Procescomputer krachtvoer

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Procescomputer krachtvoer

Berichtdoor boergga » do jul 26, 2012 12:25

Ik ben op zoek naar een goede nieuwe of 2ehands procescomputer incl. krachtvoerboxen. Waar voeren jullie mee en wat zijn jullie ervaringen? Zijn ze ook al te koppelen met een managementsysteem?
boergga

Re: Procescomputer krachtvoer

Berichtdoor melker » do jul 26, 2012 12:37

Hier werkt dat al meer dan 10 jaar WF voercomputer C21 als onderdeel in het Comveemanagement progamma. Ik zou voor nieuw gaan met een 100% niet na druppel garantie er op :yes: De boxen zijn voor groot deel versleten doordat koeien zaakje verbouwen om nog paar brokjes te krijgen. Is eventueel over te nemen voor schappelijk prijsje :)
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor auke » do jul 26, 2012 14:49

ik werk sinds Noach met een stand alone computer voor alleen krachtvoervoorziening. is dus niet te koppelen vanwege veels te oude meuk of ontbreken van dingen

alles waar windhoos op zit is in principe te koppelen maar PC is zijn natuurlijk niet de kosten. En al dat gekoppel ben ik nie zo wild van. Je hebt zelf weinih meer in de hand en ovral moet je vor betalen . Probeer het zo KISS mogelijk te houden is mijn mening
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor melker » za jul 28, 2012 13:47

Je hebt helemaal gelijk, in 10 jaar is 2 maal computer gecrashd :twisted: nieuwe computer haal je voor 250 euro en dan nog een keer 2000 euro betalen om nieuwe beveiligingssleutels aan te vragen, zowel bij WF als bij Comvee (n) (n) Bij de Laval werkt dat apart heb ik begrepen.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Wim R » ma jul 30, 2012 14:06

boergga schreef:Ik ben op zoek naar een goede nieuwe of 2ehands procescomputer incl. krachtvoerboxen. Waar voeren jullie mee en wat zijn jullie ervaringen? Zijn ze ook al te koppelen met een managementsysteem?

Wat voor management syteem heb je :?: :?: :?: Zit ook veel verschil in. Zal nu misschien wel anders zijn maar bij de aanschaf van mijn kr8chtvoersysteem incl melkmeters en koeherkenning was er maar een systeem dat echt geintregreerd met elkaar was zonder externe koppelingen nl GM/Boumatic met Uniform. Werken hier met het GM 3000 systeem dat volledig gestuurd word door Uniform. Alles heeft zijn voors en tegens maar een aantal jaren was het zo dat als er een externe koppeling proces computer/managementsysteem nog geen 10 was :no: :no:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Arie » ma jul 30, 2012 23:00

Wim R schreef:
boergga schreef:Ik ben op zoek naar een goede nieuwe of 2ehands procescomputer incl. krachtvoerboxen. Waar voeren jullie mee en wat zijn jullie ervaringen? Zijn ze ook al te koppelen met een managementsysteem?

Wat voor management syteem heb je :?: :?: :?: Zit ook veel verschil in. Zal nu misschien wel anders zijn maar bij de aanschaf van mijn kr8chtvoersysteem incl melkmeters en koeherkenning was er maar een systeem dat echt geintregreerd met elkaar was zonder externe koppelingen nl GM/Boumatic met Uniform. Werken hier met het GM 3000 systeem dat volledig gestuurd word door Uniform. Alles heeft zijn voors en tegens maar een aantal jaren was het zo dat als er een externe koppeling proces computer/managementsysteem nog geen 10 was :no: :no:

Daarom komen de melkrobot fabrikanten nu ook langzaam aan met complete management programma's. Geen externe koppelingen meer nodig, werkt allemaal veel mooier als het allemaal door 1 bedrijf gemaakt is. Probleem is alleen dat ze niet 1 programma kunnen maken wat ze eenvoudig in alle landen bij de boeren kunnen installeren. I&R en dergelijke werken in elk land anders.
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor auke » di jul 31, 2012 12:53

bovendien kunnen ze alles vragen wat ze willen omdat het een plaatje is waar je aan moet. Zal wel in modules zijn maar als je merk A hebt moet je dus ook de andere modules bij A kopen.

Lijkt een beetje op koppelverkoop
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor boergga » wo aug 01, 2012 15:34

Bedankt voor jullie reacties! Ik werk nu met VeeManager, maar die is (nog) niet te koppelen. Omdat mijn krachtvoerboxen op zijn ben ik aan het rondkijken. Ik kom ook tweedehands tegen, maar ik weet niet of dit allemaal te koppelen is met een ander managementprogramma. Verder ben / was ik gewoon benieuwd waar jullie mee werken en wat de ervaringen daarmee zijn.
boergga

Berichtdoor Markie » di aug 21, 2012 22:21

Hoi Melker,

Hoezo moet je 2000 euro betalen voor een nieuwe beveiligings sleutel bij GEA.
Als je de tweede sleutel bedoeld van Dairyplan dp4/dp5/c21 dan klopt dat niet.
Als je eenmaal dat pakket gekocht hebt en je moet die versie opnieuw installeren dan
is die tweede software sleutel gratis. Als je het pakket kwijt bent dan is het iets anders.

Grtz. Markie

melker schreef:Je hebt helemaal gelijk, in 10 jaar is 2 maal computer gecrashd :twisted: nieuwe computer haal je voor 250 euro en dan nog een keer 2000 euro betalen om nieuwe beveiligingssleutels aan te vragen, zowel bij WF als bij Comvee (n) (n) Bij de Laval werkt dat apart heb ik begrepen.
Markie

Beroep: Melkmachine monteur GEA

Berichtdoor Arie » di aug 21, 2012 23:25

auke schreef:bovendien kunnen ze alles vragen wat ze willen omdat het een plaatje is waar je aan moet. Zal wel in modules zijn maar als je merk A hebt moet je dus ook de andere modules bij A kopen.

Lijkt een beetje op koppelverkoop

Tja ... een DeLaval botje met Lely software zal wel niet gaan nee :wink:
Arie

Berichtdoor Mellek » do aug 30, 2012 18:35

Wij hebben al 30 jaar het GM2000 systeem gekoppelt aan niks, iedere 5 jaar een "nieuwe computer", een 486 van marktplaats ofzo a 50 euro :lol: monteur om software te installeren en om de paar jaar een sensor kapot. Heb 1 nedap box van Lely en ding was binnen 2 maanden kapot, en daarna om het half jaar ofzo, kan letterlijk niet tegen een stootje..
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

vicon va 500

Berichtdoor mnoordman » do jun 27, 2013 23:48

Hoi wie weet hoe je een 2e box aanzet bij de vicon va 500?
bij vb dank,
groeten michel
mnoordman

Berichtdoor Arie » do nov 19, 2015 01:48

Die aba nogwat is een spammert :|
Arie

Keer terug naar Koe en mechanisatie