banden

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

banden

Berichtdoor john jakobs » di maart 11, 2014 23:15

Iemand ervaring met ,,,,alliance farm pro ,,,,,, firestone perforer,,, bkt rt855,,de laatste is 150 euro duurder
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Re: banden

Berichtdoor Wim R » di maart 11, 2014 23:28

john jakobs schreef:Iemand ervaring met ,,,,alliance farm pro ,,,,,, firestone perforer,,, bkt rt855,,de laatste is 150 euro duurder

Alliance wel of het farm pro is weet ik niet. Banden voldoen in mijn ogen net zo goed als de pirelli tm. Beetje nadeel dat ze hier het meest slijten op de asfalt met het voer laden. Laatste stel banden gekozen voor de lagere prijsklasse.
Wim R

Beroep: Ex melkveehouder , vanalles wat.

Berichtdoor jvt » wo maart 12, 2014 00:33

geen ervaring mee, John. Maar ik hoorde pas dat Mitas tegenwoordig ook gewoon van continental is. Schijnbaar tegenwoordig ook een goede prijs/kwaliteitband. Hier hebben we op elke tractor iets anders liggen, kan weinig verschil ontdekken tussen pirelli, vredestein of michelin, alleen de vredestein lijkt wat sneller te slijten, maar trekker loopt ook wat harder als de andere en met zwaardere vrachten, kan ook het verschil maken..
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Arno » wo maart 12, 2014 01:13

Wij hebben ook zwat onder elluke tlekkel wel een ander merruk band zitten maar ik moet eerlijk toegeven dadde michelins verreweg het comfortabelst rijden.
Qua slijtage ontloopt het mekaar allemaal niezzo veel ,van snelle tlekkels slijten de bandjes anzienlijk sneller as langzamere ongeacht wat voor merruk bandjes ,tlekkel die voor de mengwagen staat kejje zomaar 10000 uur op een setje zetten terwijl mn snelste die vaak voor de zandkar staat nettan de helluft gaat halen :idea:
Arno

Beroep: koeienmelker

Berichtdoor Richt » wo maart 12, 2014 11:04

Licht er inderdaad aan wat je met die trekker doet

Hier trekker die veel op straat zit en alleen landwerk doet op michelins Xeobib staan, bevalt goed, slijtvast, geven goed grip op het land en comfortabel op straat.
trekker die alleen op het erf zit zitten al 4000 uur goodyears onder (maar van 1988) en die slijten ook niet erg, maar doet ook weinig meer dan voerwagen rondrijden.
lader trekker staat op kleber, die zijn met 4500 uur bijna af maar veel werk is op beton draaien (voer laden enzo) dus ook niet veel van te zeggen.

Wel een keer een heel goedkoop merk onder een andere trekker gehad (chinees of oost Europees merk geen onderdeel van een "groot" merk) en die waren met 1200 uur op en liepen in de tussentijd steeds leeg...
Richt

Beroep: Melkveehouder
Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor wijnbergen » vr maart 14, 2014 06:33

BKT lijkt erg goed, de lw in nl heeft inmiddels al zn trekkers en machines er mee uitgerust.
wijnbergen

Interesses: Jersey

Berichtdoor john jakobs » vr maart 14, 2014 09:02

De lw wie is dat,,, heb bdw de firestone besteld
deze weidegang wordt financieel mede mogelijk gemaakt door ,, de koeien opstal boeren ,,
john jakobs

Interesses: koeien en techniek

Berichtdoor poekske » ma maart 17, 2014 22:45

hier firestone vooraan, prima akkerband maar snijd wel goed in grasland.
andere boer dak soms ga werken rondom firestone, prima banden en goedkoper dan pirreli en michelin
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Henk » di maart 18, 2014 16:52

Kheb michelin altijd de mooiste weidebanden gevonden en Pirelli voor in het bouwland.
Laatste Case liggen andere banden op, dacht Alliance, en die vind ik ook minder in de wei
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & zoogkoeien
Interesses: het gezin, al wat groeit en bloeit en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor pinguin » di maart 18, 2014 22:01

dus je koopt een retedure nieuwe trekker om oa mee te stalvoeren en je bezuinigt op een paar banden??
trying to live up....
pinguin

Beroep: veehouder

Berichtdoor Jozef » wo maart 19, 2014 10:26

pinguin schreef:dus je koopt een retedure nieuwe trekker om oa mee te stalvoeren en je bezuinigt op een paar banden??

Beetje :shock: idd, aangezien dat zelfs zijn cabrio voorzien is van michelin!
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor Henk » do maart 20, 2014 10:44

Lagen er al op. Ik dacht het loop wel los...

Henk

Berichtdoor poekske » vr maart 21, 2014 23:14

Henk schreef:Kheb michelin altijd de mooiste weidebanden gevonden en Pirelli voor in het bouwland.
Laatste Case liggen andere banden op, dacht Alliance, en die vind ik ook minder in de wei

zal wel geen michelin agribib zijn in de weide, snijden ook goed on grasmat. dan liever vredestein
poekske

Beroep: binnenkort zelfstandig slager
Interesses: vlees melk en machines

Berichtdoor Henk » di apr 01, 2014 15:45

poekske schreef:
Henk schreef:Kheb michelin altijd de mooiste weidebanden gevonden en Pirelli voor in het bouwland.

zal wel geen michelin agribib zijn in de weide, snijden ook goed on grasmat. dan liever vredestein

Heb er es op gelet afgelopen weken. Tis vooral dat nieuwe banden snijden en kale banden minder :wink: dus ideaal in de wei (y)

Henk

Keer terug naar Koe en mechanisatie