Welke voermengwagen deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor Hans van Bergen » di apr 25, 2017 11:15

nestor973 schreef:De ervaring die ik heb met peecon zijn niet zo bijster goed. Ik weet ook dat VDW uit waarschoot -BE veel wagens ineen
last voor Peecon. Dat lijkt me genoeg te zeggen :mrgreen:

Peecon heeft, al jaren, een hypermoderne fabriek met oa lasrobot en automatische lasersnijders. Komt mij als vreemd over om in Belgie laswerk te laten doen. Misschien special projecten. Overigens nog nooit gehoord van een Peecon waar iets mis was met het laswerk. :no:
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor jvt » di apr 25, 2017 12:45

Idd niks mis met Peecon

PS:
Denk dat ik ook nieuw onderschrift maak:

Boeren die maar blijven zeiken over klauwgezondheid hebben hun management in deze niet op orde :wink:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Henk » di apr 25, 2017 14:37

Hans van Bergen schreef:Peecon heeft, al jaren, een hypermoderne fabriek met oa lasrobot en automatische lasersnijders. Komt mij als vreemd over om in Belgie laswerk te laten doen. Misschien special projecten. Overigens nog nooit gehoord van een Peecon waar iets mis was met het laswerk. :no:

Hypermodern en lasrobot zegt niet alles :no: Als de apparatuur niet goed is ingesteld maak je op grote schaal bokken (n)
Was bij ons alle voerhekpalen 12 jaar geleden. Zaten strippen aan gelast om het voerhek er tussen te hangen. Maar alle strippen waren nét effe te hard gelast waardoor ze 1 voor 1 af braken (n) Tis allemaal netjes opgelost indertijd (y) maar tis allemaal geen garantie wanneer het computer gestuurd gaat :no:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hans van Bergen » di apr 25, 2017 17:03

jvt schreef:Idd niks mis met Peecon

PS:

Boeren die maar blijven zeiken over klauwgezondheid hebben hun management in deze niet op orde :wink:

Je moet wel in staat zijn om problemen te herkennen en te erkennen. Jij loopt op fokkerij gebied kennelijk een paar jaartjes (10) achter. Over een tijdje zit jij ook stieren uit te zoeken met goede klauwgezondheid. :yes: (y) Dat kwartje valt vanzelf een keer. Stel je eens voor dat je een trekker of een voermegwengwagen of een shovel zou kunnen kopen die 35% minder problemen zou hebben :shock: :D
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Berichtdoor Hans van Bergen » di apr 25, 2017 17:05

:yes: Klopt Henk (y) Hoor je steeds vaker :yes: vaak daarom gooien auto fabrieken en zo ook allemaal massaal hun lasrobots de deur uit :yes: :cheers: :cheers: zit jij teveel in de zuupkeet of wah 8)
Hans van Bergen

Berichtdoor Henk » di apr 25, 2017 17:11

Meestal in het Radlerhok :cheers: 8) maare...tuurluk zijn lasrobots een blijvertje :yes: maar ook die zijn niet feilloos...
Zelfde met een computer; als dat ding je gegeven moment bullshit gaat verkopen is de kans groot dat er ergens cijfers verkeerd zijn ingevoerd :yes:

Maar om weer een klein beetje ontopic te komen; kheb het idee dat er vroegah veel meer rotzooi verkocht werd dan nu :yes:
Eind jaren 70 es een hooier gekocht van Wolf. Ding viel binnen een paar jaar letterlijk uit mekaar (n) Tegenwoordig zijn er denk minder vage merken dan toen denk ik...

Henk

Berichtdoor jvt » di apr 25, 2017 17:51

Hans van Bergen schreef:
jvt schreef:Idd niks mis met Peecon

PS:

Je moet wel in staat zijn om problemen te herkennen en te erkennen. Jij loopt op fokkerij gebied kennelijk een paar jaartjes (10) achter. Over een tijdje zit jij ook stieren uit te zoeken met goede klauwgezondheid. :yes: (y) Dat kwartje valt vanzelf een keer. Stel je eens voor dat je een trekker of een voermegwengwagen of een shovel zou kunnen kopen die 35% minder problemen zou hebben :shock: :D

Shovel heb ik al opgelost, ongeveer 100% minder problemen dan de volvo die onlangs toch nog mooi prijsje opbracht op de veiling (y)
Op de man spelen is in ander topic al behandeld, maar hier geef je weer netjes voorbeeld. Toch jammer voor jou dat de klauwbekappers uit Hollanda vorige week nog zeiden dat er echt weinig problemen waren met de klauwen, ondanks de natte prut van de eerste snede die we al de hele winter in het voer bijmengen. Zolang vruchtbaarheid hier de hoofdreden van afvoer blijft, wat het al jaren is, kijk ik vooral naar dochtervruchtbaarheid en lineaire cijfers per onderdeel, en denk dat we daarmee op de goede koers zitten. Is vruchtbaarheid dan een bedrijfsprobleem? Op dit moment wel, maar onder normale omstandigheden ( geen Qkoorts) is dit juist een teken dat je bar weinig koeien afvoert voor celgetal en mastitisproblemen en voor klauwproblemen. Heb je die getackeld, moet er nog een hoofdreden van afvoer zijn en dan kom je vanzelf bij vruchtbaarheid uit. Omdat je al jarenlang blijft zeveren en zaniken over klauwgezondheid, ben ik bang dat dat nog steeds jouw hoofdreden van afvoer is. Is dit niet zo, sorry dan, maar zoals gezegd, discussie moet in ander topic gevoerd worden.
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor koeruben » di apr 25, 2017 22:25

W.A schreef:Agm, is/was degelijk spul vind ik. Sitrex is toch gewoon een type aanduiding van agm?!

Verstuurd vanaf mijn SM-G388F met Tapatalk

Hier ook een getrokken AGM Wagen, goed ding, dikke vijzels, moet alleen wel vermogen voor.
Ook een zelfrijder AGM, maar onder naam Smax groot probleem ding vanalles al mee gehad binnen 3300 uur.
Gr,Ruben
koeruben

Interesses: veehouderij, buitenland

Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor nestor973 » wo apr 26, 2017 08:18

Statistisch gezien stelt mijn slechte ervaring met Peecon natuurlijk niks voor, maar een machine kopen waar ik op voorhand geen goed gevoel bij heb , daar begin ik niet aan :?
nestor973

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Al wat melkt geeft en vliegt, liefst niet gecombineerd.

Berichtdoor opelmanta » wo apr 26, 2017 08:51

20 jaar geleden had je toch van die Peecon dingen met een laadklep. Die bogen mee als je aan het mengen was. Dat hoorde toen zo want als het niet buigt dan breekt het. Ze zullen nu wel beter zijn.
Die Kverneland mengwagen van Hookwood is dat nog steeds een Siloking met stickers? Die vind ik namelijk wel goed.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor Hookwood Holsteins » wo apr 26, 2017 09:14

opelmanta schreef:20 jaar geleden had je toch van die Peecon dingen met een laadklep. Die bogen mee als je aan het mengen was. Dat hoorde toen zo want als het niet buigt dan breekt het. Ze zullen nu wel beter zijn.
Die Kverneland mengwagen van Hookwood is dat nog steeds een Siloking met stickers? Die vind ik namelijk wel goed.

Ik had abusievelijk Kverneland neergezet terwijl ik Kongskilde bedoelde. Het is een JF mengwagen. Ben ooit eens op excursie geweest in de fabriek van JF in Denemarken. Hoort sinds afgelopen najaar bij CNH trouwens.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor boer pieter » do mei 04, 2017 13:12

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mooie ochtend met mijn groene vrienden
boer pieter

Interesses: vee houderij

Berichtdoor Henk » do mei 04, 2017 13:54

Wat een smeerlapperij, die prehistorische voerbak die nu weer effe hip is...

Henk

Berichtdoor boer 19 » do mei 04, 2017 14:12

Handig met restvoer enzo..
boer 19

Berichtdoor Flyinghollander » do mei 04, 2017 14:42

boer 19 schreef:Handig met restvoer enzo..

Is snel iets voor gemaakt, in model van de voergoot. Bevalt mij iedergeval goed en smorgens even vlug met een verreiker er door en is weer schoon zelfs met compackt voeren.

Hier hebben ze vast de voertrog voor het ontmengen ;) @Pieter
Flyinghollander

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie