Trekker met voorlader, shovel of verreiker deel 2

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Trekker met voorlader, shovel of verreiker deel 2

Berichtdoor Berjor » ma sep 02, 2019 15:07

wij zijn zeer tevreden over onze jcb 541-70. Ervoor hadden we een 536-60, maar deze reed een pak minder goed als de 541-70. Gewoon door de gewichtsverdeling.
Verder is 4100 kg heffen ook mooi. Kan je met een grote pelikaanbak ongeveer 1400-1500 kg mais in één keer nemen.
Berjor

Berichtdoor Mellek » di sep 03, 2019 10:52

MelkboerLuc schreef:Een trekker met voorlader zal het niet worden.
Een knik Schaffer/Weideman ook niet, daar is mijn buurman (36) verleden jaar onder verongelukt, en dat zit nog te fris in gedachten.
Dus kwa verreiker zie ik als duurzame types JCB, Manitou of Cat. Ook een beetje dealer afhankelijk natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Bliksem, mijn buurman wou ook zo'n ding kopen voor wat rondom huis maar ik heb hem gewaarschuwd valt zo om zo'n ding maar is niet het eerste verhaal wat ik hoor, net als met quads, veel boeren hebben zo'n ding maar zo wat door de wei jagen jongelui hier in de buurt al eentje been gebroken vorige week en eerder al eentje de hele voet kwijt, leuk speelgoed, NOT.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Henk » di sep 03, 2019 11:09

Wel leuk speelgoed (y) maar ga er zelf ook leuk mee om :yes: :wink:
Met een knikker rondrijden met de giek omhoog is vragen om problemen. Op ongelijk terrein helemaal. Mn oud-werkgever had het er bij mij ingehamerd om ALTIJD met de giek laag te rijden met de voorlader.
Het zijn juist die mini-knikkers waar ik een afkeer van heb. Die zijn zo smal en zo wendbaar.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor wit » di sep 03, 2019 12:34

Henk schreef:Wel leuk speelgoed (y) maar ga er zelf ook leuk mee om :yes: :wink:
Met een knikker rondrijden met de giek omhoog is vragen om problemen. Op ongelijk terrein helemaal. Mn oud-werkgever had het er bij mij ingehamerd om ALTIJD met de giek laag te rijden met de voorlader.
Het zijn juist die mini-knikkers waar ik een afkeer van heb. Die zijn zo smal en zo wendbaar.

Jouw oud werkgever had het goed gezien :yes: en als je die raad opvolgt zijn mini knikkers ook niet gevaarlijk :no:
wit

Berichtdoor hendrik83 » di sep 03, 2019 12:38

wit schreef:
Henk schreef:Wel leuk speelgoed (y) maar ga er zelf ook leuk mee om :yes: :wink:

Jouw oud werkgever had het goed gezien :yes: en als je die raad opvolgt zijn mini knikkers ook niet gevaarlijk :no:

Ook met de giek laag willen die kleintjes wel om hoor. Ik heb de buurman ook al twee keer omhoog gezet.
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor boer pieter » di sep 03, 2019 14:05

koop je een avant die krijg je niet om 8) moet je het wel heel lomp doen
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor postma friesland » di sep 03, 2019 14:07

Maakt niet uit wat je hebt, bobcat, shovel, kraan, trekker voorlader, verreiker, etc. Als je een beste vracht in de bak hebt moet je met verstand handelen, anders kan alles om

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Mellek » wo sep 04, 2019 15:58

Natuurlijk kan alles om, hier al 15 jaar een zwenklader ahlmann, maar ik zou niet weten hoe je dat ding op de kant kunt krijgen bij normaal gebruik. Tik maar eens "hoflader unfall" op google en je word overladen met (dodelijke) ongevallen, minishovel is gewoon veel te smal en ook zonder last dondert ie zo om https://www.youtube.com/results?search_ ... r+fellt+um
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Henk » do sep 05, 2019 11:14

wit schreef:

De ene zal de andere niet zijn ws maar buurman gooide zn knikkertje om met lege bak laag aan de grond gewoon door scherp te sturen. En ws reed ie te hard of zo maar die dingen zijn zo smal. Majja dat maakt ze juist wendbaar... (y) :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » do sep 05, 2019 11:33

Henk schreef:
wit schreef:

De ene zal de andere niet zijn ws maar buurman gooide zn knikkertje om met lege bak laag aan de grond gewoon door scherp te sturen. En ws reed ie te hard of zo maar die dingen zijn zo smal. Majja dat maakt ze juist wendbaar... (y) :wink:

zo kun je een heftruck ook wel omkrijgen.. heb eens op twee wielen gereden met een heftruck tijdens een stage maar dan genees je wel snel van het snelle bochtenwerk :oops: :yes:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: Boer

Berichtdoor poekske » do sep 05, 2019 13:50

Brede bandjes kan je volgas draaien. Genoeg gevlamd met een mini shaffer. (y)
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor Richt » do sep 05, 2019 14:08

poekske schreef:Brede bandjes kan je volgas draaien. Genoeg gevlamd met een mini shaffer. (y)

Hier een kleine Giant, breede stugge skidsteer banden eronder, gaat bij normaal gebruik niet om. Zware lasten bij draaien aan de grond houden, en alleen op vlakke stabiele bodem hoog heffen dan gebeurt er niks.
Is 1 keer omgekipt toen mijn vriendin dacht snel te kunnen draaien op de voergang, en 1 keer bijna toen een kameraad er zand mee verzette, te krap ge draait met teveel in de bak.

Ding is hier nu 5 jaar en draait 7-800 uur per jaar.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor maistro » do sep 05, 2019 15:16

Ook op zoek naar 453(weet nummer ff niet)giaint iets van 2ton eigen gewicht dan zaagsel bak eraan dat ook geschikt is voor kalkstrowater
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Hans van Bergen » vr sep 06, 2019 09:52

Een verreikert vink veeeeeel gevaarlijker (n) je ziet geen ene klote aan de kant waar je niet zit. Je ziet geen reet aan de achterkant een je bent blind aan de voorkant. (n) (n) (n)
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor poekske » vr sep 06, 2019 10:32

Zijkant en achterkant klopt hans. Voorkant zie je evenveel of even weinig als een voorladertrekker
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie