Trekker met voorlader, shovel of verreiker deel 2

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Trekker met voorlader, shovel of verreiker deel 2

Berichtdoor Kasé5 » wo dec 26, 2018 17:52

willemk schreef:Boeren lopen natuurlijk eerst altijd te zeiken dat het te duur is en daarna piepen ze dat het te licht gemaakt is. Ik geloof wel dat die dingen zo gebouwd worden dat ze na een jaar of 5 kapot moeten zijn.

:D :yes: Ja, want als ze 30 jr geleden alleen maar onverwoestbaar spul hadden gemaakt waren alle fabrikanten al verdwenen en hadden we nu weer met de riek en paard en wagen moeten werken.
Kijk maar naar Werklust :wink:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Mellek » wo dec 26, 2018 17:59

Ja heb al genoeg kapotte voorladers gezien, en sowieso een trekker met voorlader werkt noooit zo fijn als een shovel, bovendien wil ik niet graag rondrijden met een voorlader er aan als ik ga schudden of maaien ofzo, is dan wel weer handig dat je geen frontgewicht nodig hebt, achtergewicht misschien als je zware blokken moet laden, voordat een shovel op 2 wielen rijd moet er nogal wat gebeuren.
En als je Ahlmann gewent bent dan heeft kniklader maar beperkte mogelijkheden. Een Ahlmann is eigenlijk een shovel en halve mobiele kraan in 1. De kniklader zal wel degelijker zijn, maar 1 keer draaikrans versleten gehad en daar zat er met 1600 euro ook wel een nieuwe op.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor willemk » wo dec 26, 2018 21:40

draaikranslager kost iets meer als 1000 euro, dan is het vervangen met 500 euro nog goed betaald
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor Corjan » do dec 27, 2018 01:05

Ja de loader frames hebben veel te houden. En daar hebben we hier wel extra slijtage aan gehad. Maar aan de trekkers nonnie. Ja op twee ontplofte voorbanden na dan :oops: :oops: . Met de JD hebben we uiteidelijk ruim 10000 uur gedraaid. Op de fendt 820 staan nu 7500 uren (y)
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Talis » do dec 27, 2018 05:47

Mellek schreef:Ja heb al genoeg kapotte voorladers gezien, en sowieso een trekker met voorlader werkt noooit zo fijn als een shovel, bovendien wil ik niet graag rondrijden met een voorlader er aan als ik ga schudden of maaien ofzo, is dan wel weer handig dat je geen frontgewicht nodig hebt, achtergewicht misschien als je zware blokken moet laden, voordat een shovel op 2 wielen rijd moet er nogal wat gebeuren.
En als je Ahlmann gewent bent dan heeft kniklader maar beperkte mogelijkheden. Een Ahlmann is eigenlijk een shovel en halve mobiele kraan in 1. De kniklader zal wel degelijker zijn, maar 1 keer draaikrans versleten gehad en daar zat er met 1600 euro ook wel een nieuwe op.

die van ons koppel je in anderhalve minuut af.. Dus ik haal hem er altijd af als ik landwerk moet doen.
Talis

Berichtdoor Corjan » do dec 27, 2018 12:33

Yup wij gooien hem er ook af :yes: Een schudder laat je toch ook niet in de hef hangen als je de mengwagen aant laden ben :?:
Corjan

Berichtdoor Mellek » do dec 27, 2018 12:44

Misschien als contragewicht :P , maar vrijwel alle voorladerboeren hier in de buurt hebben dat voorlader er 365d 24u aan zitten.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Corjan » do dec 27, 2018 12:51

Haha ja dat is ook zo. En ook hier gebeurd dat ook nog wel eens voor klijne klusjes. Maar het is idd niet veel werk om de loader er even aftehalen. En dat doen we bijna altijd als we dagen er mee het veld in gaan (y)
Corjan

Berichtdoor G.U. » do dec 27, 2018 12:55

Hier blijft de voorlader er ook gewoon aan. Zou niet weten waarom die er af moet en in de weg zit die niet
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » do dec 27, 2018 14:18

Mellek schreef:Misschien als contragewicht :P , maar vrijwel alle voorladerboeren hier in de buurt hebben dat voorlader er 365d 24u aan zitten.

Zie je idd vaak dat boeren te lui zijn om er de voorlader effe af te pikken wanneer ze in het land motte wezen.
Maar stel je doet zwaar landwerk waarvoor je anders een hele batterij gewichten dr voor aan keilt, dan is de voorlader dr aan laten wellicht net zo makkelijk :yes:

Levensduur heeft vooral met de chauffeur te maken. Met een voorlader kun je evengoed ook wat grondwerk doen :yes: tenminste daar gebruiken wij de voorlader al meer dan 30 jaar voor :yes:
Gewoon niet te lomp doen :idea:
Wij hebben ook nooit een contragewicht in de achterhef :no: dan pak je voor ook nooit teveel gewicht :idea:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Roderick » do dec 27, 2018 14:30

Ik snap het niet :no: :oops:
Koop toch gewoon een fatsoenlijk jong gebruikt shoveltje en dan werk je tenminste met iets wat wel wat afkan en er ook voor gemaakt is. :yes:
Heel dat voorlader gedoe heb ik nooit gesnapt :no: , zeker niet als je ziet hoe verrekte langzaam dat gaat. :oops: :oops:
Deze week: Hot tub is up and running :D (y)
Roderick

Beroep: boertje
Interesses: brede interesses

Berichtdoor poekske » do dec 27, 2018 15:10

Gaat niet langzaam. Gewenning is belangrijkste
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor boer pieter » do dec 27, 2018 15:32

Roderick schreef:Ik snap het niet :no: :oops:
Koop toch gewoon een fatsoenlijk jong gebruikt shoveltje en dan werk je tenminste met iets wat wel wat afkan en er ook voor gemaakt is. :yes:
Heel dat voorlader gedoe heb ik nooit gesnapt :no: , zeker niet als je ziet hoe verrekte langzaam dat gaat. :oops: :oops:

dat vind ik ook heb ook wel voorladers gehad maar een shovel is toch een stuk beter
en inderdaad een jonge gebuikte kost niet de hele wereld
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » do dec 27, 2018 16:24

Als je dan wat moet en je hebt de keuz dan kocht ik nog een trekker met voorlader. Shovel is heel leuk en aardig maar daar kan je niet mee maaien of schudden en harken etc. Is nogal een handicap van die dingen :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor boer pieter » do dec 27, 2018 17:56

Merlo dan kan het wel
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie