politie

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

politie

Berichtdoor Talis » di apr 15, 2014 18:52

Hier in zuid Friesland is momenteel een razzia van politie op boeren aan de gang. Zijn er meer vtf die hier last mee hebben?
De boetes worden uitgeschreven voor alle verlichting, geen spatborden op kunstmeststrooier. Scherpe delen, ploeg, zodebemester, wiedeg. Kippers zand niet afgedekt, mestwagens geen net erover.
Talis

Re: politie

Berichtdoor durk » di apr 15, 2014 19:05

Talis schreef:Hier in zuid Friesland is momenteel een razzia van politie op boeren aan de gang. Zijn er meer vtf die hier last mee hebben?
De boetes worden uitgeschreven voor alle verlichting, geen spatborden op kunstmeststrooier. Scherpe delen, ploeg, zodebemester, wiedeg. Kippers zand niet afgedekt, mestwagens geen net erover.

Klopt, kennissen in ZO-Friesland zijn inmiddels allemaal al een paar honderd euro lichter (n)
Het is een hetze die de dienders uitvoeren tegen hardwerkende boeren :idea:
durk

Berichtdoor Sander » di apr 15, 2014 19:28

hier zijn de wegen zo slecht dat er geen hond over komt die der niks heeft ze zoeken. elk nadeel heeft zijn voordeel :roll:
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor Richt » wo apr 16, 2014 08:45

Achja, boeven vangen is veel lastiger, lampjes beboeten is toch zo veel makkelijker, onder het mom van de veiligheid.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Jozef » wo apr 16, 2014 10:45

Heb al wel vaker gelezen over een wat te fanatieke politie-agent daar in het Noorden. Kan even niet op de naam komen... Moet ook een zoon hebben wat een l*l is??
Hier zie je eigenlijk nooit politie. Alleen tijdens de maisoogst willen ze wel eens wat fanatieker worden.
Jozef

Beroep: Veehouder
Interesses: Melkveehouderij

Berichtdoor van wijk » wo apr 16, 2014 17:16

Dat kan er maar 1 zijn, uit t zelfde dorp als Ranomi de zwemster ....wereldberoemd in heel noord nederland. :lol:

http://destreekkrant.nu/index.php/rubrieken/nieuws/318-politiemotoren-nu-inzetbaar-vanuit-zuidhorn

Elk nadeel heeft zn voordeel, je laat t hier wel uit je hoofd om met slecht afgebonden balen of kapotte lichten te gaan rijden.
van wijk

Interesses: Economie, politiek, ruimtelijke ordening

Berichtdoor BsK » wo apr 16, 2014 19:56

Brinkhuizen heet die man. Heeft mij ook al 700 euro bekeuring gegeven. Was te lang geen spanbanden scheef verlichtingsbord
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor BsK » wo apr 16, 2014 19:58

Brinkhuizen heet die man. Heeft mij ook al 700 euro bekeuring gegeven. Was te lang geen spanbanden scheef verlichtingsbord
Gestlundegård
BsK

Interesses: Koeien

Berichtdoor auke » wo apr 16, 2014 22:15

dat van die spanbanden kan ik me iets bij voorstellen. je zal maar een een pak stro oid op je krijgen.
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor Jappie » wo apr 16, 2014 22:20

Die knakker is een goeie voor de baas :yes:
Heeft ons transport ook al eens stilgelegd, mochten geen meter meer rijden, dikke prent an de broek :?
Alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je weer af!
https://www.facebook.com/bergsmadrain
Jappie

Beroep: Melkveehouder/ZZP-er

Berichtdoor Sander » wo apr 16, 2014 22:33

zo'n kerel is slecht voor je bloeddruk
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Henk » do apr 17, 2014 12:39

Jozef schreef:Heb al wel vaker gelezen over een wat te fanatieke politie-agent daar in het Noorden. Kan even niet op de naam komen... Moet ook een zoon hebben wat een l*l is??
Hier zie je eigenlijk nooit politie. Alleen tijdens de maisoogst willen ze wel eens wat fanatieker worden.

Hadden we jaren geleden ook 1tje waar ik eerst woonde. Agent was zelf een boerenzoon en wist precies wat wel of niet mocht. Keertje stond ie bij een kleine aanrijding van 2 auto's waar ik stapvoets langs reed met de poepton, zet ie me aan de kant dr bij voor een prent omdat de beschermhuls van de aftakas kapot was :?
Ooit werd ie naar de Vlasroot (grote visvijver) gelokt dat er een hond aan de boom gebonden stond. Was al tegen de schemer aan :wink: Komt ie ter plaatse schieten er 3 jonge gasten vanachter de struiken, overmeesteren hem, binden 'm vast aan een boom en trekken zn broek op zn enkels :mrgreen: Hij had geluk dat er 's avonds laat nog een wandelaar met hond langs de vijver liep, anders had ie er de hele nacht gestaan :wink: 't was een irritante vent iig, die agent :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Richt » do apr 17, 2014 13:56

Henk schreef:
Jozef schreef:Heb al wel vaker gelezen over een wat te fanatieke politie-agent daar in het Noorden. Kan even niet op de naam komen... Moet ook een zoon hebben wat een l*l is??

Hadden we jaren geleden ook 1tje waar ik eerst woonde. Agent was zelf een boerenzoon en wist precies wat wel of niet mocht. Keertje stond ie bij een kleine aanrijding van 2 auto's waar ik stapvoets langs reed met de poepton, zet ie me aan de kant dr bij voor een prent omdat de beschermhuls van de aftakas kapot was :?
Ooit werd ie naar de Vlasroot (grote visvijver) gelokt dat er een hond aan de boom gebonden stond. Was al tegen de schemer aan :wink: Komt ie ter plaatse schieten er 3 jonge gasten vanachter de struiken, overmeesteren hem, binden 'm vast aan een boom en trekken zn broek op zn enkels :mrgreen: Hij had geluk dat er 's avonds laat nog een wandelaar met hond langs de vijver liep, anders had ie er de hele nacht gestaan :wink: 't was een irritante vent iig, die agent :yes:

Met zulke oplossingen moet je oppassen, sluiten ze je zo een jaartje voor op, en dan weten ze je vast wel te vinden.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor Henk » do apr 17, 2014 17:07

Neuh in die tijd niet :no: Dan kreeg je een uitbrander en een trap onder je hol van de pliesie :yes: Ook as je rookbommetjes aan het afsteken ben op de openbare weg heeft de schoen van oom agent een harde neus :yes: :cry: :oops:
"t was in die tijd nog niet allemaal zo overspannen as tegenwoordig. Lontjes waren stukkie langer toen :yes:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor Hubert » ma mei 05, 2014 20:48

bij ons kijken ze niet naar verlichting of remmen of aftakas...vorig jaar was mijn medewerker aan het gieren met de ketsplaat, hier heel gewoon, de achterkant van de tank was wat modderig. de politie zag het, wachtte tot hij het land weer uit kwam en vroeg allen maar of hij de rode drie hoek effe af kon vegen.
Hubert

Beroep: melkvee houder
Interesses: motor rijden

Volgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie