loonwerk

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: loonwerk

Berichtdoor boer pieter » wo maart 07, 2018 07:36

Anders nog geen ramp hout verrot wel en de rest groeit wel weer aan
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor kobonde » wo maart 07, 2018 08:39

In DK is goed stalpersoneel moeilijk te vinden en de lonen zijn hoger dan voor trekkerchauffeurs. het is dus erg lastig om wat te verdienen met zelf op de trekker te gaan zitten en personeel op de koeien te laten passen. Maar als je er lol in hebt kun je met de trekker of rendegraver die toch hebt om voer te laden/mengen wat landwerk doen of dræn repareren. Verder is meestal de oorzaak als de LW iets niet goed doet, dat je niet goed hebt uitgelegd hoe je het gedaan wil hebben.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor boer pieter » wo maart 07, 2018 09:10

wijnbergen schreef:Ben het wel met boer19 eens, kunstmest strooien doe ik zelf, zie ik mn land ook nog eens, graan en gras zaaien, gewoon om dat ik het leuk vind. Het is hier in opmars om al je land te verhuren aan de loonwerker en dan het voer per ton terug kopen voor een vastgestelde prijs. Het is dan zo dat de bank je geld regelt, de voerkonsulent bepaald wat je voert, de loonwerker regelt het landgebeuren, zelf ben je alleen nog de loopjongen. Maar je hebt wel alle risico,s, kun je beter bedrijfsleider worden, heb je nog meer te vertellen, en met een vast loon.

ken jij mensen die dat doen , :idea: maar als dat zo is kun je beter direkt een bord in de tuin slaan :yes: wat hoor ik koos ga je over op robotten
boer pieter

Berichtdoor Flyinghollander » wo maart 07, 2018 13:10

boer pieter schreef:
wijnbergen schreef:Ben het wel met boer19 eens, kunstmest strooien doe ik zelf, zie ik mn land ook nog eens, graan en gras zaaien, gewoon om dat ik het leuk vind. Het is hier in opmars om al je land te verhuren aan de loonwerker en dan het voer per ton terug kopen voor een vastgestelde prijs. Het is dan zo dat de bank je geld regelt, de voerkonsulent bepaald wat je voert, de loonwerker regelt het landgebeuren, zelf ben je alleen nog de loopjongen. Maar je hebt wel alle risico,s, kun je beter bedrijfsleider worden, heb je nog meer te vertellen, en met een vast loon.

ken jij mensen die dat doen , :idea: maar als dat zo is kun je beter direkt een bord in de tuin slaan :yes: wat hoor ik koos ga je over op robotten

Beantwoord de vraag toch niet of het uit kan? Ik denk, dat wat ik stel wel aardig klopt. Maar moet je natuurlijk zelf je uren wel ten gelde maken in stal. Koop je een quad voor de lol, zie je het land ook ;)
Flyinghollander

Berichtdoor boer 19 » wo maart 07, 2018 13:51

Ja dan moet je eigen uren niet gaan rekenen, trekker chauffeurs zijn ook duur door die vakbonden. En ik vind op het land komen zo nu en dan ook wel leuk, en ben nog jong dus kan nog wel wat meer in late uurtjes :yes:
boer 19

Berichtdoor Flyinghollander » wo maart 07, 2018 16:01

boer 19 schreef:Ja dan moet je eigen uren niet gaan rekenen, trekker chauffeurs zijn ook duur door die vakbonden. En ik vind op het land komen zo nu en dan ook wel leuk, en ben nog jong dus kan nog wel wat meer in late uurtjes :yes:

Dus je eigen uren niet verwaarden maakt dat het uit kan. Is het niet handig iets te doen met die uren voor $$$$$

Trekkerchauffeurs zijn even duur neem ik aan voor loonwerk en in dienst, dat verschil maakt 3f niet :wink: Jij kwam met de opmerking, dat mijn zin niet klopte..... :?: :idea:
Flyinghollander

Berichtdoor boer pieter » wo maart 07, 2018 16:14

dat is vaak het probleem :yes: je trekt alles scheef als je zelf voor niks werkt
en loonwerkers kunnen hier veel, je kunt het zo raar niet bedenken en ze kunnen het wel ,en een goede is zijn geld vaak ook wel waard
boer pieter

Berichtdoor boer 19 » wo maart 07, 2018 17:14

Oke, dus iedereen rekent met alles zn eigen uren? Moet ook niet gekker worden :lol:
boer 19

Berichtdoor Arie » wo maart 07, 2018 17:23

boer 19 schreef:Oke, dus iedereen rekent met alles zn eigen uren? Moet ook niet gekker worden :lol:

Als je graag met de trekker in het land aant spelen bent, en je heb vervolgens een werknemer in dienst om op je koeien te passen, dan ist logisch dat je de uren rekent toch :?: immers, die werknemer moet wel betaald worden :wink:
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Flyinghollander » wo maart 07, 2018 17:41

boer 19 schreef:Oke, dus iedereen rekent met alles zn eigen uren? Moet ook niet gekker worden :lol:

ach ja als je de prijzen toch niet weet, is het ook makkelijk praten :wink: :mrgreen:
Flyinghollander

Berichtdoor poekske » wo maart 07, 2018 17:48

Hier alles rekenen aan 30 euro
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor boer pieter » wo maart 07, 2018 17:57

Zit jij nog op school hier in dk of werk je thuis
boer pieter

Berichtdoor boer 19 » wo maart 07, 2018 18:04

boer pieter schreef:Zit jij nog op school hier in dk of werk je thuis

Wie ik? Ik werk gewoon thuis in het bedrijf.
boer 19

Berichtdoor boer pieter » wo maart 07, 2018 18:15

Hoop ik voor jou wel dat je een goed loon hebt en als je hier op de landbouw school had gezeten had je je loon mooi kunnen berekenen
boer pieter

Berichtdoor boer 19 » wo maart 07, 2018 18:21

Een eigen baas krijgt toch ook niet elke maand een loonstrookje?
boer 19

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie