Tractoren (deel 4)

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Tractoren (deel 4)

Berichtdoor Richt » zo nov 03, 2019 07:08

poekske schreef:Een 3000 of 5000 :P?

Hier nog een 5000 in de schuur, moet Deze Winter nagelopen worden en dan voor de blokkenwagen bij het jongvee, top trekker
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor john jakobs » zo nov 03, 2019 09:47

Hindrik schreef:
john jakobs schreef:geeft niks arno hier wordt een trekker die 1 jaar jonger is dan ik het vaakst gestart ook een ford bdw

Eén uit de duizend serie om het voer aan te schuiven?

ja uit de duizend serie .. maar niet helemaal, een 4500,, https://www.machinerytrader.com/listing ... /ford-4500 met zonnedak en de kraan lig achter in de schuur ,ligt een 4000 motor in , en ben er van de zomer achter gekomen dat i uit 1967 is
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor Hindrik » zo nov 03, 2019 10:32

Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Hindrik » zo nov 03, 2019 10:37

Richt schreef:
poekske schreef:Een 3000 of 5000 :P?

Hier nog een 5000 in de schuur, moet Deze Winter nagelopen worden en dan voor de blokkenwagen bij het jongvee, top trekker

Waren idd beste trekkers, ook veelgevraagd voor de export destijds waardoor je er niet veel meer van tegen komt
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor john verhaar » zo nov 03, 2019 15:07

boer pieter schreef:
john verhaar schreef:
boer pieter schreef:kan ik niet betalen, nu heb ik een voor de helft van de nieuwprijs , maar nog lang niet op de helft van zijn leven

Jij bent toch ook een mooie,je doet ons geloven dat het zo geweldig is in DK met weinig koeien en geen compactvoeren word er zat verdiend maar geen geld voor een nieuwe trekkertje :? Ben je nou te gierig of hou je ons voor de gek :?:

Ik ben zuinig :lol:

Ik krijg steeds meer de indruk dat dat een vereisde eigenschap is als je in DK wil boeren :wink:
Vroeger had ik een hekel aan werken,maar nu kan ik er uren naar kijken
john verhaar

Beroep: dairyfarmer
Interesses: crossbreeding and dollars

Berichtdoor Henk » zo nov 03, 2019 17:56

Maar Jan toch. Jij was degene die beweerde dat P asap naar € 300/kg zou gaan :yes: en nou vind je dit duur...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jan.nl » zo nov 03, 2019 19:31

Henk schreef:Maar Jan toch. Jij was degene die beweerde dat P asap naar € 300/kg zou gaan :yes: en nou vind je dit duur...

Tis nu crisis Henk :yes: hou centen maar ff in je kontzak :roll:
Morgen komen er weer nieuwe regels en overmorgen weer andere....
lijkt wel oorlog in dit land :|
jan.nl

Beroep: boer
Interesses: koeien en cijfers

Berichtdoor Henk » ma nov 04, 2019 13:44

Richt schreef:
Hadden vroeger ook 2 trekkers, maar dan moet je als je aan het maaien bent eerst maaiers eraf koppelen, voorlader er weer op, voeren, en weer terug omkoppellen, zelfde bij bijna elk ander landwerk, blij dat dat niet meer nodig is.

Kasé5 schreef:Theorie klopt helemaal :yes:
Wat me echter al 10tallen jaren opvalt is dat bedrijven met een handvol trekkers het werk niet eerder aan kant hebben dan vergelijkbare bedrijven die er maar 1 of 2 hebben. In tegendeel zelfs :? :?
Wordt er toch ergens weer tijd verspilt...

Ligt er nogal aan wat je wel of niet zelf doet. De boeren die hier 2-3 sleppers hebben besteden alsnog bekant alle landwerk uit.

Wil je mechanisch gaan grazen moet je een extra slepper hebben anders wordt het niks :no: Je graas-span moet altijd klaar staan anders gaat de zin gauw over.
Aantal zegt niet alles trouwens :no: Iemand met 2 courante Fendten kan ik een handvol CNH voor rije :wink:
Ik vind gemak dient den mensch :yes: Liever een slepper teveel dan tekort... :)
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Mellek » ma nov 04, 2019 14:15

Tja zo ken ik er ook wel die hebben dan maar 1 trekker, en dan vervolgens word de Fendt 714 ook gebruikt om paar keer per dag het voer aan te schuiven, daar zie ik dan weer weinig efficiëntie in, en op het voerpad staan word alles goor en roest hard, hier staat er alleen een ouwe heftruck is ook iets makkelijker op en af stappen. Een minishovel is ook mooi, maar mij iets te prijzig .
Mellek

Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor poekske » ma nov 04, 2019 15:15

Henk schreef:
Richt schreef:
Hadden vroeger ook 2 trekkers, maar dan moet je als je aan het maaien bent eerst maaiers eraf koppelen, voorlader er weer op, voeren, en weer terug omkoppellen, zelfde bij bijna elk ander landwerk, blij dat dat niet meer nodig is.

Kasé5 schreef:Theorie klopt helemaal :yes:
Wat me echter al 10tallen jaren opvalt is dat bedrijven met een handvol trekkers het werk niet eerder aan kant hebben dan vergelijkbare bedrijven die er maar 1 of 2 hebben. In tegendeel zelfs :? :?
Wordt er toch ergens weer tijd verspilt...

Ligt er nogal aan wat je wel of niet zelf doet. De boeren die hier 2-3 sleppers hebben besteden alsnog bekant alle landwerk uit.

Wil je mechanisch gaan grazen moet je een extra slepper hebben anders wordt het niks :no: Je graas-span moet altijd klaar staan anders gaat de zin gauw over.
Aantal zegt niet alles trouwens :no: Iemand met 2 courante Fendten kan ik een handvol CNH voor rije :wink:
Ik vind gemak dient den mensch :yes: Liever een slepper teveel dan tekort... :)

Moet wel allemaal betaald worden he
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor jvt » ma nov 04, 2019 23:14

Hier nu de laatste maanden maar 2 trekkers beschikbaar, omdat Valtra kapot staat, ik nog tijd moet vinden om wat banden te wisselen en dan het ding op internet te slingeren. Rustige tijd, dus in principe moet twee trekkers ruim zat zijn, maar grijp toch regelmatig ff mis, weer omhangen, afhangen etc. Nu de tijd ook voor, maar voor de lente komt er toch weer een derde terug of gaan toch weer naar nog meer loonwerk...eea zal ook afhangen van doktersuitslagen komende tijd, schouder was al langer een afgeschreven verhaal maar nu weer het dokterscircuit ingegaan voor de rug, wou er niets van weten en loop al weken krom met pijn die doortrekt in het been, maar nu mais en gras aan de kant zijn wellicht wijs om ook eens wat aandacht aan mezelf te schenken :idea:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor poekske » di nov 05, 2019 04:49

Hernia wss? Voertuigen op wielen slopen de rug
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor rvm » di nov 05, 2019 08:18

jvt schreef: maar nu weer het dokterscircuit ingegaan voor de rug, wou er niets van weten en loop al weken krom met pijn die doortrekt in het been

Als die problemen vanzelf zijn gekomen probeer het eens bij iemand die acupunctuur goed onder de knie heeft :idea:
Ik heb dezelfde verschijnselen gehad, ik kon bijvoorbeeld later geen 20 meter meer lopen of ik moest even gehurkt gaan zitten om de pijn weg te laten trekken uit m'n been. Acupunctuur heeft mij weer op de been geholpen ondanks dat er doktoren waren die mij maar al te graag onder het mes wilden hebben.
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor Berjor » di nov 05, 2019 08:31

dan zou ik precies die derde trekker maar achterwege laten en sowieso wat meer loonwerk laten doen
anders heb je alleen meer werk
Berjor

Berichtdoor Richt » di nov 05, 2019 10:20

rvm schreef:
jvt schreef: maar nu weer het dokterscircuit ingegaan voor de rug, wou er niets van weten en loop al weken krom met pijn die doortrekt in het been

Als die problemen vanzelf zijn gekomen probeer het eens bij iemand die acupunctuur goed onder de knie heeft :idea:
Ik heb dezelfde verschijnselen gehad, ik kon bijvoorbeeld later geen 20 meter meer lopen of ik moest even gehurkt gaan zitten om de pijn weg te laten trekken uit m'n been. Acupunctuur heeft mij weer op de been geholpen ondanks dat er doktoren waren die mij maar al te graag onder het mes wilden hebben.

Men schoonpa heeft ook al jaren rug problemen, gaat nu 1x in de week op een spijkermat liggen een half uur (wel bij een physio), compleet weg is het nooit maar als ie een week niet gaat merkt ie gewoon dat het weer erger word
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie