheelt ook al ipv die slappe banden die compleet doorzakken als het gewicht teveel naar een kant komt, juist dan kipt ie om.
Is een Giant D262S met nu 3500 uur, loopt ongveer 600 uur per jaar hier, had bij aanschaf bijna 2 jaar terug iets over de 2000 uur, behalve gedoe met de accu niks raars mee gehad. Kan net geen 1 tons pallets tillen (850-900kg lukt wel, 1ton alleen als iemand achterop staat en dan alleen recht uit :lol: ) Mooie hapbak en voerschuif erbij maakt dat het ding heel veel gebruikt word. :yes:
Is alleen niet gemaakt om voerwagens te laden, daar komt ie lang niet bij, eigenlijk alles met hap bak boven de 2 meter moet je wel gaan oppassen, kan wel maar werkt niet fijn
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor postma friesland » wo sep 21, 2016 04:54

jvt schreef:das de grootste bobcat of een gehl/mustang (is deselfde mashien) Bedenk wel waar je allemaal met de machine moet rijden. heb een anderhalf jaar voer geladen met een wielbobcat. We hebben hier op het erf bijna niks verhard. Als het dan geregend heeft is een wielbobcat niet ideaal, veel slip en veel gewicht op kleine banden dus geen draagkracht. Nu een halfjaar aant voer laden met een rups bobcat en dan is het net of zit je in een tank. Gaat over en door alles heen. De wielbobcat hebben we ook nog maar wordt meer in uit de stal gebruikt met opstrooien en uitmesten spul op het erf verplaatsen etc.

Die met rupsen, hoe gaat dat op een verhard erf? Vreet dat geen rupsbanden en hoe duur zijn die? Ben superblij met mijn wielbobcat, maar als ik jongveestal ermee uit moet mesten en banden zijn bijna kaal ( na een jaartje is dat het geval) valt het niet meer mee om voldoende grip te houden. Rupsen zouden dan uitkomst zijn, maar als je om de 100 uur nieuwe rupsen zou moeten steken is dat ook een dure hobby[/quote]

rups gaat ook best op verhard erf, maar is niet zo comfy en je bent lang zo wendbaar niet. (de wielbobcat gooi je op de kont en draait 360 graden) misschien veel verhard erf gebruik 1000 uren op rups :?:
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor W.A » wo sep 21, 2016 17:33

Laatste tijd erg ontervreden over Manitou verrijkers. :evil: Heb er 2 een beide moet de moter eruit. Vanwege olie lekken en vliegwiel tandjes eraf.. start dus niet meer als ie net op de verkeerde plek staat.
En nog niet over de andere kleinigheden gesproken...die eraan mankeren.
Misschien toch eens van richting veranderen bij een nieuwe aanschaf, of is hetr bij ander spul wel eens wat? ( bij 1500 u/ jr)
W.A

Beroep: Melkveehouder.
Interesses: Koetjes/economie

Berichtdoor poekske » wo sep 21, 2016 18:59

Jcb (y)
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie