loonwerk

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: loonwerk

Berichtdoor Arie » wo maart 07, 2018 18:28

boer 19 schreef:Een eigen baas krijgt toch ook niet elke maand een loonstrookje?

Nee, daar moet je zelf voor zorgen. Als je altijd rekent met nul euro per uur, lukt da niet erg ...
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor kobonde » wo maart 07, 2018 19:23

Boer 19, Ik kon jouw redenaties nog snappen als je nog op school zat of een baan had en in je vrije tijd je ouders hielp als hobby. Maar volgens mij hebben jullie een vrij groot bedrijf met personeel, in de tijd die je steekt in dingen die een ander beter/goedkoper doet kon je ook werk doen waar je een personeelslid voor betaald, gewoon een man minder en zelf wat meer doen.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Richt » wo maart 07, 2018 19:24

Arie schreef:
boer 19 schreef:Een eigen baas krijgt toch ook niet elke maand een loonstrookje?

Nee, daar moet je zelf voor zorgen. Als je altijd rekent met nul euro per uur, lukt da niet erg ...

Makkelijk rekenen, 0+0 = 0 :yes:
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Henk » wo maart 07, 2018 19:29

boer pieter schreef:Hoop ik voor jou wel dat je een goed loon hebt en als je hier op de landbouw school had gezeten had je je loon mooi kunnen berekenen

Als eigen baas kun je rekenen tot je een ons weegt maar je uurloon weet je pas enkele maanden nadat het jaar om is :idea:
Ben dit vaker hier op vtf tegengekomen. Mensen die op voorhand al roepen niet voor minder dan €25/h uit bed te komen.
En dan vraag ik me wel es af hoe ze dat doen wanneer de melkprijs een tijdje 25 cent is geweest...

2017 was een goed jaar voor de melkveehouderij (y) maar velen hadden nog een gat te dichten :idea: Daar lopen we niet mee te koop uiteraard :no: want da's niet sexy :no:
Ikzelf was ook van mening dat de NL melkveehouders helemaal de Bram waren :cheers: want ook ik zie alleen maar de jubelverhalen voorbij komen.
En als dan mn accountant mij voor rekent dat onder hun clientèle momenteel misschien 25% de financiële ruimte heeft om fosfaatrechten bij te kopen uit de RC, dan ben ik teleurgesteld :| Want da's niet het beeld wat hier geschetst wordt :no:

En nou zitten uiteraard alleen de 25% beste veehouders op vtf, en ja :yes: dan klopt het verhaaltje weer (y) 8) :wink:

Maar als ik dan hoor van bedrijven met 120 en 150 koeien waar de bank de stekker dr uit heeft getrokken, om wat voor reden dan ook, dan schrik ik. Beiden moderne bedrijven, goed bij de tijd :yes: Maar blijkbaar toch iets wat knelt en wat de bank tegenwoordig niet zomaar meer in wil meedenken :no:
Onderpand is er genoeg maar daar rekent de bank niet meer mee :no: Er moet rendement zijn. Nu! Meteen!
Al laten die gasten de bank met berekeningen zien dat ze over enkele jaren weer boven Jan zijn, dan gaan die berekeningen door de versnipperaar en wordt er een afspraak gemaakt met bijzonder beheer :?

Toch triest dat zo zonder blikken of blozen relatief grote bedrijven de afgrond worden ingeschoven :? Accountant had er aardig een sik van en was op zn zachtst gezegd behoorlijk pissig op het huidige schijtbeleid bij banken.

Oja, hij verwachte dat in Brabant 60% van de melkveebedrijven binnen 10 jaar verdwenen is.

Maar :!: er is ook een positieve noot voor de Brabo's :D Als alles loopt zoals het lijkt te gaan lopen moeten we strax blij zijn dat we die dure luchtwassers niet meer mogen plaatsen (y) want een vervangende oplossing kost maar een fractie :cheers:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor boer 19 » wo maart 07, 2018 19:59

kobonde schreef:Boer 19, Ik kon jouw redenaties nog snappen als je nog op school zat of een baan had en in je vrije tijd je ouders hielp als hobby. Maar volgens mij hebben jullie een vrij groot bedrijf met personeel, in de tijd die je steekt in dingen die een ander beter/goedkoper doet kon je ook werk doen waar je een personeelslid voor betaald, gewoon een man minder en zelf wat meer doen.

Wij hebben 700 melkkoeien en hebben alleen personeel voor het melken. Als wij met zn vieren niet in het bedrijf waren was het een hele andere rekensom geworden lijkt mij... Maar waarschijnlijk denk ik verkeerd en moet ik overal maar de volle pond voor rekenen...
boer 19

Berichtdoor rvm » wo maart 07, 2018 20:35

Man man man, iedereen weet toch van zichzelf wat hij-/zijzelf doet en is daar toch tevreden mee?
rvm

Beroep: boer

Berichtdoor poekske » wo maart 07, 2018 20:42

Rendement moet er idd zijn
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor boer pieter » wo maart 07, 2018 21:47

Hier is het heel normaal dat je naast je RC een privé conto hebt waar je elke maand een bepaald bedrag naar over maakt om uitgegeven. In NL is dat niet gebruikelijk hoor ik wel eens van mijn vader .als je een budget maakt kun je dat gewoon mee nemen hoe veel je denkt te gebruiken . vorig jaar was het een duur jaar 25 jaar getrouwd en allebei 50 jaar geworden 3 keer een feestje :cheers:
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Arie » do maart 08, 2018 10:11

Volgens mij heeft tegenwoordig hier in NL ook iedereen een privé rekening. Want anders krijg je geen zorgtoeslag uit betaald. Dat weigeren ze tegenwoordig over te maken op een bedrijfsrekening. Of iedereen hem dan ook gebruikt om al zn prive betalingen van te doen doen is een 2de natuurlijk...
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor G.U. » do maart 08, 2018 10:22

Arie schreef:Volgens mij heeft tegenwoordig hier in NL ook iedereen een privé rekening. Want anders krijg je geen zorgtoeslag uit betaald. Dat weigeren ze tegenwoordig over te maken op een bedrijfsrekening. Of iedereen hem dan ook gebruikt om al zn prive betalingen van te doen doen is een 2de natuurlijk...

Hier wel. Is voor de boekhouder toch ook geen doen om al die priveuitgaven er uit te splitsen. Hier 1 x in de maand een bedrag naar de priverekening.
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » do maart 08, 2018 11:14

G.U. schreef:
Arie schreef:Volgens mij heeft tegenwoordig hier in NL ook iedereen een privé rekening. Want anders krijg je geen zorgtoeslag uit betaald. Dat weigeren ze tegenwoordig over te maken op een bedrijfsrekening. Of iedereen hem dan ook gebruikt om al zn prive betalingen van te doen doen is een 2de natuurlijk...

Hier wel. Is voor de boekhouder toch ook geen doen om al die priveuitgaven er uit te splitsen. Hier 1 x in de maand een bedrag naar de priverekening.

Heb uiteraard ook een privérekening maar daar gebeurt weinig op. Ik tank mss 5x per jaar en dat kan makkelijk van de zorgtoeslag :yes:
Meeste actie is er op de rekening van ons 10. Die doet altijd de boodschappen en krijgt er mndl haar salaris op.
Ik laat zoveel mogelijk via de rc lopen en probeer van nagenoeg alles de btw terug te vissen.
Hondenbrok is voor de waakhond 8) horecabonnen vaak een bedrijfsfeestje :) benzine is altijd voor de bedrijfsauto en voor de gazonmaaier :yes: een nieuwe auto gaat op het bedrijf :yes: en een afgeschreven schuiven we naar privé :yes: de hovenier knipt altijd alleen maar de heg die om de farm staat :D (spijker)broeken is voor het werk :yes: alles qua automatisering is voor het kantoor :wink: en vergeet hierbij niet de facturen van uw kinderen op te eisen 8)
Zijn allemaal kleine beetjes maar op jaarbasis toch een leuk bedrag (y) :yes:
Volgens de laatste hype is dit wss allemaal fraude :mrgreen: vroeger zeiden wij creatief inboeken :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor poekske » do maart 08, 2018 11:37

Leuk hè :lol:
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Richt » do maart 08, 2018 12:31

Henk schreef:
G.U. schreef:

Heb uiteraard ook een privérekening maar daar gebeurt weinig op. Ik tank mss 5x per jaar en dat kan makkelijk van de zorgtoeslag :yes:
Meeste actie is er op de rekening van ons 10. Die doet altijd de boodschappen en krijgt er mndl haar salaris op.
Ik laat zoveel mogelijk via de rc lopen en probeer van nagenoeg alles de btw terug te vissen.
Hondenbrok is voor de waakhond 8) horecabonnen vaak een bedrijfsfeestje :) benzine is altijd voor de bedrijfsauto en voor de gazonmaaier :yes: een nieuwe auto gaat op het bedrijf :yes: en een afgeschreven schuiven we naar privé :yes: de hovenier knipt altijd alleen maar de heg die om de farm staat :D (spijker)broeken is voor het werk :yes: alles qua automatisering is voor het kantoor :wink: en vergeet hierbij niet de facturen van uw kinderen op te eisen 8)
Zijn allemaal kleine beetjes maar op jaarbasis toch een leuk bedrag (y) :yes:
Volgens de laatste hype is dit wss allemaal fraude :mrgreen: vroeger zeiden wij creatief inboeken :wink:

Zijn wel dingen die je beter niet als te hard moet roepen als je het mij vraagt...
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor boer pieter » do maart 08, 2018 13:43

Dat doen we toch allemaal
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Talis » do maart 08, 2018 16:02

boer pieter schreef:Dat doen we toch allemaal

daarom hoef je het niet van de daken te schreeuwen. Geen slapende (waak)honden wakker maken..
Talis

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie