Welke voermengwagen deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor boer pieter » do mei 04, 2017 15:42

had ie ook een mooi hulp middeltje voor (y) verder kan ik je vertellen dat er veel belangstelling was en veel die gestopt waren met prakken en weer zijn begonnen met droger voeren ,ook was het verschil tussen shredlage mais en gewone mais goed te zien ,ik denk dat de voederwaarde wel gelijk is maar het zit vele malen vaster en daar door minder snel warm , :yes: verder hadden ze ook een groene stortie staan, omdat ze er een andere toren in hebben mengt ie op een andere manier veel minder agresief :yes:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Flyinghollander » do mei 04, 2017 15:50

boer pieter schreef:had ie ook een mooi hulp middeltje voor (y) verder kan ik je vertellen dat er veel belangstelling was en veel die gestopt waren met prakken en weer zijn begonnen met droger voeren ,ook was het verschil tussen shredlage mais en gewone mais goed te zien ,ik denk dat de voederwaarde wel gelijk is maar het zit vele malen vaster en daar door minder snel warm , :yes: verder hadden ze ook een groene stortie staan, omdat ze er een andere toren in hebben mengt ie op een andere manier veel minder agresief :yes:

Tuurlijk ze stoppen allemaal er mee en er zijn al 1000 keenan extra wagens in productie gekomen :mrgreen:
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » do mei 04, 2017 17:24

boer 19 schreef:Handig met restvoer enzo..

Gaat mij om dat gesmeer op het voerpad. Alhoewel dat wss aan de mengert ligt want de onze braste iig niet :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer 19 » do mei 04, 2017 18:06

Flyinghollander schreef:

Is snel iets voor gemaakt, in model van de voergoot. Bevalt mij iedergeval goed en smorgens even vlug met een verreiker er door en is weer schoon zelfs met compackt voeren.

Hier hebben ze vast de voertrog voor het ontmengen ;) @Pieter

Blijft alsnog een gepruts vind ik. Want je duwt het eruit lijkt me? En dan moet je het nog opscheppen. Heb hier in de jongvee stal ook een stukje met een voergoot, ik sloop het er liever weer uit.
boer 19

Berichtdoor Richt » do mei 04, 2017 19:05

Gewoon aan het einde geen muurtje lijkt me? dan druk je dat er daar zo uit?
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer pieter » do mei 04, 2017 19:07

ik vind zo,n muurtje ook niks hoor maar het meng proces wel (y)
boer pieter

Berichtdoor king » do mei 04, 2017 19:32

wij mengen niet, bevalt prima en ben het ook niet (nooit) van plan.
Maar in mijn ogen zijn er maar 2 manieren waarop het echt goed kan, en dat is prakken of automatisch voeren :idea:
beide zouden hier veel te veel investeringen kosten, die het volgens mij nooit meer opleveren en in het 1e geval, zijn we iig niet consequent genoeg, + het feit, dat je de oudmelkte koeien ver boven de norm voert.
Voordeel van automatisch voeren is, dat je telkens een beetje voert en dat daardoor het selecteren minder effectief is, of iig meer over de dag verspreid.

Maar voeren hier dus kuil en mais apart met KVcomp en een beetje brok in de melkstal en daar kan je ook prima van melken :idea:
You can blow out a candle
But you can't blow out a fire
king

Interesses: fokkerij,sport,muziek

Berichtdoor Flyinghollander » do mei 04, 2017 21:33

boer 19 schreef:
Flyinghollander schreef:

Is snel iets voor gemaakt, in model van de voergoot. Bevalt mij iedergeval goed en smorgens even vlug met een verreiker er door en is weer schoon zelfs met compackt voeren.

Hier hebben ze vast de voertrog voor het ontmengen ;) @Pieter

Blijft alsnog een gepruts vind ik. Want je duwt het eruit lijkt me? En dan moet je het nog opscheppen. Heb hier in de jongvee stal ook een stukje met een voergoot, ik sloop het er liever weer uit.

Op 110 meter niet veel werk ervan.
Flyinghollander

Berichtdoor boer 19 » vr mei 05, 2017 00:24

En ze duwen het voer ook niet over de rand?
boer 19

Berichtdoor Flyinghollander » vr mei 05, 2017 02:56

:no: diep genoeg gemaakt
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » za mei 06, 2017 12:26

waren ook mensen van alltech als je die mag geloven zit er in elke kuil bult toxine misschien kan kj er wat over vertellen
boer pieter

Berichtdoor G.U. » za mei 06, 2017 12:38

boer pieter schreef:waren ook mensen van alltech als je die mag geloven zit er in elke kuil bult toxine misschien kan kj er wat over vertellen

Zit er ook en is helemaal niet erg maar er moet niet teveel van die rommel in zitten want dat ga je vernemen in de productie, reproductie, klauw- en uiergezondheid. Waar de grens precies ligt dat kan kristoff veel beter uitleggen denk ik
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » za mei 06, 2017 17:33

boer pieter schreef:waren ook mensen van alltech als je die mag geloven zit er in elke kuil bult toxine misschien kan kj er wat over vertellen

verkopen die alltech mss iets tegen toxines :?:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor jvt » za mei 06, 2017 19:38

Henk, je mag nooit meer raden. Maar moet zeggen, toen wij hier arriveerden 4,5 jaar geleden, waren kuilen die de vorige boer gemaakt had, wel zo slecht dat je gewoonweg niet zonder schimmels en toxinen kon voeren, ondanks dat je de bovenste 30 cm al op de mestvaalt flikkerde. Toen een half jaar mycosorb gevoerd, en ben ervan overtuigd dat het anders nog meer koeien had gekost...
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor boer pieter » za mei 06, 2017 19:49

ben er ook wel van overtuigt dat er veel toksines zijn heb er genoeg ellende van gezien ,maar ben er nog steeds niet achter hoeveel echt schadelijk is voor een koe en hoeveel het mag kosten ,je ziet dat wel vaker dat boeren van alles en nog wat kopen van speciale dip, spul voor in de boxen ,toxine binder al dat spul is niet goed koop en voor je het weet heb je voor een godsvermogen op de dam staan ,ik gebruik al jaren koolstof en veder niks kosten 1 euro de kilo en ze krijgen 100 gr dus dat kost de wereld niet en werkt volgens mij (y) en struktuur
boer pieter

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie