quad

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: quad

Berichtdoor Sander » zo apr 27, 2014 09:59

dat mag je met een auto ook, maar die moet dan wel begrenst zijn, een quad niet?
Sander

Beroep: Melkveehouder
Interesses: fokkerij

Berichtdoor opelmanta » zo apr 27, 2014 10:14

Ik heb vanmorgen met een ervaringsdeskundige gesproken, papa is eens aangehouden. Bij dealer en uiteindelijk RDW navraag gedaan. Quad met driehoek op landbouwbedrijf is landbouwverkeer. Geen kenteken nodig. Als je word aangehouden is het wel de bedoeling dat je naar je eigen land rijdt, schep of molleklem mee praat wat makkelijker bij oom agent. Zonder helm hoort de quad begrenst op 25 kmh. Politie is niet altijd goed op de hoogte.
ze heb't de kakket niet voor mekaar op't fabriek, en zo ist.
opelmanta

Berichtdoor auke » zo apr 27, 2014 11:06

Hookwood Holsteins schreef:. Alleen over de openbare weg naar de eigen percelen. Allrisk voor 100 euro.

als je over eigen terrein gaat hoef je toch niet te verzekeren?
Schoonheid verdwijnt, bunders blijven !
auke

Beroep: veehouder/docent

Berichtdoor JasperT » zo apr 27, 2014 12:07

Die 25 kmh is dan hetzelfde als bij trekkers... geen enkeling houdt zich er aan ? :mrgreen:
JasperT

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo apr 27, 2014 14:01

auke schreef:
Hookwood Holsteins schreef:. Alleen over de openbare weg naar de eigen percelen. Allrisk voor 100 euro.

als je over eigen terrein gaat hoef je toch niet te verzekeren?

Ik kom er ook mee op de openbare weg en diefstal is ook meeverzekerd.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor Hookwood Holsteins » zo apr 27, 2014 14:05

opelmanta schreef:Ik heb vanmorgen met een ervaringsdeskundige gesproken, papa is eens aangehouden. Bij dealer en uiteindelijk RDW navraag gedaan. Quad met driehoek op landbouwbedrijf is landbouwverkeer. Geen kenteken nodig. Als je word aangehouden is het wel de bedoeling dat je naar je eigen land rijdt, schep of molleklem mee praat wat makkelijker bij oom agent. Zonder helm hoort de quad begrenst op 25 kmh. Politie is niet altijd goed op de hoogte.

Hier zit er altijd een koffer voorop met molleklemmen en achterop een spuit of een verzameling draadpaaltjes. Het is wel duidelijk dat het geen quad is voor de fun.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor auke » ma apr 28, 2014 11:38

dus net als een oude arbeider me ooit vertelde: als je maar zorgt dat je een schep in de hand hebt kun je de hele dag niks doen.

@JR: Begreep je opmerking over openbare weg verkeerd. Je bedoelde dat je alleen naar eigen percelen over de weg mag?
auke

Berichtdoor Hookwood Holsteins » ma apr 28, 2014 14:11

auke schreef:dus net als een oude arbeider me ooit vertelde: als je maar zorgt dat je een schep in de hand hebt kun je de hele dag niks doen.

@JR: Begreep je opmerking over openbare weg verkeerd. Je bedoelde dat je alleen naar eigen percelen over de weg mag?

Precies, alleen over de weg als je naar je eigen percelen gaat. Die dus niet bij de huiskavel horen. Dus als je naar de kroeg gaat met dat ding, dan is ie niet verzekerd.
Hookwood Holsteins

Berichtdoor auke » ma apr 28, 2014 16:31

en hoe zit het als je naar bijv de loonwerker gaat voor overleg/ grasdrogerij etc?
auke

Berichtdoor Richt » ma apr 28, 2014 16:33

auke schreef:en hoe zit het als je naar bijv de loonwerker gaat voor overleg/ grasdrogerij etc?

Landbouw verkeer geld volgens mij alleen als je landbouwwerk gaat doen of gedaan hebt, overleg valt daar volgens mij niet onder, tenzij je tussendoor ook via het weiland rijd.
Richt

Interesses: veehouderij, landbouw algemeen, voetbal, auto's, feesten.

Berichtdoor G.U. » ma apr 28, 2014 18:09

Richt schreef:
auke schreef:en hoe zit het als je naar bijv de loonwerker gaat voor overleg/ grasdrogerij etc?

Landbouw verkeer geld volgens mij alleen als je landbouwwerk gaat doen of gedaan hebt, overleg valt daar volgens mij niet onder, tenzij je tussendoor ook via het weiland rijd.

zeg je toch dat je de schapen even gaat tellen... ook weer klaar :yes: 8) :cheers:
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor h. groothuis » ma apr 28, 2014 19:10

Dan pak ik de telefoon en nie de quad gaat sneller, maar snap wat je bedoeld ... :wink:

Mij is vertelt dat als je maar kunt aantonen dat je voor het bedrijf op de openbare weg rijd je verzekerd bent, mits je je aan de verkeersregels houd....
h. groothuis

Beroep: veeh/akkb

Berichtdoor Sander » zo mei 11, 2014 20:35

Anton B schreef:Hier een Yamaha Grizzly 300 Ding doet het goed,

ook zo'n ding gekocht :yes:
Sander

Interesses: fokkerij

Berichtdoor Anton B » zo mei 11, 2014 20:47

(y)