mest mixen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: mest mixen

Berichtdoor M H » zo apr 10, 2016 10:18

boer 19 schreef:Ja jongvee stal indd. :lol:

Ik zou een potje bij agrimestmix bestellen, die beestjes werken dag en nacht, en ik snap er zelf helemaal niets van, maar hier werkt het wel
M H

Beroep: veehouder

Berichtdoor Kees99 » zo apr 10, 2016 10:19

boer 19 schreef:
BsK schreef:Boer19 Even de loonwerker bellen voor de dorkel in de put (y) jullie moeten toch elke dag pompen?

De desbetreffende stal heeft een aparte mixer en pomp, pomp moet je elke dag aanzetten. Probleem is dat het pompgat leeg is maar de helft van de putten vol :oops: Is een lange gang die door de hele stal loopt. Elke twee weken de loonwerker bellen is ook (n) Beste optie is een andere pomp erin zetten die de mest echt naar zich toe trekt (deze doet dat niet ik weet niet wat die doet eigenlijk :oops: :oops:

Een bv Dodo pomp met spuit kop.
Kees99

Berichtdoor boer 19 » zo apr 10, 2016 10:24

M H schreef:

Ik zou een potje bij agrimestmix bestellen, die beestjes werken dag en nacht, en ik snap er zelf helemaal niets van, maar hier werkt het wel

Wat is dat precies voor spul dan?
boer 19

Berichtdoor M H » zo apr 10, 2016 10:28

boer 19 schreef:
M H schreef:

Wat is dat precies voor spul dan?

Duur. Een goedje met de goede beestjes erin, die de mest veel homogener maakt, en uren getob wegneemt.
M H

Berichtdoor boer 19 » zo apr 10, 2016 10:32

Zou 1 potje dan voor de hele stal werken? En voor hoelang werkt het?
boer 19

Berichtdoor karst-jan » zo apr 10, 2016 10:49

Tis volgensmij een beetje een inkuilmiddel maar dan voor mest.
Met bacteriën die zorgen dat de mest conserveerd/rijpt ipv verrot.
Bewust over goede kuilkwaliteit is er al jaren. Nu nog over mestkwaliteit.
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor boer 19 » zo apr 10, 2016 14:38

Mn stage boer van 2 jaar geleden heeft ook eens zo'n duur goedje gebruikt. 250 euro per jarrycan, in totaal 4 gebruikt. Uiteindelijk toch nog de boel vast in het voorjaar...
boer 19

Berichtdoor walmark » zo apr 10, 2016 14:57

boer 19 schreef:Mn stage boer van 2 jaar geleden heeft ook eens zo'n duur goedje gebruikt. 250 euro per jarrycan, in totaal 4 gebruikt. Uiteindelijk toch nog de boel vast in het voorjaar...

:lol: bekend verhaal :yes: veel mensen hebben iets es geprobeerd, gooi ergens wat in, vaak verkeerde hoeveelheid, verkeerde plek, verkeerde manier en vaak niet lang genoeg :oops:
Veel producten werken wel, maar je moet wel precies de gebruiksaanwijzing volgen :yes:
Als je een inkiilmiddel toedient een week na het kuilen, of een dag van tevoren vast in de sleufsilo strooit,of met eenschepje bovenop de wagen gooit, en dan de helft overslaat omdat het te duur is, werkt het ook niet zoals het hoort :lol:
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor boer 19 » zo apr 10, 2016 15:57

Hmm, we hebben het toen wel over een bepaalde periode gebruikt maar het was letterlijk geld in de put gooien :cry: :cry:
boer 19

Berichtdoor Henk » zo apr 10, 2016 16:30

boer 19 schreef:Zou 1 potje dan voor de hele stal werken? En voor hoelang werkt het?

Zijn geen potjes :no: maar jerrycans van 10 liter á 20 euro/ liter...
Ik vond het ook belachelluk veel geld en kocht er een paar omdat ik geen andere eenvoudige manier zag om mn vast gedroogde putten los te krijgen na enkele jaren geen/weinig vee dr op en niet mixen.

Maar goed, resultaat heb ik effe terug neergezet. Na jaren stilstaan begon het mixcircuit meteen te lopen (y) Niet alleen maar dunne die er onderdoor gaat :no: nee heel de koek was in feite aan gort en bewoog volledig mee rond (y)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Kees99 » zo apr 10, 2016 17:04

Het belangrijkste is als het werkt wat zit er in dat middel. bv zit er een opkrik middel in of een dodend middel.
Kees99

Berichtdoor boer 19 » zo apr 10, 2016 17:20

Henk schreef:
boer 19 schreef:Zou 1 potje dan voor de hele stal werken? En voor hoelang werkt het?

Zijn geen potjes :no: maar jerrycans van 10 liter á 20 euro/ liter...
Ik vond het ook belachelluk veel geld en kocht er een paar omdat ik geen andere eenvoudige manier zag om mn vast gedroogde putten los te krijgen na enkele jaren geen/weinig vee dr op en niet mixen.

Maar goed, resultaat heb ik effe terug neergezet. Na jaren stilstaan begon het mixcircuit meteen te lopen (y) Niet alleen maar dunne die er onderdoor gaat :no: nee heel de koek was in feite aan gort en bewoog volledig mee rond (y)

Hmm, mooi resultaat dus (y)
boer 19

Berichtdoor Mellek » zo apr 10, 2016 21:03

Hier mixen we de putten nooit, gewoon overpompen met pomp of vacuumtank gaan dan wel goed leeg, wel de silo (800m3) laten mixen door J.O., half uurtje was dat ook klaar.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor boer 19 » ma apr 11, 2016 16:36

Bij jullie komt denk ik het spoelwater van de melkinstallatie erdoor? Plus dat de mest van melkkoeien laaannngggg zo dik niet is als pinken mest :D
boer 19

Berichtdoor boer pieter » wo jan 11, 2017 10:30

Afbeelding
even de dorkel er in
boer pieter

Interesses: vee houderij

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie