Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Tractoren (deel 4)

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma dec 03, 2012 12:04

Wat vooraf ging viewtopic.php?f=13&t=4769&p=395937#p395937

Hans van Bergen schreef:Is da een loonwerker die stopt of wah :?:

Online veiling i.o.v. pandhoudster en belanghebbende van een deel van de machineinventaris van ‘Koolen-Jonkers Beheer B.V.’ wegens stopzetting loonwerkersactiviteiten, o.a.: 'New Holland' veldhakselaars, 'Case' tractoren, 'Kaweco' silagewagens, 'Veenhuis' mengmesttankwagens, wiellader, verreiker, heftruck, aggregaat, maaidorser, tractor, zwadhark, kolvenplukker, gras pick-up, hydro trike, zaaicombinatie, cultivator, maisbek, etc.
Hookwood Holsteins

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor john jakobs » ma dec 03, 2012 20:00

stond nog een mooie cvx195 op breede banden met fronthef , moest gelijk aan henk denken , maar die wil geen cvx :no: :no:
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor jvt » ma dec 03, 2012 21:35

john jakobs schreef:stond nog een mooie cvx195 op breede banden met fronthef , moest gelijk aan henk denken , maar die wil geen cvx :no: :no:

En voor jou als vervanging van de comfy 2000?
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor john jakobs » ma dec 03, 2012 21:44

:no: :no: :no: cockpit wa, kan dat niet, zoveel geld uitgeven voor een trekker, terwijl de oudjes het nog prima doen
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Harm59 » wo dec 05, 2012 19:53

john jakobs schreef:stond nog een mooie cvx195 op breede banden met fronthef , moest gelijk aan henk denken , maar die wil geen cvx :no: :no:

zou niks liever willen!
Harm59

Beroep: zo veel mogelijk
Interesses: andere bedrijfssystemen

Berichtdoor maistro » do dec 06, 2012 18:14

gaan die cvxen langer mee dan die vario's van fendt?
grote modellen van fendt haal je 7000 uur dan zit je op een tijdbom :mrgreen:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor john verhaar » vr dec 07, 2012 02:22

:shock: :? goed dat ik het weet ,hebben hier een mooi dotje tijdbommen :!:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor auke » vr dec 07, 2012 12:00

john verhaar schreef::shock: :? goed dat ik het weet ,hebben hier een mooi dotje tijdbommen :!:

opschepper :mrgreen:
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor arnoud » vr dec 07, 2012 22:00

cvx hier bij de buren van armoei ingeruild voor een nieuwe :arrow: weer NIEUWE armoei :lol:
arnoud

Beroep: boer

Berichtdoor john verhaar » za dec 08, 2012 02:05

auke schreef:
john verhaar schreef::shock: :? goed dat ik het weet ,hebben hier een mooi dotje tijdbommen :!:

opschepper :mrgreen:

:oops: Auke :oops: we hebben ook maar 7vario's en nog 2 zijn er onderweg
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor willemk » za dec 08, 2012 06:00

ik heb verders geen verstand van trekkers, maar mij is ooit verteld door de dealer dat je zo veel mogelijk in stand 1 moet rijden. dit wordt door veel chauffeurs vergeten en die sleuren op stand 2 een volle kieper met veel geweld het land uit of de bouwput. hier is de wegstand van de vario niet op gebouwd :arrow: dus gaat die wat sneller kapot dan normaal :idea: bij ons zit de vario trouwens al op 11.000 uur en dit zonder problemen (y) als er nu eens wat kapot zou gaan dan is het zijn goed recht zou ik zeggen, niets is eeuwig :no:
Als het niet gaat zoals het mot dan mot het maar zoals het gaat.
willemk

Beroep: veehouder, mannetje van alles
Interesses: van alles

Berichtdoor Kasé5 » za dec 08, 2012 09:37

maistro schreef:gaan die cvxen langer mee dan die vario's van fendt?
grote modellen van fendt haal je 7000 uur dan zit je op een tijdbom :mrgreen:

:?: :?: :?: :?: Wat gebeurt er dan? Moek nog een schietstoel monteren :?: :?:
Rijden een vario-tje van de 400-serie maar kgeloof hier niks van. En as je het kunt onderbouwen ruil ik hem met 6999 uur gewoon lekker duur in voor een 500 :wink:
Loonwerker werkt hier met CVX 195, loeisterke trekkers maar ik vind ze maar rumoerig in de bak, en iedere keer dat toerental dat veranderd....
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor Henk » za dec 08, 2012 11:04

Onze lohnunternehmer rijdt ook nog enkele ouwe cvx-en. Pa Loonwerker vertelde vant zomer dattie nou pas aan cvx-transmissie gewend was :wink: terwijl bedrijf ondertussen ook al dotje puma's heef lopen :mrgreen:

Zelf afgelopen week met een eenvoudige maxxum gereden :yes: Vrij spartaans :wink: maar ook met 16-traps powershiftbak :yes:
Maar nu wil 't feit dat case nog wat demo's met paar honderd uur op de klok heef staan die liefst dees jaar van eigenaar moeten veranderen. Zijn wel allemaal maxxum MC en ken ik aardig wat sjeaper hebben as een eenvoudige met 0 uur.
Claas boer is ook weer geweest en die he'k nieuw huiswerk opgegeven want hij was gewoon veuste duur :wink:
Blijft wel overeind staan dat Claas veel komfier rijdt dan Case vanwege de 4-punts cabinevering (y)
Overweeg nog om bij NH te vragen naar overjarig spul, maar ik twijfel of ik wel NH wil rijden...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Wim R » za dec 08, 2012 11:28

Henk schreef:Onze lohnunternehmer rijdt ook nog enkele ouwe cvx-en. Pa Loonwerker vertelde vant zomer dattie nou pas aan cvx-transmissie gewend was :wink: terwijl bedrijf ondertussen ook al dotje puma's heef lopen :mrgreen:

Zelf afgelopen week met een eenvoudige maxxum gereden :yes: Vrij spartaans :wink: maar ook met 16-traps powershiftbak :yes:
Maar nu wil 't feit dat case nog wat demo's met paar honderd uur op de klok heef staan die liefst dees jaar van eigenaar moeten veranderen. Zijn wel allemaal maxxum MC en ken ik aardig wat sjeaper hebben as een eenvoudige met 0 uur.
Claas boer is ook weer geweest en die he'k nieuw huiswerk opgegeven want hij was gewoon veuste duur :wink:
Blijft wel overeind staan dat Claas veel komfier rijdt dan Case vanwege de 4-punts cabinevering (y)
Overweeg nog om bij NH te vragen naar overjarig spul, maar ik twijfel of ik wel NH wil rijden...

Spartaans :shock: :shock: Vindt het al heel iets :yes: :yes: 16 traps powershiftbak. Heb zelf een 24x24 schakelbak waar we maar 8 versnellingen echt van gebruiken. Als we plannen zouden hebben en voor een spotprijsje een demo konden kopen dan hier ook een demo. Zou toch gaan voor een maxxum 140 Henk. Vink mooi trekkers :yes: :yes:
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor Hookwood Holsteins » za dec 08, 2012 22:14

Henk schreef:Onze lohnunternehmer rijdt ook nog enkele ouwe cvx-en. Pa Loonwerker vertelde vant zomer dattie nou pas aan cvx-transmissie gewend was :wink: terwijl bedrijf ondertussen ook al dotje puma's heef lopen :mrgreen:

Case is toch ook NH?
Hookwood Holsteins

Volgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie