Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor jan.nl » wo mei 17, 2017 00:04

gydo schreef:
Arno schreef:wat toch een gepiel ,je krijgt 80-90ct kg voor melk of zoiets ,dan ga je toch nie neuzelen over een trekker opskroeven , :? :shock:

Dat de melkprijs goed Is, daar zijn de dealers ook wel achter :cry: toen ik hier heen kwam heb ik maar een trekker en mixer uit holland mee genomen. Een gelijkwaardige trekker koste hier zowat 3x zoveel :?

Om 1 koe te melken betalen jullie ook 45000 $ :)
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Corjan » wo mei 17, 2017 04:07

poekske schreef:Waarom moet een fendtje van 240opgeschroefd worden??? Kan ie je maaiertjes niet aan??

Nee maaien doen we er niet mee. Maar we hebben wat hellingen int land en vraagd wat extra vermogen. Vooral met stront tank en opraapwagen zouden wat extra pony's lekker zijn. Volgende tank wil ook iets groter hebben. Lijkt nu wel of het for ever duurd :oops:
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Henk » wo mei 17, 2017 17:48

Grazy schreef:Hier was een nieuwe Deutz ook 2x zoveel als in NL :evil: Er wordt hier erg veel verdiend AAN de landbouw :evil: Ben nu in onderhandeling voor nieuwe opraapwagen, $130.000 voor een Pottinger Torro :evil:

In Australië is mechanisatie ook 25% duurder. Iemand uit de buurt heeft daar voor semigratie weiders lopen voor het vlees, Hereford en Angus. Om silage te maken liet ie zn equipment uit NL komen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Mellek » do mei 18, 2017 12:17

Loonwerker laat bijna alles uit Duitsland komen, scheelt zo 10.000 euro op een opraapwagen, hij moet ze alleen zelf ophalen, 80km rijden.
Heb zelf gebruikte ploeg in Duitsland gekocht scheelde 2-3 duizend euro, onderdelen vaak ook goedkoper, het is net alsof dealers in Nederland gigantische importheffingen moeten betalen, volgens mij blijft er gewoon veel bij de importeur steken, terwijl een dealer vlak over de grens ze rechtstreeks van de fabriek krijgt, die fabriek overigens ook maar uurtje verder rijden is.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Henk » do mei 18, 2017 13:23

:yes: Heb in 1998 ook in Duitsland een slepper gekocht. Geen idee hoe dat met de papieren gaat en zo :roll:

Henk

Berichtdoor melker » do mei 18, 2017 13:37

Geen enkel probleem, wanneer je BTW nr daar door geeft koop je netto zonder de BTW en hoef je dus niet te voorfinancieren. Nieuw kunnen ze daar wel eens moeilijk over doen in NL bij garantie gevallen, bij demo geen probleem.Maar 90 % van nieuwe trekkers wordt tegenwoordig op financial lease gekocht, dan maakt die paar tientjes verschil ook niet uit blijkbaar.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Richt » do mei 18, 2017 14:55

Iemand ervaring met een New Holland T6.175 (140Pk zonder boost, 6cyl)
Met voorlader en fronthef en PTO als alles doener ? (2de hands van 2013 met 2500 uur)

Heb nu een John Deere 6330 met zelfde uitrusting met bijna 8000 uur en dan zou ik ook de JD 6320SE met 8000 uur verkopen (machine park wat inkrimpen/verjongen)
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Mellek » do mei 18, 2017 15:44

melker schreef:Geen enkel probleem, wanneer je BTW nr daar door geeft koop je netto zonder de BTW en hoef je dus niet te voorfinancieren. Nieuw kunnen ze daar wel eens moeilijk over doen in NL bij garantie gevallen, bij demo geen probleem.Maar 90 % van nieuwe trekkers wordt tegenwoordig op financial lease gekocht, dan maakt die paar tientjes verschil ook niet uit blijkbaar.

Ja eem Vat-nummer doorgeven en je hoef geen btw te betalen, deed ik trouwens ook wel eens toen we nog in landbouwregeling zaten, nooit wat van gehoord :roll: En is trouwens nog 19%.
Maar paar van mijn buren doen ook met dat financial lease, zelfs gebruikte trekkers :? .. Maar vraag me dan af of dat zo aantrekkelijk is, misschien als je anders bij de bank met 3,5 % moet lenen, maar kun je niet beter gewoon wat goedkopere trekker kopen en direct aftikken, met deze melkprijs moet je immers toch investeren, en hoe zit dat met belasting en dat lease gedoe?
Mellek

Berichtdoor postma friesland » do mei 18, 2017 18:14

Heeft ie ad blue? Hebben hier een 6070 ( voor ganger van de t6 ) en voldoet goed. Enigste min punt bij onze serie is de airco, radiateur is wat Klein en heeft snel last van warmte niet kwijt kunnen, waar door hij foutmelding geeft en airco uitschakelt. En onze heeft temp. Control maar kan niet koud genoeg eigenlijk. Bij t6 is dat hopelijk verbeterd

Sent from my iPhone using Tapatalk
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Sander » do mei 18, 2017 21:44

Mellek schreef:
melker schreef:Geen enkel probleem, wanneer je BTW nr daar door geeft koop je netto zonder de BTW en hoef je dus niet te voorfinancieren. Nieuw kunnen ze daar wel eens moeilijk over doen in NL bij garantie gevallen, bij demo geen probleem.Maar 90 % van nieuwe trekkers wordt tegenwoordig op financial lease gekocht, dan maakt die paar tientjes verschil ook niet uit blijkbaar.

Ja eem Vat-nummer doorgeven en je hoef geen btw te betalen, deed ik trouwens ook wel eens toen we nog in landbouwregeling zaten, nooit wat van gehoord :roll: En is trouwens nog 19%.
Maar paar van mijn buren doen ook met dat financial lease, zelfs gebruikte trekkers :? .. Maar vraag me dan af of dat zo aantrekkelijk is, misschien als je anders bij de bank met 3,5 % moet lenen, maar kun je niet beter gewoon wat goedkopere trekker kopen en direct aftikken, met deze melkprijs moet je immers toch investeren, en hoe zit dat met belasting en dat lease gedoe?

allemaal weelde joh dat leasen
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor poekske » do mei 18, 2017 22:27

inderdaad... of iets van willen maar amper kunnen? :oops:
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Hans van Bergen » vr mei 19, 2017 10:17

80-90% leased maar niemand doet het :lol: Lease was beter geweest want van het overige geld had je koeien kunnen kopen :idea:
Verder betaal je bij een bank rente over niet afgeloste deel en bij lease over heel deel so 2 x zo duur :idea:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor Mellek » vr mei 19, 2017 13:30

Tja, en wie bazuint dat rond dat 80-90% leased? Tractorverkopers, autoverkopers, melkrobotverkopers etc. etc..
Hier zit ook een loonwerker in de straat, nou ze hebben eens een jaar lang gehakseld met alleen maar demo's omdat eigen hakselaar steeds kapot was, en op gegeven moment hebben ze die ouwe ingeruild voor 2 jaar lease. En nu hadden ze een gebruikte trekker gekocht met lease .. En maar klagen en in het hoogseizoen zijn ze altijd op vakantie. Dan vraag ik me af wat er dan nog overblijft over 10 jaar. Als je je eigen vermogen ziet verdampen en je zit in een overvolle markt dan moet je toch een keer afvragen hoe dat in de toekomst moet. Boeren hebben nog grond, tenminste, die in continu in waarde stijgt, maar zo'n loonbedrijf heeft alleen maar wat schuren vol met oud ijzer en geleasde spullen, in een markt waar hier in de buurt meer aanbod als vraag is en er altijd iemand goedkoper kan.
Mellek

Berichtdoor Henk » vr mei 19, 2017 13:39

Hans van Bergen schreef:80-90% leased maar niemand doet het :lol: Lease was beter geweest want van het overige geld had je koeien kunnen kopen :idea:
Verder betaal je bij een bank rente over niet afgeloste deel en bij lease over heel deel so 2 x zo duur :idea:

Nee joh op vtf betaalt iedereen alles cash :yes: en van het geld dat er weiter nog uit de kast puilt bouwen ze een nieuwe stal en daluk fosfaatrechten :cheers: en de rest frotten ze in een paar ouwe sokken 8)
Ik ken weinig loonwerkers die nog cash ijzer kopen :no: en waarom zou je bij duk < 1% rente (y)

Sander moe'k steeds om lachen :D want terwijl ie zelluf een nh op afbetaling rijdt vindt ie dat raar bij anderen :D

Henk

Berichtdoor Arno » vr mei 19, 2017 18:19

Sander heeft al een paar keer uitgelegd waarom dat in zijn geval wat heeeeeeeeeeeeeel anders is maar ik ben blijkbaar ook niet slim genoeg om dat te begrijpen :wink: :?
leasen doen we ook niet aan trouwens ,aan het end heb je dan nog nix ,maar meeste trekkers kopen we met financiering ,zal sander wel vreemd vinden maar ik lig er niet zo wakker van zolang ze maar sneller afbetaald worden als dat ze in waarde dalen.
Meeste trekkers die we hebben zijn op die manier gekocht en inmiddels zijn de meesten afbetaald ook.
We bouwen eerder een stal cash ,vullen hem op met beessies in cash en kopen wat grond cash als dawwe trekkers cash kopen eigenlijk ,en op dit moment doen we eigenlijk zwat nix uit cash :no: :wink: :cry:
Arno

Beroep: koeienmelker

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie