Pagina 144 van 164

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2017 19:16
door melker
Kopen hier meestal iets wat net is gebruikt of door leasemaatschappij teruggenomen met vaak flinke korting. Vaak Engeland maar soms ook uit Duitsland. Meeste trekkers houden we langer dan 20 jaar, MX is nu bijna op of krijgt wel heel veel probleempjes met ca 16000 uur, vervangen we voor verse NH.

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: vr mei 19, 2017 23:17
door opelmanta
Arno schreef:Sander heeft al een paar keer uitgelegd waarom dat in zijn geval wat heeeeeeeeeeeeeel anders is maar ik ben blijkbaar ook niet slim genoeg om dat te begrijpen :wink: :?
Sander die boekt het onder de post KORT vreemd vermogen. Dit is zijn winkel: http://www.kort.nl/

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: za mei 20, 2017 09:18
door Mellek
melker schreef:Kopen hier meestal iets wat net is gebruikt of door leasemaatschappij teruggenomen met vaak flinke korting. Vaak Engeland maar soms ook uit Duitsland. Meeste trekkers houden we langer dan 20 jaar, MX is nu bijna op of krijgt wel heel veel probleempjes met ca 16000 uur, vervangen we voor verse NH.


Die NH ga je geen 16.000 houden, de MX was gewoon een goede serie, met veel zwaardere assen enzo, maar zo worden ze niet meer gemaakt.

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: za mei 20, 2017 11:08
door Flyinghollander
Mellek schreef:
melker schreef:Kopen hier meestal iets wat net is gebruikt of door leasemaatschappij teruggenomen met vaak flinke korting. Vaak Engeland maar soms ook uit Duitsland. Meeste trekkers houden we langer dan 20 jaar, MX is nu bijna op of krijgt wel heel veel probleempjes met ca 16000 uur, vervangen we voor verse NH.


Die NH ga je geen 16.000 houden, de MX was gewoon een goede serie, met veel zwaardere assen enzo, maar zo worden ze niet meer gemaakt.



Stond artikel in over bedrijf in Slowakije in Deens landbouwblad, die had 30.000 op hun 8230 als ik mij niet vergis en de andere JD's waren allemaal ook vrij hoog met 20.000 uren.
Verhaal kwam er op neer, dat de kosten niet zoveel verschillen per uur, maar bij nieuw koop er hoop geld in het ijzer zit, wat je dus niet anders kan gebruiken.

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: za mei 20, 2017 12:59
door Mellek
Flyinghollander schreef:Stond artikel in over bedrijf in Slowakije in Deens landbouwblad, die had 30.000 op hun 8230 als ik mij niet vergis en de andere JD's waren allemaal ook vrij hoog met 20.000 uren.
Verhaal kwam er op neer, dat de kosten niet zoveel verschillen per uur, maar bij nieuw koop er hoop geld in het ijzer zit, wat je dus niet anders kan gebruiken.


Now we're talking, ik denk dat men na 20.000 uur niet zo druk meer maakt om wat de aanschafwaarde was, ik ken een loonwerker die in 4 jaar tijd 10.000 uur op een Fendt 716 zet, en dan koopt ie gewoon weer een nieuwe, als je dat met een Zetor zou doen ben je een kapitaal kwijt aan onderhoudskosten, werkplaatstarief is in Nederland al gauw 50 euro per uur, dan kun je beter een duurdere trekker kopen waar bijna nooit wat mee is.

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: za mei 20, 2017 12:59
door Henk
Loonwerker in de buurt heeft Fendts rijden met rond de 20.000 uren op de teller :yes: Zijn de laatste favorits 600 serie en de eerste van de 800 serie, allemaal nog met die 4kante motorkap :yes:
Ook nog een paar famer 309 voor bieten zaaien en harken :yes:
Heeft ook wel nieuw spul hoor :yes: Fendt 926 maar verder vooral Steyer en wat JD en een dikke Valmet :yes:

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: za mei 20, 2017 14:51
door Arno
Blijft mooi om te lezen dat mensen nog echt denken dat het ene merk probleemloos 30000 uur maakt en het andere merk de 2000 nog niet haalt :lol: :lol: :lol: :lol:
Als je veel uren maakt is het makkelijker om een hoge urenstand te halen , leefttijd begint op een gegeven moment toch mee te spelen ,werk wat je ermee doet kan ook veel verschil maken ,dumperen komt er meer op aan als land klaarmaken enz enz. maar het meest bepalend is de chauffeur die erop zit ,alles kan stuk als je het maar hard genoeg probeerd of het nou een Fendt of een Zetor is.

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: za mei 20, 2017 15:24
door Richt
Onze loonwerker heeft een hele rij Fendt trekkers, de oudere 900's (10-15000 uur) staan meestal in het mest seizoen voor de mestpompen met sleepslangen en gaan daarna op de kuil, de nieuweren gaan op het land voor de diverse andere werkzaamheden
Oudere John deeres staan allemaal voor silagewagens tijdens de drukste oogst periodes en verder veel stil

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: za mei 20, 2017 18:23
door Flyinghollander
Arno schreef:Blijft mooi om te lezen dat mensen nog echt denken dat het ene merk probleemloos 30000 uur maakt en het andere merk de 2000 nog niet haalt :lol: :lol: :lol: :lol:
Als je veel uren maakt is het makkelijker om een hoge urenstand te halen , leeftijd begint op een gegeven moment toch mee te spelen ,werk wat je ermee doet kan ook veel verschil maken ,dumperen komt er meer op aan als land klaarmaken enz enz. maar het meest bepalend is de chauffeur die erop zit ,alles kan stuk als je het maar hard genoeg probeert of het nou een Fendt of een Zetor is.



heb het artikel even opgezocht. Het ging om de operating kosten per uur, dat er geen groot verschil was met een oudere trekker en nieuwere. In deze kosten zaten: Afschrijving, verzekeringen, onderdelen en onderhoud, maar geen diesel. Met dit kwamen ze op 90 DKK per draaiuur over de verschillende trekkers (nieuwere en oudere) Punt uurloon voor monteur is wel goedkoper in Slowakije.

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2017 07:52
door Richt
Flyinghollander schreef:
Arno schreef:Blijft mooi om te lezen dat mensen nog echt denken dat het ene merk probleemloos 30000 uur maakt en het andere merk de 2000 nog niet haalt :lol: :lol: :lol: :lol:
Als je veel uren maakt is het makkelijker om een hoge urenstand te halen , leeftijd begint op een gegeven moment toch mee te spelen ,werk wat je ermee doet kan ook veel verschil maken ,dumperen komt er meer op aan als land klaarmaken enz enz. maar het meest bepalend is de chauffeur die erop zit ,alles kan stuk als je het maar hard genoeg probeert of het nou een Fendt of een Zetor is.



heb het artikel even opgezocht. Het ging om de operating kosten per uur, dat er geen groot verschil was met een oudere trekker en nieuwere. In deze kosten zaten: Afschrijving, verzekeringen, onderdelen en onderhoud, maar geen diesel. Met dit kwamen ze op 90 DKK per draaiuur over de verschillende trekkers (nieuwere en oudere) Punt uurloon voor monteur is wel goedkoper in Slowakije.



Hier staat al gauw rond de 60€/uur op de rekening, moet je dus wel verschil even rekenen.

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2017 08:17
door Flyinghollander
Richt schreef:
Flyinghollander schreef:
Arno schreef:Blijft mooi om te lezen dat mensen nog echt denken dat het ene merk probleemloos 30000 uur maakt en het andere merk de 2000 nog niet haalt :lol: :lol: :lol: :lol:
Als je veel uren maakt is het makkelijker om een hoge urenstand te halen , leeftijd begint op een gegeven moment toch mee te spelen ,werk wat je ermee doet kan ook veel verschil maken ,dumperen komt er meer op aan als land klaarmaken enz enz. maar het meest bepalend is de chauffeur die erop zit ,alles kan stuk als je het maar hard genoeg probeert of het nou een Fendt of een Zetor is.



heb het artikel even opgezocht. Het ging om de operating kosten per uur, dat er geen groot verschil was met een oudere trekker en nieuwere. In deze kosten zaten: Afschrijving, verzekeringen, onderdelen en onderhoud, maar geen diesel. Met dit kwamen ze op 90 DKK per draaiuur over de verschillende trekkers (nieuwere en oudere) Punt uurloon voor monteur is wel goedkoper in Slowakije.



Hier staat al gauw rond de 60€/uur op de rekening, moet je dus wel verschil even rekenen.

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2017 08:25
door Richt
Flyinghollander schreef:
Richt schreef:[quote="Flyinghollander"

heb het artikel even opgezocht. Het ging om de operating kosten per uur, dat er geen groot verschil was met een oudere trekker en nieuwere. In deze kosten zaten: Afschrijving, verzekeringen, onderdelen en onderhoud, maar geen diesel. Met dit kwamen ze op 90 DKK per draaiuur over de verschillende trekkers (nieuwere en oudere) Punt uurloon voor monteur is wel goedkoper in Slowakije.



Hier staat al gauw rond de 60€/uur op de rekening, moet je dus wel verschil even rekenen.


Doelde er meer op, wat kost het daar aan uurloon en hoe zou die berekening er met 60e uur uit zien :wink:

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2017 09:14
door Flyinghollander

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2017 19:42
door Koe
Onze JD 2850 met voorlader is na 16000 uur en 31 jaar toe aan zijn pensioen, hebben een aantal vertegenwoordigers aan tafel gehad en hebben nu 3 merken over Claas Arion 450 , JD 6130R Autopower en Fendt 313.
Welk zou bij jullie de voorkeur hebben als voorlader trekker?

Re: Tractoren (deel 4)

BerichtGeplaatst: zo mei 21, 2017 19:43
door poekske
Claas op 1 , dan jd