Doseerwagen of Mengwagen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Doseerwagen of Mengwagen

Berichtdoor karst-jan » ma feb 15, 2016 08:49

Corjan schreef:Hier wel eens een tijdje maar 25-30 dgn droog gehad en merk je al :? Nu omdat we veel te veel melk hebben weer zwat twee maanden en starten veel beter op :!: .

Van dat droog zetten lukt nie omdat ze nog veel geven snap ik geen ruk van :oops: :oops: Gewoon hekkie open en tussen de drogen jagen :idea: Zo moielijk is dat niet :!: :wink:

Gebruik jij ook droogzetters cj of is dat ook teveel werk en onnodig ?? :mrgreen:
life is short, do crazy stuff.
viva la weidegang
karst-jan

Interesses: alles met boer

Berichtdoor Henk » ma feb 15, 2016 13:23

Corjan schreef:Hier wel eens een tijdje maar 25-30 dgn droog gehad en merk je al :? Nu omdat we veel te veel melk hebben weer zwat twee maanden en starten veel beter op :!: .

Van dat droog zetten lukt nie omdat ze nog veel geven snap ik geen ruk van :oops: :oops: Gewoon hekkie open en tussen de drogen jagen :idea: Zo moielijk is dat niet :!: :wink:

Heb er een aantal die ook maar aan de max 4 weken droogsdtand komen. Melkpiek lijkt lager te liggen dan.

@ CJ: met ab droogzetten en/of plekspul :?:
Droogzetten met 25 liter zonder ab is vragen om problemen, tenminste bij ons wel :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor postma friesland » wo feb 17, 2016 04:23

Wij ook zelfde ervaring als CJ. minder dan 40 dagen droog is een matige volgende lactatie. Zelfde stategie als CJ: 10,20 of 35 liter, droogzetter derin en naar het droge koeien hok.
postma friesland

Beroep: dairy farmer
Interesses: koeien, voeren.

Berichtdoor Corjan » wo feb 17, 2016 13:09

Nee geen droogzetters meer, en plakspul :no: Cellgetal is ook niet echt veranderd en gaat langzaam nog steeds iets naar benenden. Droogzetters zijn leuk bij het droog zetten maar tegen het afkalven heb je toch nix meer aan de droog zetters is mijn idee :!: Koeien die droog gaan en ook daar zitten ook koeien bij met 25+ liters krijgen de zelfde behandeling :yes: Ze worden bekapt, en dan gaat het hekkie open naar de drogen koeien :yes: Ja mag het niet zeggen mischien maar komen in zandboxen, andere stal en ander rantsoen en drogen gewoon op :!: (y) Mischien weer zo'n netvlies probleem dan nuchter naar de resultaten kijken :wink: En Ja mensen ook ik heb een hekel aan gezeur met koeien dus als ik problemen krijg met mastitis begin ik drek weer met droog zetters :!:

Hier zat het eigenlijk ook een tijdje tussen de oren als extra verzekering :yes: Maar in Europa gaat het best aardig zonder als ik zo lees. En hier zijn ook een aantal mensen geen droogzetters meer gebruiken :yes: En een paar mensen spraken mij er een kerr op aan dat ik het met mijn grote bek ook wel eens kon proberen :mrgreen: :idea: .......................
Ik heb geen tijd om te haasten!!
Corjan

Beroep: Dairy Farmer
Interesses: Koeien en muziek

Berichtdoor Mellek » ma feb 22, 2016 19:23

Alsof droogzetten zonder risico's is, hebben jullie nooit eens een verwerper, wat als er net een droogzetter in zit?
Afgelopen jaar 1 of 2 keer gehad, alleen zetten laatste paar jaar niks droog koe is nu nog gewoon aan de melk. Natuurlijk wel eens een uierontsteking, maar hadden we met droogzetters net zo goed.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie