quad

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

quad

Berichtdoor Sander » ma apr 21, 2014 16:07

zit te denken om een quad te kopen. zit nog wel wat verschil in die dingen lees ik zo. wat moet je wel en wat moet je niet kopen?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Re: quad

Berichtdoor jvt » ma apr 21, 2014 16:12

Sander schreef:zit te denken om een quad te kopen. zit nog wel wat verschil in die dingen lees ik zo. wat moet je wel en wat moet je niet kopen?

keine chinese rommel.. wel een goede arbeidsongeschiktheidsverzekering; ken er twee die een dwarslaesie hebben overgehouden aan zo'n ding, maar, er zijn meer quadrijders die nooit niets hebben.
Dit is de reden waarom er nooit zo'n ding hier op het erf komt; ik ken mezelf, derhalve ook geen race of crossmotor hier en ook geen sportwagen; het gaat mij ook nooit hard genoeg. :oops: :oops: :oops:
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor Troost » ma apr 21, 2014 16:39

In verleden in Kiwicountry geregeld op Honda's rondgescheurd. Prima spul.
Die Case/IH-boer op Texel waar je wel eens geweest bent, weet er wel het een en ander van denk ik. Heeft/had een Yamaha o.i.d.

Sommige 'modellen' doen het echter niet zo goed in de modder:
Afbeelding
bron:quad-concurrent.nl
Troost

Beroep: gelegenheidsboer
Interesses: vee

Berichtdoor MarcB » ma apr 21, 2014 17:40

Zelf hier een Yamaha van 450cc heb hem nu 2 jaar. Bevalt uitstekend, heb jongvee op een kleine 2 km van de boerderij staan. Dagelijks eventjes voer aanschuiven je bent er zo. Heb hem wel in landbouwuitvoering dus snelheid is begrenst op 34 km/u. Maar je kan wel de begrenzer kortsluiten en dan kun je gewoon 85-90 km/u rijden. Koop geen te kleine quad heb je altijd spijt van.
MarcB

Beroep: melkveehouder
Interesses: economie en alles wat er bij komt kijken

Berichtdoor Arie » ma apr 21, 2014 19:11

Troost schreef:In verleden in Kiwicountry geregeld op Honda's rondgescheurd. Prima spul.
Die Case/IH-boer op Texel waar je wel eens geweest bent, weet er wel het een en ander van denk ik. Heeft/had een Yamaha o.i.d.

Sommige 'modellen' doen het echter niet zo goed in de modder:
Afbeelding
bron:quad-concurrent.nl

Soms is vier wiel aandrijving makkelijk 8)

85 is veel te hard, stap dan gewoon in de auto :roll: En zet et ding achter slot en grendel, contactsleutel eruit, aan de ketting, niet zichtbaar vanaf de weg in loods stallen, hek op de brug, trekker dr voor ... want ze zijn gewild :evil:
Arie

Interesses: melkkoeien

Berichtdoor Bart L » ma apr 21, 2014 20:09

Honda (y) Suzuki gaat ook wel wil alleen mooit geen Yamaha op de dam hebben (n)
Bart L

Beroep: koeienmelker
Interesses: koeien

Berichtdoor melker » ma apr 21, 2014 20:55

Yamaha is niks mis mee, hier nu ook 2 jaar in gebruik nog geen mankementen gehad. Vierwielaandrijving is een must :yes: Hebben hier ook nog 2 Kawasakies 360kva rijden, zijn kwalitatief minder vinden we.
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma apr 21, 2014 22:45

Heb hier al 8 jaar een Suzuki Ozark 250 2wd. 4wd is mooier maar ook aardig duurder. Heb deze machine nieuw gekocht bij Hajo Trade in Geesteren voor 4000 incl. Voldoet prima, heb er een spuitje bij, een paar karretjes en de draadpaaltjes kunnen zo achterop en de molleklemmen voor in de koffer.

Bewust voor een japanner gekozen en deze was het scherpst geprijst toen. Buurman kocht toen een Yamaha voor 1200 meer.

Afbeelding
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Anton B » di apr 22, 2014 10:01

Hier een Yamaha Grizzly 300 Ding doet het goed, maar heb geen enkele ervaring met andere merken. Hij moest langzaam genoeg kunnen om achter de koeien op het kavelpad te rijden. Een scooter, gasgever en een chinees ding konden dat niet, en dan gaat de frictiekoppeling er ieder keer aan. Deze quad is een automaat en die kan dat wel hebben ze beloofd. Van dit type heeft een mechanisatie bedrijf waar ik 'm kocht altijd een nieuwe op voorraad, omdat deze voor melkveehouders erg geschikt blijkt. Waarom moet er 4 wielaandrijving op een koeienhaal quad?
alst niet gaat zoalst mot, dan mot t maar zoalst gaat
Anton B

Beroep: melkvee

Berichtdoor Bart L » di apr 22, 2014 10:17

Als je alleen een beetje achter de koeien wil zitten zijn de meeste merke wel geschikt. Wij doen er heel wat meer mee en dan gaan de Yamaha's veel kosten in onderhoud
Bart L

Beroep: koeienmelker
Interesses: koeien

Berichtdoor Sander » di apr 22, 2014 13:19

wat doe je nog meer dan waarvoor 4 wielaandrijving noodzakelijk is? koeien halen en mollen vangen en afrasteren dat is het wel zo'n beetje. nu doe ik alles meest lopend en dat kost best wat tijd.
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Flyinghollander » di apr 22, 2014 13:33

Flyinghollander

Berichtdoor Henk » di apr 22, 2014 13:43

Ik zie het al. Ik bespaar weer een boel geld door de koeien binnen te houwe... :cheers: :wink:
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor melker » di apr 22, 2014 13:54

Koeien halen met quad duurt ca. 10 minuten, al lopende soms wel een uur :( en dat 2 maal per dag is al bijna 1,5 manuur/dag. Pinken chekken in natuurgebied is zelfde verhaal, zit ook nog wel eens nat stukje of natte dam tussen dus zonder 4 wd blijf je hangen of krijg je van die taverelen als met die dame in bikini zoals hier boven op foto. Er zijn 2 risico groepen die alleen onder toezicht er op mogen rijden, puberende jongens en oude boeren boven de 70 :idea:
melker

Beroep: BOER
Interesses: alles

Berichtdoor Richt » di apr 22, 2014 15:41

melker schreef:Koeien halen met quad duurt ca. 10 minuten, al lopende soms wel een uur :( en dat 2 maal per dag is al bijna 1,5 manuur/dag. Pinken chekken in natuurgebied is zelfde verhaal, zit ook nog wel eens nat stukje of natte dam tussen dus zonder 4 wd blijf je hangen of krijg je van die taverelen als met die dame in bikini zoals hier boven op foto. Er zijn 2 risico groepen die alleen onder toezicht er op mogen rijden, puberende jongens en oude boeren boven de 70 :idea:

Moet je de koeien beter opvoeden :mrgreen: , hier loop je al fluitend het veld in en weer terug, met een quad lukt je dat niet sneller want die koeien kunnen toch niet harder lopen.

En zo krijg je nog eens wat beweging in de buitenlucht
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Volgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie