Welke voermengwagen deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor nestor973 » zo apr 23, 2017 11:14

Iemand ervaring met SiloFarmer voerwagens? Is een frans product en overlaatst gezien op SIMA,
was er zeer van gecharmeerd , zeer solide gebouwd en knappe detail afwerking.

http://www.silofarmer.fr/en/silofarmer/products/our-products/mixing-distribution/vertical-augers-mixers-feeders/1-2-vertical-augers-unloading-by-crossover-conveyor-belt-with-road-approval-tambora/6-tambora-2-vertical-augers-mixers-feeders.html

Losband volledig in RVS. Prijs was nog eens 3000€ goedkoper dan een vergelijkbare Trioliet.

Dealer zit hier natuurlijk niet in de buurt :x :x
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor Sander » zo apr 23, 2017 11:42

trioliet was hier ook veruit duurste
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Richt » zo apr 23, 2017 15:21

nestor973 schreef:Iemand ervaring met SiloFarmer voerwagens? Is een frans product en overlaatst gezien op SIMA,
was er zeer van gecharmeerd , zeer solide gebouwd en knappe detail afwerking.

http://www.silofarmer.fr/en/silofarmer/products/our-products/mixing-distribution/vertical-augers-mixers-feeders/1-2-vertical-augers-unloading-by-crossover-conveyor-belt-with-road-approval-tambora/6-tambora-2-vertical-augers-mixers-feeders.html

Losband volledig in RVS. Prijs was nog eens 3000€ goedkoper dan een vergelijkbare Trioliet.

Dealer zit hier natuurlijk niet in de buurt :x :x

Kameraad van me heeft er een in 24kuub al een paar jaar, hoor hem er niet over klagen, maar hij zit niet ver van de fabriek.
Wat jij ook zegt, solide, detail afwerking kun je nooit echt zeggen op een beurs, beurs machines worden altijd extra goed afgewerkt.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor poekske » zo apr 23, 2017 15:25

:lol: Wel dat laatste is soms niet juist. Agribex 2015 stond een niet nader te benoemen 8) traktormerk olie te lekken op de beurs... Een geen klein beetje ook
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor john jakobs » zo apr 23, 2017 16:37

tja dan kun je beter de olie eraf tappen voor de opening
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor poekske » zo apr 23, 2017 16:42

Stropdasmannekes hadden er netje bloemetjes rond gezet. Alleen passeert er af en toe volk die graag bloembakjes verzet of ertegenloopt :oops:
poekske

Beroep: Arbeider in slagerij / helper op boerderijen
Interesses: melkkoeien en alles errond, en machines

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo apr 23, 2017 17:39

Afgelopen week was ik ff de boer op ivm dochtergroepenselectie voor de NRM. Kwam ik bij een collega die een Kongskilde (JF) mengwagen op demo had. Iemand hier ervaring mee? Ding zat bijzonder slecht in de verf. Bladderde er op plekken gewoon af.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor nestor973 » zo apr 23, 2017 19:24

Richt schreef:Kameraad van me heeft er een in 24kuub al een paar jaar, hoor hem er niet over klagen, maar hij zit niet ver van de fabriek.
Wat jij ook zegt, solide, detail afwerking kun je nooit echt zeggen op een beurs, beurs machines worden altijd extra goed afgewerkt.

Denk niet dat dit soort afwerking enkel gedaan word om op een beurs te gaan staan :-)

Ze gaan heus geen ander losbandje monteren , of een extra lasnaad leggen just daarvoor.

Nee, Trioliet zakt in mijn achting . 37.000€ voor een 20m³ vind ik ook zat genoeg.
nestor973

Berichtdoor Richt » zo apr 23, 2017 19:50

nestor973 schreef:
Richt schreef:Kameraad van me heeft er een in 24kuub al een paar jaar, hoor hem er niet over klagen, maar hij zit niet ver van de fabriek.

Denk niet dat dit soort afwerking enkel gedaan word om op een beurs te gaan staan :-)

Ze gaan heus geen ander losbandje monteren , of een extra lasnaad leggen just daarvoor.

Nee, Trioliet zakt in mijn achting . 37.000€ voor een 20m³ vind ik ook zat genoeg.

verf puntjes enzo, lassen en slangen soms net wat strakker, dat soort dingen bedoelde ik meer (was bij een voormalig werkgever van me gewoon een optie bij order van een nieuwe machine)
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Flyinghollander » zo apr 23, 2017 19:54

Hookwood Holsteins schreef:Afgelopen week was ik ff de boer op ivm dochtergroepenselectie voor de NRM. Kwam ik bij een collega die een Kverneland (JF) mengwagen op demo had. Iemand hier ervaring mee? Ding zat bijzonder slecht in de verf. Bladderde er op plekken gewoon af.

Heb nu 1.5 jaar een JF en 1 keer weegcel kapot gehad, bij de fabriek in Polen nog opgehaald s nachts. Voor de rest doet ie ze werk goed, draai er 5/6 mixer per dag mee. Programma is opzich heel simpel, maar als je met personeel werkt liever een ander programma.
Hebben wel schuim in de banden.
Flyinghollander

Berichtdoor Sander » zo apr 23, 2017 19:58

nestor973 schreef:

denk eerder dat de dealer wat extra's wil verdienen bij zo'n prijs
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Wim R » zo apr 23, 2017 21:48

Sander schreef:
nestor973 schreef:

Heb nog een mooie unifeed wide body 19 m3 (peecon) in de verkoop staan. Mag voor meer dan de helft van die prijs weg. Peecon maakt ook prima kwaliteit wagens (y)
Wim R

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor nestor973 » ma apr 24, 2017 18:57

De ervaring die ik heb met peecon zijn niet zo bijster goed. Ik weet ook dat VDW uit waarschoot -BE veel wagens ineen
last voor Peecon. Dat lijkt me genoeg te zeggen :mrgreen:
nestor973

Berichtdoor maistro » ma apr 24, 2017 22:41

Wim R schreef:
Sander schreef:
nestor973 schreef:

Heb nog een mooie unifeed wide body 19 m3 (peecon) in de verkoop staan. Mag voor meer dan de helft van die prijs weg. Peecon maakt ook prima kwaliteit wagens (y)

waarom gaat die weg :?:
De overheid maakt spelregels die de logica van zuinig boeren onlogisch maakt.....
maistro

Berichtdoor Wim R » di apr 25, 2017 06:38

maistro schreef:
Wim R schreef:
Sander schreef:

waarom gaat die weg :?:

Stoppersregeling .
Wim R

Beroep: melkveehouder

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie