Welke voermengwagen deel 3

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke voermengwagen deel 3

Berichtdoor boer pieter » di apr 24, 2018 05:56

Nee hoor maar we moeten het niet normaal gaan vinden dat er over al camera's komen te hangen op je werk
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » di apr 24, 2018 08:58

Je bent direct niet een inofiziele mitarbeiter als je een paar kamera’s ophangt :roll:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Flyinghollander » di apr 24, 2018 09:27

boer pieter schreef:Nee hoor maar we moeten het niet normaal gaan vinden dat er over al camera's komen te hangen op je werk

Welke jaartal leef jij? Ga de straat op en tel hoeveel camera's daar al zijn. Alles wat anders is trap je wat tegen aan.
Flyinghollander

Berichtdoor boer 19 » di apr 24, 2018 09:48

Wij hebben nergens camera's maar er is wel eens gereedschap wat ik niet kan vinden waar ik zeker van ben dat het er was... Ook in de afkalfbox etc. Is het wel handig. Hebben wel eens om een offerte gevraagd maar ze zijn hier niet zo haastig..
boer 19

Berichtdoor Flyinghollander » di apr 24, 2018 10:17

boer 19 schreef:Wij hebben nergens camera's maar er is wel eens gereedschap wat ik niet kan vinden waar ik zeker van ben dat het er was... Ook in de afkalfbox etc. Is het wel handig. Hebben wel eens om een offerte gevraagd maar ze zijn hier niet zo haastig..

Dan zal ik mooi offerte ergens anders gaan aanvragen.
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » di apr 24, 2018 11:22

Flyinghollander schreef:
boer pieter schreef:Nee hoor maar we moeten het niet normaal gaan vinden dat er over al camera's komen te hangen op je werk

Welke jaartal leef jij? Ga de straat op en tel hoeveel camera's daar al zijn. Alles wat anders is trap je wat tegen aan.

Dat weet ik wel en het zal op grote bedrijven Zolas jij werkt misschien ook wel nødig zijn maar hier op relative kleine bedrijven is het niet nodig Kan je het nog sterker vertellen het mag niet eens overalt
Min oudste dochter werkt in het weekend wel eens in overslag inpak bedrijf en daar zijn de Cameras weg van de werkvloer om privat regels alleen bij de indgang en parkeerplaats hangen nog een paar
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor G.U. » di apr 24, 2018 12:02

is in nl ook zo dat je werknemers niet mag bespioneren. zelfs bij verdenking van diefstal mag je camera's niet gebruiken om bewijs te verzamelen om privacy redenen
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor boer 19 » di apr 24, 2018 13:07

Flyinghollander schreef:
boer 19 schreef:Wij hebben nergens camera's maar er is wel eens gereedschap wat ik niet kan vinden waar ik zeker van ben dat het er was... Ook in de afkalfbox etc. Is het wel handig. Hebben wel eens om een offerte gevraagd maar ze zijn hier niet zo haastig..

Dan zal ik mooi offerte ergens anders gaan aanvragen.

Ja, maar is ook geen haast bij, er zijn bijna de klok rond mensen in de stal. De melker komt erlangs als ie de koeien ophaalt.
boer 19

Berichtdoor Henk » di apr 24, 2018 15:34

G.U. schreef:is in nl ook zo dat je werknemers niet mag bespioneren. zelfs bij verdenking van diefstal mag je camera's niet gebruiken om bewijs te verzamelen om privacy redenen

Bijzonder... Half NL hangt vol met camera's :yes: Bijvoorbeeld in de grote steden kunnen ze iemand zowat de hele stad door volgen met telkens een andere camera :yes: A scumbag kan de politie zodoende alsnog traceren ook al is ie allang weg gevlucht :yes: Maar ook openbare gebouwen hangen vaak camera's.

Waar ligt dan de grens wat privéschending is of controle...
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » di apr 24, 2018 15:44

Personeel moet gemeld, orden in arbeidsreglement dat er gefilmd word dan is het rechtsgeldig
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor MelkboerLuc » zo mei 13, 2018 22:36

uit het harken topic
HoK schreef:maar het gehakselde voer laat zich beter verwerken in de mengwagen

wanneer wij gehakseld gras in de mengwagen gooien dan is het mengen klaar gelijk met het einde van het vullen
ik ken collega's waar opgeraapt gesneden gras na het vullen nog 20 min moet mengen/snijden à 150 pk om het dan te voeren aan jongvee.
Dat kost toch ook flink aan diesel?
Freedom of speech: je hebt altijd het recht om te veranderen van mening en te beamen dat ik eigenlijk gelijk had ---> Bedrijf
MelkboerLuc

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Koeien + melk

Berichtdoor Henk » ma mei 14, 2018 11:01

Dan is het slecht gesneden de kuil ingekomen wss...
Onze wagen snijdt op 4 cm. Da's kort zat om het goed te kunnen verwerken.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » ma mei 14, 2018 12:12

lw heeft nieuwe schuitenmakerts gekocht. twee drie assers. heeft een 2085 en een 3000 ingeruild. andere lw had al nieuwe schuiten en is zeer content met het snijden van deze nieuwe wagens. aangezien die oudere wagens niet als beste snijden ben ik nu wel benieuwd hoeveel beter de nieuwe het doen
Wâldgaren dairy
G.U.

Berichtdoor Arno » ma mei 14, 2018 12:42

Wagens worden steeds beter natuurlijk maar om nou opraapwagens met een hakkelaar te gaan vergelijken :? gaat me wat ver.
Hier ook wel s wat ingekuild met de schuitemakers maar in een gemengd rantsoen is het gewoonweg een drama en als je niet heel dicht bij huis zit valt de capaciteit ook niet mee ,bij een hakkelaar zet je er gewoon wat meer karren in dan :yes: .
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Corjan » ma mei 14, 2018 14:01

Yup snij kwaliteit komt niet in de buurd van hakselen.
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie