Welke voermengwagen deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor bertus » wo apr 12, 2017 15:57

Wennemars roept wel vaker wat. Bij de aanschaf van de vorige strautmann vertimix is Wennemars ook langs geweest en beweerde hij dat de vijzel met 5 jaar op zou zijn. Wij hebben er uiteindelijk meer dan 12 jaar mee gevoerd en vorig jaar pas ingeruild voor een trioliet.
vake bin ie te bange.
bertus

Beroep: veehouder

Berichtdoor Sander » wo apr 12, 2017 17:13

maakt gebruik van dezelfde tactiek als Schoonvelde met x sires. zelf een bedrijf hebben waar het werkt in de praktijk maakt dat het makkelijker is om klant te overtuigen.
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jvt » wo apr 12, 2017 20:30

Hans van Bergen schreef:Bij ons op de studieclub heb Wennemars het als volgt uitgelegd.

1. Met een vertical kan je lastig kleine mengsels maken.

2. Koeien moeten zo min mogelijk rantsoen wijzingen hebben.

So met de Keenan Fiber (r) laad je 1 rantsoen voor de melkkoeien, de kalveren EN de drogen.

Je voert de melkkoeien. Je voert de kalveren. EN DAN VOEG JE FIBER TOE ZOALS STRO MENGT HET EN VOERT DE DROGE KOEIEN!!!! :o :o :o :o :shock: :D

Een Keenan mengt het stro beter. De koeien kunnen lastiger selekteren. Het droge koeien rantsoen verschraald toch ondanks dat het rantsoen niet of nauwelijks wijzigt :D

Wennemars laat kunst stof op de bodem maken zodat ie langer meegaat.

Als laatste zegt Wennemars ook nog da as je nu tevreden bent zonder KEENAN FIBER (r) klooi dan lekker door (y)

1 onzin, gemiddeld bedrijf heeft tegenwoordig genoeg omvang om 10droge koeien te hebben en dat mengt prima in een verticale wagen voor twee dagen
2 mee eens, maar daar heb je geen keenan voor nodig
3 dus de mindere kanten van de kuil flikker je ook voor de melkkoeien ipv voor het jongvee, want je maakt toch maar 1 badge??
4 Met een Keenan kun je beste maar gehakseld stro aankopen want dat stro snijden van een keenan is gewoon drie x niks. Dus fiber selecteren ze zelf wel uit, voordeel is wel als je 100 kg lang stro bijvoegd met een keenan, je 95 kg stro kunt opscheppen daags erop om de kalveren mee in te strooien, hebben de koeien wel uitgeselecteerd. Dus wennemars heeft wel gelijk in deze dat je de wagen voor koeien en kalveren kunt gebruiken, alleen op andere manier dan hij bedoeld :wink:
5 kunstof bodem is leuk, maar de rammelende balehandler met zijn slijtagegevoelige dempers e.d. heeft daar weinig aan wa
6 Ik ben nu , om in boer zoekt vrouw termen te blijven, super super super super tevreden zonder KEENAN 360 mech fiber met balehandler die we hebben, dusssss Wennemars lult uit zijn nek, paar keer hier geweest, maar ook met al zijn mooiweer praatjes en luladviezen en aanpassingen aan de wagen bleef het gewoon drama. Prijs elke dag mijn USA mengwagen (y) (y) (y) (y) (y)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Sander » wo apr 12, 2017 21:21

punt 3 mag niet aan orde zijn joost
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor jvt » wo apr 12, 2017 23:01

Sander schreef:punt 3 mag niet aan orde zijn joost

klopt volledig Sander, beschimmeld voer gaat hier de mestvaalt op. Maar deze week zat ik net met een overgang met voeren van een naar andere snede gras, merk je toch dat zijkanten wat losser zitten en minder koud. Gaan dan toch naar het jongvee toe. Maar gelukkig weinig aan de orde hier (y)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor boer pieter » do apr 13, 2017 08:58

ja roderick meningen over bepaalde dingen heb ik zat net als jou ,maar er zijn best veel mensen die een keenan hebben en er blij mee zijn en ik neem aan dat niet al die mensen gek zijn ,verder moet ook iedereen maar doen waar ie zich het best bij voelt, maar eeen ding is zeker ik blijf husselen , :lol:
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » do apr 13, 2017 10:47

jvt schreef:
Sander schreef:punt 3 mag niet aan orde zijn joost

klopt volledig Sander, beschimmeld voer gaat hier de mestvaalt op. Maar deze week zat ik net met een overgang met voeren van een naar andere snede gras, merk je toch dat zijkanten wat losser zitten en minder koud. Gaan dan toch naar het jongvee toe. Maar gelukkig weinig aan de orde hier (y)

Ben nu een retedroge graskuil aant voeren. Prima spul, beesten vreten het (y) maar de kanten zijn bovenin gewoonweg losser dus wat warm dr in :yes: en dat kan makkelijk naar de pinken :yes: Schimmel moet je tuurluk altijd weggooien :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » do apr 13, 2017 11:24

Dus iedere hap schud je eerst open om ieder schimmelplekj uit te visse.?
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Flyinghollander » do apr 13, 2017 12:02

poekske schreef:Dus iedere hap schud je eerst open om ieder schimmelplekj uit te visse.?

Schimmel zit vaak aan de bovenkant dus denk, dat Henk het van te voren wel weg neemt :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor Flyinghollander » do apr 13, 2017 12:03

Roderick schreef:
boer pieter schreef:ik vind het grote onzin ken er genoeg met een keenan die super melken :yes:

Ja Pieter.....meningen hep je zat :roll: ......kun je dat ook ondersteunen met cijfers :?: :?
Beetje roepen.....ik ken er zat die goed melken met een Keenan, is natuurlijk een ruk argument.

Hier nog niet zo lang geleden een test gedaan met onze verticale mixer......en natuurlijk compact voeren.
Er zat 0,5% verschil tussen alle 10 samples genomen op 10 verschillende plekken langs het voerhek.
Verder wordt ROF (Return Over Feed) regelmatig berekend........

Dat zijn harde cijfers....kom daar eens mee, met je Keenan....of anti compackt trauma......dan kunnen we praten. :yes: :yes: :roll:

Ben ook wel benieuwd naar de cijfers van keenan :idea: :?:
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » do apr 13, 2017 12:18

moet je ze opvragen bij keenan ik heb ze niet :yes:
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » do apr 13, 2017 12:46

boer pieter schreef:moet je ze opvragen bij keenan ik heb ze niet :yes:

Dus die zin klopt gewoon niet, jij vermoed dat ze dus goed boeren :wink:
Flyinghollander

Berichtdoor Henk » do apr 13, 2017 13:52

Flyinghollander schreef:
poekske schreef:Dus iedere hap schud je eerst open om ieder schimmelplekj uit te visse.?

Schimmel zit vaak aan de bovenkant dus denk, dat Henk het van te voren wel weg neemt :wink:

idd :yes: Bij ons nog altijd terrorkraaien die door 2 lagen kraaienzeil pikken :evil: en dan heb je al snel een rotte plek.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer 19 » do apr 13, 2017 15:12

Dat is hier ook zo, en op een of andere manier altijd bovenop de zijkanten verkeerd... Het enogste verschil is dat we nu geen zandzakken gebruiken. Blijkbaar maakt dat zoveel verschil...
boer 19

Berichtdoor boer pieter » do apr 13, 2017 15:52

Flyinghollander schreef:
boer pieter schreef:moet je ze opvragen bij keenan ik heb ze niet :yes:

Dus die zin klopt gewoon niet, jij vermoed dat ze dus goed boeren :wink:

zal wel mee vallen ze zijn er nog steeds ,
boer pieter

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie