frontmaaier

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: frontmaaier

Berichtdoor teun » wo apr 22, 2015 19:44

Iemand ervaring met fella triple maaiers?
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Flyinghollander » wo apr 22, 2015 19:48

:yes: met kneuzer

Liep goed
Flyinghollander

Berichtdoor teun » wo apr 22, 2015 22:02

We gaan nu maaien met een fella frontmaaier met kneuzer zodat je het zwad tussen de wielen van de trekker kunt gooien en achtermaaiers zonder en breed afleggen.
teun

Berichtdoor Arno » wo apr 22, 2015 22:10

Waarom zet je de trekker nie gewoon op wat breder spoor in combi met een paar zwadborden op frontmaaier :?:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor poekske » wo apr 22, 2015 23:40

Henk schreef:
jvt schreef:
john jakobs schreef:gister een tweedehands frontmaaiertje aangeschaft. het vrouwtje heeft er een hekel aan om met 18 km per uur te maaien dus een maaier erbij,,, nu is de trekker de beperkende factor

mx kun je makkelijk opschroeven naar 200+ pk, dus verhaal gaat niet op; gewoon met 18 met voor en achter maaien (q)

Oei tis weer voorjaar en krijgen we weer de 'wie ken ut hardste rije mee maaie' contest :yes:

en dan is men verwondert dat het breekt :roll:
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor jvt » do apr 23, 2015 12:42

[Oei tis weer voorjaar en krijgen we weer de 'wie ken ut hardste rije mee maaie' contest :yes:[/quote]
en dan is men verwondert dat het breekt :roll:[/quote]

valt wel mee hier, hier houdt t met 14 km wel op. Valtra heeft dan bult op de buik wel vol als kneuzers vol erin staan ( altijd dus), zeker met de bijzonder zwaar trekkende jd/kuhn achtermaaier. Claas frontmaaier trekt veeeeel lichter
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor teun » do apr 23, 2015 13:38

Arno schreef:Waarom zet je de trekker nie gewoon op wat breder spoor in combi met een paar zwadborden op frontmaaier :?:

Ze konden geen frontmaaier zonder kneuzer leveren. Daarom maar zo gedaan en de spoorbreedte veranderen heb ik een hekel aan. Anders komt die trekker niet meer van de maaier af.
teun

Berichtdoor Arno » do apr 23, 2015 15:03

Valt wel wat mee teun ,al mn fronthef tlekkels staan op iets breder spoor ,beteknd nie dajje ze voor nix anders kunt gebruiken :idea:
Ik had t ff afgewacht totdat ze er eentje zonder kneussie konden leveren ,volgens mij maken ze die elke dag nog :wink:
Arno

Berichtdoor Mellek » do apr 23, 2015 15:07

Tjonge wat lastig met dat spoor, met een gewone PZ heb je daar toch amper last van.
99 problems but a cow aint one
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor G.U. » do apr 23, 2015 18:01

Mellek schreef:Tjonge wat lastig met dat spoor, met een gewone PZ heb je daar toch amper last van.

Maar die hebben ze aan de andere kant van de grote plas niet :mrgreen:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Henk » do apr 23, 2015 19:28

jvt schreef:[Oei tis weer voorjaar en krijgen we weer de 'wie ken ut hardste rije mee maaie' contest :yes:

en dan is men verwondert dat het breekt :roll:[/quote]

valt wel mee hier, hier houdt t met 14 km wel op. Valtra heeft dan bult op de buik wel vol als kneuzers vol erin staan ( altijd dus), zeker met de bijzonder zwaar trekkende jd/kuhn achtermaaier. Claas frontmaaier trekt veeeeel lichter[/quote]

Met 10 km/h bij zware snede en 12 km/h bij normaal vind ik het hard zat gaan :oops: Dan kun je op de kopakker het tenminste ook bietje bijhouwe met in - en uitzetten :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Arno » do apr 23, 2015 23:18

Hier altijd 12.5 mph ,is 20 km/h :oops: ,zware of lichte snede maakt eigelijk erg weinig uit met maaien als je geen brandstofverspillers op je maaier hebt.
Buurman maait ook met setje triples maar dan met kneuzers ,die rijd ind ook tergend langzaam als er een beetje opstaat (n)
kopakkers is mooi met cvt ,kejje lekkel kallum an omdraaien en dan weer op maaisnelheid zetten (y)
Arno

Berichtdoor walmark » vr apr 24, 2015 01:45

Maakt ook nogal veel verschil als je een dichte grasmat hebt, of hier en daar een alfalfa-stengel
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Arno » vr apr 24, 2015 01:46

Nope die grastroep maaien we op zelfde snelheid ,maar na volgend jaar hebben we gelukkig geen gras meer :no:
Arno

Berichtdoor Grazy » vr apr 24, 2015 04:41

walmark schreef:Maakt ook nogal veel verschil als je een dichte grasmat hebt, of hier en daar een alfalfa-stengel

:yes: Had ooit een JD 946 moco met 200 pktjes ervoor maar in gras stikte ie der in :shock: snel ingeruild voor 120 pk met front en achtermaaier zonder kneuzer kan nu zo hard als ik wil maar 10mph vind ik wel eens wat 8) Weet niet hoe hij afvalfa maait want die troep heb ik niet meer :mrgreen:
Grazy

Beroep: Master Grazier

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie