automatisch voeren

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: automatisch voeren

Berichtdoor boer pieter » wo aug 15, 2018 08:31

is ook super handig :yes: dat van die wielen begrijp ik niet die van mij gaan rustig 10 jaar mee :shock: die zijn van ijzer
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor maistro » wo aug 15, 2018 09:09

Volgens mij is het grootste voordeel wanneer je alle diergroepen kunt voeren, nu 2x daags melkvee voeren ivm broei ben er wel weer klaar mee
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor poekske » wo aug 15, 2018 09:18

:lol: dacht dat iedereen alles voerde in exact 15 minuten. Dan is 15minuutjes per dag toch niks tijdelijk..?
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor maistro » wo aug 15, 2018 09:36

Of zelfrijder
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Hindrik » wo aug 15, 2018 12:24

poekske schreef::lol: dacht dat iedereen alles voerde in exact 15 minuten. Dan is 15minuutjes per dag toch niks tijdelijk..?

Ja klopt :wink: , en slagers verdienen wel een koe aan een koe :D
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor boer123 » wo aug 15, 2018 14:26

maistro schreef:Toch lijkt me autovoeren wel wat , boer123 kun je die triomatic aan rail niet inruilen voor één op wielen?
Of had je dan liever een vector?

zeker geen vector. trioliet is top als hij werkt. kan niet naar een rijdende omdat er een takel op zit(hij gaat over de koeien naar de volgende voergang). trioliet gebeld laad gaat tegewoordig op wifi en loopcad is ook aan gepast. moet de update wel zelf betalen. ik denk dat de triomatic gewoon nog niet uitontwikkeld was 5 jaar geleden. bij de t30 bunkers is het ook een nadeel dat je geen gras of hooi kan voeren langer dan 15 cm.
boer123

Berichtdoor boer123 » wo aug 15, 2018 14:27

boer pieter schreef:is ook super handig :yes: dat van die wielen begrijp ik niet die van mij gaan rustig 10 jaar mee :shock: die zijn van ijzer

loopwielen zijn van nylon. de lager gaat stuk en dan draait het wiel niet meer dan slijt hij zo dat hij niet meer rond is en je kunt er een nieuwe in gooien
boer123

Berichtdoor maistro » wo aug 15, 2018 15:38

boer123 schreef:
boer pieter schreef:is ook super handig :yes: dat van die wielen begrijp ik niet die van mij gaan rustig 10 jaar mee :shock: die zijn van ijzer

loopwielen zijn van nylon. de lager gaat stuk en dan draait het wiel niet meer dan slijt hij zo dat hij niet meer rond is en je kunt er een nieuwe in gooien

Ook zorgen voor ijzeren loopwielen dan vindt,/vond een triomatic ook mooier dan vector met name capaciteit van laden , vector is weer flexibeler met routes en voerkeuken al moet je die wel dagelijks bijhouden (losse mais e.d)
maistro

Berichtdoor Nix » wo aug 15, 2018 16:38

@maistro. Jij geeft tenminste toe dat je problemen hebt met broei. Kom ook wel op adressen niet dat probleem niet kennen, maar wel erg grote mesthoop hebben ten opzichte van het aantal dieren op stro.
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht
Nix

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie