frontmaaier

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: frontmaaier

Berichtdoor teun » za apr 25, 2015 02:30

Arno schreef:Valt wel wat mee teun ,al mn fronthef tlekkels staan op iets breder spoor ,beteknd nie dajje ze voor nix anders kunt gebruiken :idea:
Ik had t ff afgewacht totdat ze er eentje zonder kneussie konden leveren ,volgens mij maken ze die elke dag nog :wink:

Wachten?????
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor Arno » za apr 25, 2015 03:13

Yup ,ze maken elke dag frontmaaiers zonder kneuzers dus waarom perse 1tje met kopen :?: :?:
Ik snap sowieso nie wat je met een fella moet ,ik heb nog nooit een fella gezien hier :?:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Marcel V » za apr 25, 2015 07:53

teun schreef:
Arno schreef:Valt wel wat mee teun ,al mn fronthef tlekkels staan op iets breder spoor ,beteknd nie dajje ze voor nix anders kunt gebruiken :idea:
Ik had t ff afgewacht totdat ze er eentje zonder kneussie konden leveren ,volgens mij maken ze die elke dag nog :wink:

Wachten?????

Is wel een plan ja, wanneer ga jij maaien ? O ik wacht nog tot de fabriek een maaier bouwt die naar mijn zin is :mrgreen:
als ik het niet meer weet , kun je het altijd nog aan joost vragen
Marcel V

Beroep: Melkveehouder

Berichtdoor G.U. » za apr 25, 2015 08:47

Bij pottinger kun je de kneuzer er zo uithalen toch?
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor teun » za apr 25, 2015 16:06

fella ook. Ze worden hier verkocht als een MF. Om jouw vraag te beantwoorden Arno, 20 % cheaper in aanschaf dan een van de gerenomeerde merken.
teun

Beroep: melkveehouder

Berichtdoor jvt » za apr 25, 2015 19:33

teun schreef:fella ook. Ze worden hier verkocht als een MF. Om jouw vraag te beantwoorden Arno, 20 % cheaper in aanschaf dan een van de gerenomeerde merken.

en 50% minder bij inruil en als de fella machines niet verbeterd zijn tov vroeger wil je ze zeeeer snel inruilen..
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Wim R » za apr 25, 2015 20:33

Afgelopen week gekozen voor een Claas frontmaaier. Hadden ook een vicon aangeboden die wat goedkoper was maar toch gekozen voor een Claas disco 3200 F profi. Achtermaaier is ook van Claas een disco 3500 ook zonder kneuzer. Maaier staat op voorraad in Zevenaar dus op zeer korte termijn te leveren (y).
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor jvt » za apr 25, 2015 20:38

Wim R schreef:Afgelopen week gekozen voor een Claas frontmaaier. Hadden ook een vicon aangeboden die wat goedkoper was maar toch gekozen voor een Claas disco 3200 F profi. Achtermaaier is ook van Claas een disco 3500 ook zonder kneuzer. Maaier staat op voorraad in Zevenaar dus op zeer korte termijn te leveren (y).

wij hebben de 3200 MET kneuzer gekocht uit de nul serie. Prima maaier die weinig vermogen vraagt. Profi is met de hydraulische bodemaanpassing? Hebben wij niet, omdat dit volgens de geleerden hier juist vaak averechts werkt, op zeer vlakke terreinen zoals bij jullie juist beter.
jvt

Berichtdoor Wim R » za apr 25, 2015 21:17

jvt schreef:
Wim R schreef:Afgelopen week gekozen voor een Claas frontmaaier. Hadden ook een vicon aangeboden die wat goedkoper was maar toch gekozen voor een Claas disco 3200 F profi. Achtermaaier is ook van Claas een disco 3500 ook zonder kneuzer. Maaier staat op voorraad in Zevenaar dus op zeer korte termijn te leveren (y).

wij hebben de 3200 MET kneuzer gekocht uit de nul serie. Prima maaier die weinig vermogen vraagt. Profi is met de hydraulische bodemaanpassing? Hebben wij niet, omdat dit volgens de geleerden hier juist vaak averechts werkt, op zeer vlakke terreinen zoals bij jullie juist beter.

Kan je vertellen dat bij de achtermaaier als je de druk van de cilinder er af haalt dit meteen merkt aan de trekker. Maaier is overjarig van 2014. Kon net wat meer gedaan worden met de prijs (y) (y) Ik dacht dat jij een enorme kuhn fan was Joost.
Wim R

Berichtdoor jvt » za apr 25, 2015 22:41

[Kan je vertellen dat bij de achtermaaier als je de druk van de cilinder er af haalt dit meteen merkt aan de trekker. Maaier is overjarig van 2014. Kon net wat meer gedaan worden met de prijs (y) (y) Ik dacht dat jij een enorme kuhn fan was Joost.[/quote]

qua degelijkheid wel, maar merk overduidelijk het verschil van vermogensbehoefte van de claas tov de jd/kuhn achter. Claas is ook degelijk gebouwd, op termijn de jd naar de andere trekker, ook claas achter (y) (y) . Maar eerst ff centjes verdienen :oops: :oops:
jvt

Berichtdoor poekske » zo apr 26, 2015 06:00

Der is iets mis dan met je Kuhn Joost, Kuhn trekt normaal zoooooo licht
poekske

Beroep: Zelfstandig slager @sint kruis brugge
Interesses: vlees en voeding

Berichtdoor jvt » zo apr 26, 2015 08:33

poekske schreef:Der is iets mis dan met je Kuhn Joost, Kuhn trekt normaal zoooooo licht

niks mis met de kuhn/jd, vindt het nog steeds een (y) (y) (y) maaier tov de krones die we hebben gehad. Maar... in brabant zie je nogal wat loonwerkers van kuhn afstappen richting lely en claas, gewoon vanwege de vermogensbehoefte. Met witte diesel en veel maaiuren gaat dit echt wel een rol spelen. Bij ons loop ik elke keer tegen de capaciteit van maaien aan, 2 km per uur sneller maakt dan wel een verschil. Vanaf tweede snede komen er echter 36 ha nieuwe weiden bij om te maaien, waarschijnlijk gaan we dan elke snede in twee keer maaien en inkuilen; een 140 ha maaien, schudden, harken, oprapen binnen twee dagen is eigenlijk geen doen...
jvt

Berichtdoor Wim R » zo apr 26, 2015 09:49

jvt schreef:
poekske schreef:Der is iets mis dan met je Kuhn Joost, Kuhn trekt normaal zoooooo licht

niks mis met de kuhn/jd, vindt het nog steeds een (y) (y) (y) maaier tov de krones die we hebben gehad. Maar... in brabant zie je nogal wat loonwerkers van kuhn afstappen richting lely en claas, gewoon vanwege de vermogensbehoefte. Met witte diesel en veel maaiuren gaat dit echt wel een rol spelen. Bij ons loop ik elke keer tegen de capaciteit van maaien aan, 2 km per uur sneller maakt dan wel een verschil. Vanaf tweede snede komen er echter 36 ha nieuwe weiden bij om te maaien, waarschijnlijk gaan we dan elke snede in twee keer maaien en inkuilen; een 140 ha maaien, schudden, harken, oprapen binnen twee dagen is eigenlijk geen doen...

Dan zal je aan een triple moeten Joost. Of de loonwerker inschakelen. Qua degelijkheid liggen claas en kuhn niet ver uit elkaar. Voor ons boeren worden de maaiers meestal niet omgerolen door de ha zeker niet wanneer je een dubbele combi hebt. Dan wordt de vermogensbehoefte toch een hot item :idea: . Ook bij loonwerkers, die zijn de laatste jaren ook flink meer gaan rekenen wat het moet opbrengen om een boterham over te houden. We hebben nu de beschikking over wat zwaarder materiaal qua trekkers. Achter ons zit een loonwerker waar we al lang zaken mee doen, deze is nu flink aan het uitdrijven en willen nog een jaar of wat wat door hobbyen met nogal wat mooi materiaal wat ze niet van de hand willen doen. Hun voorstel was toen ik een tijd geleden begon over een zwaardere trekker te willen dat ze bij hun toch wel veel stil stonden om ze daar te huren tegen een aantrekkelijk tarief zonder brandstof . Betaal 12 euro per werkuur voor een NH 6040 incl fronthef excl brandstof . Daar kan ik zelf niks voor kopen. Doe met mijn eigen spul enkel voer laden, wat km strooien en schudden. Kunnen we de aankoop van een andere trekker als er niks voordoet nog flink uitstellen . Komen dit jaar nog een paar forse verplichte investeringen aan op het bedrijf :cry: .
Wim R

Berichtdoor Sander » zo apr 26, 2015 11:09

verplichte investeringen?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor koeruben » zo apr 26, 2015 12:36

Fella maaier is op zich niets mis mee als het maar droog weer is. Als het nog nat was liet hij streepjes staan. Nu met de claas geen last meer van. (y)
Gr,Ruben
koeruben

Interesses: veehouderij, buitenland

VorigeVolgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie