mestuitrijden

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Als je de keus had waar mee zou je de mest uitrijden?

>
Ketsplaat
48
64%
>
Bemester
27
36%

Totaal aantal stemmen : 75

Re: mestuitrijden

Berichtdoor Hans van Bergen » do dec 07, 2017 18:29

Henk schreef:Wat 3 injecteurs tegelijk op een doorsnee NL farm moeten ontgaat me dan weer :) maar er ontgaat me wel meer... :wink:

As ik zelf/broers injecteer duurt het dagen met de rental tank. Met een 21 tonner 9m breed lange dag en met 16 en een 14 kuuper erbij sneller. Is toch ook niet mijn probleem :?: As ze niks te doen hebben doen ze dat zo. Soms is dat ook al om voor de regen te zijn want da wordt het hier slippery langs de maas. Moet tuuk ook getransporteerd worden. Daarvoor zijn er extra buizen geplaatst om met meerdere trucks onafhankleijk te kunnen laden en wegrijden. Maar as ik een truck 7 seconde zie stilstaan moet ik al aan de beademing dus (n) doen we eik nooit meer. De 21 tonner is ok in een paar minuten vol dus hoeft er minder geladen en gelosd te worden
Atlantic heeft 110 klauwgezondheid en zijn dochters hebben 35% minder klauwproblemen. Paramount 96 en zijn dochters hebben 7% meer klauwproblemen. Bron Digiklauw :D
Hans van Bergen

Beroep: veehouder
Interesses: melkveehouderij, 1 specefieke vrouw

Berichtdoor coen dp » wo jan 10, 2018 11:35

tot nog toe hadden we voor klei en veengrond altijd ontheffing om mest uit te rijden met sleepvoet ipv injecteren :yes: deze ontheffing zou afgelopen jaar vervallen, maar toen mocht de sleepvoet ineens nog wel.
hoe zit het nu?
moeten we komend seizoen nu alles injecteren :?: of mogen we de sleepvoet blijven gebruiken :?:
kan het nergens terugvinden wat nou definitief is :?
coen dp

Interesses: melkveehouderij

Berichtdoor G.U. » wo jan 10, 2018 12:03

Volgens mij is het verbod op sleepvoet een jaar uitgesteld.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie