Welke voermengwagen deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor hendrik83 » wo jan 11, 2017 23:29

Sander schreef:conveyor wat mag dat zijn? :oops:

afvoerbandje vermoed ik
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Henk » do jan 12, 2017 12:15

Denk het ook. Mijn mening is dat je met een losbandje het verder weg kan gooien en dus meer voer kwijt kunt zonder de overheen te moeten rijden. Bij ons trouwens na 6 jaar losbandje moeten vernieuwen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor hendrik83 » do jan 12, 2017 16:37

Henk schreef:Denk het ook. Mijn mening is dat je met een losbandje het verder weg kan gooien en dus meer voer kwijt kunt zonder de overheen te moeten rijden. Bij ons trouwens na 6 jaar losbandje moeten vernieuwen.

Wij hebben hier eentje met gewoon losdeuren met een plaat eronder die uitklapt als de deur open gaat zodat het voer verder van de mengwagen af komt te liggen, werkt ook gewoon. Vorige mengwagen zat wel een bandje op maar ik mis het geen moment
hendrik83

Beroep: werkverschaffer voor een leger ambtenaren

Berichtdoor Marcel V » do jan 12, 2017 21:38

Henk schreef:Denk het ook. Mijn mening is dat je met een losbandje het verder weg kan gooien en dus meer voer kwijt kunt zonder de overheen te moeten rijden. Bij ons trouwens na 6 jaar losbandje moeten vernieuwen.

van mijne Storti pas ook het originele losbandje vervangen. Ding was na 16 jaar helemaal door :? . was ook geen garantie meer :no:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor Flyinghollander » do jan 12, 2017 21:49

Marcel V schreef:

van mijne Storti pas ook het originele losbandje vervangen. Ding was na 16 jaar helemaal door :? . was ook geen garantie meer :no:

wou je nog naar 16 jaar garantie :shock:
Flyinghollander

Berichtdoor Kasé5 » do jan 12, 2017 22:45

Tja, je hebt mensen en mensen...
Is er hier iemand die de gemeente verantwoordelijk stelt dat er 50 jaar geleden is geadviseerd asbest op zijn dak te gebruiken. :roll:
van Dam af
Kasé5

Beroep: melkveehouder
Interesses: melkveehouderij en rekenmachientjes

Berichtdoor G.U. » do jan 12, 2017 23:00

Kasé5 schreef:Tja, je hebt mensen en mensen...
Is er hier iemand die de gemeente verantwoordelijk stelt dat er 50 jaar geleden is geadviseerd asbest op zijn dak te gebruiken. :roll:

Zo een ken ik ook wel maar die moest de pannen van het bestaande gedeelte vervangen voor asbest om het 1 geheel te laten worden met het nieuwe. En dat was geen 50 jaar terug
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Frans V » vr jan 13, 2017 01:31

Arno schreef:
Frans V schreef:
Arno schreef:triple screw ,hydraulische conveyor voorop (ken ook heen en weer) ,losdeur aan de achterkant voor pre-mix .

(y) (y) Volgend jaar nog een paar losdeuren extra ipv de hydraulische conveyor en het wordt nog wat :wink:

Ook dat zal allemaal best ,wij hebben (knock on wood) nooit problemen met die conveyor dus ik zie eerlijk gezegd nie in waarom ik zonder moet te pielen en smeren.

Lost veel en veel sneller = tijd = geld :wink:
Blijf positief, gun anderen een kans
Frans V

Berichtdoor Arno » vr jan 13, 2017 02:12

Geen idee wat voor conveyor jij an denkt maar bij een supreme moejje erg hard rijden als je de deur openschuift,de 1 helft vd wagen opent hij de deur niet eens helemaal anders kan hij het geeneens voorblijven.
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Marcel V » vr jan 13, 2017 13:44

Flyinghollander schreef:
Marcel V schreef:

wou je nog naar 16 jaar garantie :shock:

vergat smiley :mrgreen: :D
Marcel V

Berichtdoor melker » za jan 14, 2017 12:07

Hier gingen losbandjes nooit veel langer mee dan 3 jaar, bij de SChuitemaket en ook bij de strautmann niet :( Op mengwagen lossen we nu zonder gaat prima en gaat nog sneller ook :yes:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Marcel V » za jan 14, 2017 13:39

melker schreef:Hier gingen losbandjes nooit veel langer mee dan 3 jaar, bij de SChuitemaket en ook bij de strautmann niet :( Op mengwagen lossen we nu zonder gaat prima en gaat nog sneller ook :yes:

Alles wat beweegt kan kapot. op mijn storti kan ik beide kanten lossen met grote losdeur dus bandje heeft t prima gehouden. Grote van de losdeur word door fabrikanten nogal krap gehouden als je het mij vraagt. Zeker met wat stro in rantsoen is een grote deur of 2 deuren geen overbodige luxe. Wagen moet toch met een minuutje of 2 leeg kunnen :yes:
Marcel V

Berichtdoor Henk » za jan 14, 2017 14:54

Losopening bij Storti vond ik ook vrij klein. Heb 3 storti's gehad maar laatste keer een Strautmann gekocht. Die had een veel groter losgat. Ik doe 'm zelden verder open dan op de 5.
Heb je veel kuilgras in je rantsoen lost de wagen langzamer dan met veel mais dr in. Vooral in het begin.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

Wekelijks een nieuwe blog over Boer Zoekt Vrouw op http://www.hofvanpostel.com/blog.html
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Berjor » za jan 14, 2017 16:15

Hier op onze peecon 4 losdeuren. Lossen gaat snel maar nadeel is dat er nogal wat krachtvoer tussen de deur valt op de grond bij het mengen (n) (n) iemand oplossingen?
Berjor

Berichtdoor teun » za jan 14, 2017 16:20

Berjor schreef:Hier op onze peecon 4 losdeuren. Lossen gaat snel maar nadeel is dat er nogal wat krachtvoer tussen de deur valt op de grond bij het mengen (n) (n) iemand oplossingen?

strip van halve cm op de vloer lassen zodat je een drempeltje maakt.
teun

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie