Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jan 11, 2017 12:34

Ik heb indertijd ook NH laten tellen en die konden bij langste lange na nie mee in de prijs. Ook nie bij een simpel NH modelletje. Wa waren bij jouw de prijzen dan??
Optimisme is het belangrijkste kapitaal van een ondernemer
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Henk » wo jan 11, 2017 14:10

Logisch verhaal dus. Sander kon een goedkope NH kopen omdat ze 'm bij Hans duur aan boden, en Hans rijdt een sjeape Zetor omdat ze bij Sander een dure Zetor uittelde :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jan 11, 2017 17:07

Ik heb de miene al meer dan 8 jaar. Kweenie wah de Sanderman heb gescoord en hoeneer :?:
Hans van Bergen

Berichtdoor Mellek » wo jan 11, 2017 18:21

Jaren zegt niet zoveel Hans.
Zetor dealer hier is er na 4-5 jaar dealerschap weer mee gestopt, hij zegt door problemen met importeur, hier waren 5 Zetor rijders 3 hebben ze ook weer ingeruild (nu gebruikte Deutz/Fendt/Case), gewoon teveel problemen, koppelingen liggen er bij 2000 uur al uit, eentje had zo'n ding geleased voor 900 uur, elke dag voor de mengwagen 2x de aftakaskoppeling er uit, bij 800 uur was er een electronisch probleem wat ze bij de dealer ook niet konden oplossen toen is ie vervroegd terug naar importeur gegaan. Een ander had binnen 2500 uur koppeling, elektrische problemen, en toen begon die op olie te lopen hebben ze ook even retour gedaan, er daar werd echt niet raar mee omgesprongen. Rijd ook nog 1 van de vorige generatie met een Same motor, die hebben ze ook al moeten reviseren.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Sander » wo jan 11, 2017 21:21

Hans van Bergen schreef:Ik heb de miene al meer dan 8 jaar. Kweenie wah de Sanderman heb gescoord en hoeneer :?:

april 2015. en gaat erom net wat arno zei bij de voermengwagen wat het kost onderaan de streep dus incl inruil
Dit oerwoud aan regels heeft u te danken aan Piet Boer
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jan 11, 2017 23:01

ja pezies. Had je toen die forterra 135 gekocht van 140 pk was je zonder inruil 42000 euro lichter geweest. Had je dus nog 12 koeien bij kunnen kopen. Had je nu voor 50.000 euro rechten meer gehad. Bij Arno speelt dat allemaal niet. Toen ik mijn trekker kocht, kocht ik ook een 2 x 8 melk stal en moest ik er een stukje aan laten bouwen. Was ik nog goedkoper uit als een fendt/jd zonder melkstal
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jan 11, 2017 23:07

Ondertussen heeft in NL erges tussen de 30 en de 40% van de melkveehouders nog een 2 x 5/6 visgraat melkstal. We doen wel net of iedereen een robot heeft maar da is maar 20 %. Terwijl ze wel allemaal fendt/jd/nh rijden. Vaak ouwe troep zonder/met kapotte airco/stoel/versleten banden en 10.000+ uren op de teller. Maar tenminste geen Zetor :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: En geen voorlader :wink: Verder intreseert me die hele tractorlarij geen drol. Ik heb er maar 1 en met injectern(11 kuub 6 m gehuurd soms) kom ik nog net aan de 450 uur. Schudden :?: wanneer moet dat nog :?:
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jan 11, 2017 23:12

Kzag gister bij de dealer een binnengekomen forterra 125 2e hands. Die zal wel weer naar een boomkwekert gaan die 500 ha heeft. Sukkel dus. Vorig jaar heeft ie nog een melkveebedrijf bijgekocht van 25 ha en toen klaagde ie dat ie krap zat. Maar hij heeft toch maar weer een oud varkens bedrijf van 25 ha erbij gekocht. Heeft 7 2e hands Zetors oa en kan daar WEL mee werken. Logisch dus da een koeie boer daar niks mee kan :wink:
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » wo jan 11, 2017 23:39

Gezien in een youtube filmpje van de deutz fabriek. 'onze klanten willen niet alleen een technisch geavanceerde trekker. Zij willen uitstraling, trots en status :? :shock: :lol: En zo issut :wink:
Hans van Bergen

Berichtdoor poekske » wo jan 11, 2017 23:55

volgt er nog iets zinnigs ook :mrgreen: :?: :oops:
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Hans van Bergen » do jan 12, 2017 06:42

Er is hier eindeloos witte ruimte voor jouw om zinnige, intressante dingen tevertellen. Misschien kun je voorbeelden laten zien
Hans van Bergen

Berichtdoor Sander » do jan 12, 2017 06:45

hans kan niet zo goed lezen.
Dit oerwoud aan regels heeft u te danken aan Piet Boer
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor poekske » do jan 12, 2017 06:58

8) Wat wil je weten hans?? Jij spreekt constant over de goedkope zetorprijs, maar poot hier es eentje neer.
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Henk » do jan 12, 2017 11:12

poekske schreef:8) Wat wil je weten hans?? Jij spreekt constant over de goedkope zetorprijs, maar poot hier es eentje neer.

Deed Hans al he

Hans van Bergen schreef: Had je toen die forterra 135 gekocht van 140 pk was je zonder inruil 42000 euro lichter geweest.

Ik denk dat een Case van rond de 140 pk al snel 65.000-70.000 moet kosten, als ik het tenminste goed onthouden heb
Wss is een NH net ietske sjeaper :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hendrik83 » do jan 12, 2017 15:40

Henk schreef:
poekske schreef:8) Wat wil je weten hans?? Jij spreekt constant over de goedkope zetorprijs, maar poot hier es eentje neer.

Deed Hans al he

Hans van Bergen schreef: Had je toen die forterra 135 gekocht van 140 pk was je zonder inruil 42000 euro lichter geweest.

Ik denk dat een Case van rond de 140 pk al snel 65.000-70.000 moet kosten, als ik het tenminste goed onthouden heb
Wss is een NH net ietske sjeaper :yes:

Onze mf van 150 pk en 1 jaar oud moest toendertijd 49000 toe betaald worden op 3 andere trekkers die alle drie rijp voor de sloop waren.
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie