magneet in de voermengwagen

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

magneet in de voermengwagen

Berichtdoor teuntje93 » di dec 23, 2014 16:17

Iemand ervaringen met een magneet in de voermengwagen die ijzerdeeltjes uit het voer haalt? Hoor en lees er niet zo vaak iets over. En heeft het nut? En waar in de mengwagen kun je zoiets het beste plaatsen?
we doen zomaar iets...
teuntje93

Re: magneet in de voermengwagen

Berichtdoor Rambo112 » di dec 23, 2014 16:47

tja het is wat lastig soms denk ik, maar bij ons kwam er wel eens een die hedden hem bij de afvoerband zitten, wel een erg sterke magneet had hij het over, ben zelf nooit op dat bedrijf geweest :oops:

ik heb het ook wel geprobeerd aan de zijkant en boven de afvoerband maar soms wast niet de manier... :roll:
Rambo112

Beroep: keuterboertien, bietje loonwerker.

Berichtdoor Andre' » di dec 23, 2014 17:20

Ik heb hem hier sinds 1 week erop zitten , dus nog weinig ervaring wat ik tot nu tegenkom is vrij weinig ....(gelukkig)
Zit gemonteerd op de achterste vijzel onderaan , lost achter via bandje......was de beste plaats volgens trioliet .
Voor die magneet moet je een papierke ondertekenen dat je mensen met een pacemaker uit de buurt houdt, schijnt te kunnen storen !! En je krijgt er een waarschuwings sticker op de wagen!
Andre'

Berichtdoor jvt » di dec 23, 2014 18:33

is ongeveer het enige goede aan onze roer (dus niet meng) wagen. Het is ongelooflijk wat ie er tussenuit vist, stukjes prikkeldraad, draadjes van een afrasteringslint, bouten, tanden van de schudder, stukjes very oud ijzer die je niet kunt duiden, messen van een opraapwagen, stukken van de weidebeluchter enz enz. Scheelt dat de vorige eigenaar errug netjes was met afrasteren e.d :oops: :oops: :oops: . Bij ons zit die bij de afvoerklep van de wagen. Als er een andere wagen komt, bij een goed bod op onze huidige, worden daar in elk geval ook magneten gemonteerd (y) (y)
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor boer pieter » di dec 23, 2014 19:36

ik heb ook een op de klep van de mixfeeder al een paar jaar en werkt goed ik haal er ook regelmatig stukjes ijzer af (y)
boer pieter

Beroep: veehouder
Interesses: vee houderij

Berichtdoor Niels » wo dec 24, 2014 05:36

Ik vind elke dag wel gesneden aluminium blikjes voor het voerhek. Met dank aan alle automobilisten. (n) Is dat net zo gevaarlijk als ijzer? Hakselen dan ook liever niet, met als nadeel dathet ijzer ook in de kuil belandt.
Niels

Berichtdoor jvt » wo dec 24, 2014 08:58

Niels schreef:Ik vind elke dag wel gesneden aluminium blikjes voor het voerhek. Met dank aan alle automobilisten. (n) Is dat net zo gevaarlijk als ijzer? Hakselen dan ook liever niet, met als nadeel dathet ijzer ook in de kuil belandt.

scherp is scherp, of het nu van aluminium, ijzer of kunstof komt. Heb je regelmatig een koe met scherp in, wordt het tijd dat je alle koeien een magneet ingeeft. Weet niet of er magneten aan de mengwagenmagneten zijn die er ook aluminium uitpakken..
die belgen zijn zo dom nog niet...
jvt

Beroep: crisismanager en melkveehouder
Interesses: koeien, buitenland, gemeentepolitiek, gezinnetje enz

Berichtdoor G.U. » wo dec 24, 2014 09:01

jvt schreef:
Niels schreef:Ik vind elke dag wel gesneden aluminium blikjes voor het voerhek. Met dank aan alle automobilisten. (n) Is dat net zo gevaarlijk als ijzer? Hakselen dan ook liever niet, met als nadeel dathet ijzer ook in de kuil belandt.

scherp is scherp, of het nu van aluminium, ijzer of kunstof komt. Heb je regelmatig een koe met scherp in, wordt het tijd dat je alle koeien een magneet ingeeft. Weet niet of er magneten aan de mengwagenmagneten zijn die er ook aluminium uitpakken..

Nee aluminium kun je niet pakken met een magneet
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor kobonde » wo dec 24, 2014 13:44

Hier zit statiegeld op de blikjes, en dr fiets hier elke paar dagen een oudere man langs die ze op raapt op weg naar
de supermarkt. Je staat er versteld van hoeveel blikjes en flesjes die man elke keer op raapt op zijn route.
kobonde

Beroep: Veehouder
Interesses: Vrouwen en koeien

Berichtdoor Henk » wo dec 24, 2014 14:36

Bij ons fietst veel schooljeugd langs die uit Luijksgestel en Bergeijk komen. Liggen vaak flesjes en blikjes in de percelen en da's er mede reden van da'k zelden grasland heb langs de harde wegen.
Verstuurd vanaf mijn authentieke Terra SN 1009209 met nostalgietalk

http://www.hofvanpostel.com
Henk

Beroep: akkerbouw & een paar koetjes
Interesses: al wat groeit en bloeit, het gezin en Ruimtelijke Ordening

Berichtdoor G.U. » wo dec 24, 2014 15:52

kobonde schreef:Hier zit statiegeld op de blikjes, en dr fiets hier elke paar dagen een oudere man langs die ze op raapt op weg naar
de supermarkt. Je staat er versteld van hoeveel blikjes en flesjes die man elke keer op raapt op zijn route.

Is in canada meen ik ook zo.. zou hier ook niet een slecht idee zijn en dan al die karton en plastik zooi afschaffen
Wâldgaren dairy
G.U.

Beroep: boer

Berichtdoor Arie » wo dec 24, 2014 18:37

Nou ja ... karton krijg je niet snel koeien met scherp-in van :roll: en het moet toch ergens in zitten...
Arie

Beroep: Melkveehouder
Interesses: melkkoeien

Berichtdoor walmark » wo dec 24, 2014 20:24

G.U. schreef:
kobonde schreef:Hier zit statiegeld op de blikjes, en dr fiets hier elke paar dagen een oudere man langs die ze op raapt op weg naar

Is in canada meen ik ook zo.. zou hier ook niet een slecht idee zijn en dan al die karton en plastik zooi afschaffen

hier zit alleen statiegeld op bierflesjes en blikjes, en dan nog heb je altijd een aantal om je mailbox heen liggen :evil: die hun target gemist hebben :roll: frisdrank blikjes zit niks op hier, in de states wel
walmark

Beroep: dairy farmer
Interesses: ja

Berichtdoor Hindrik » wo dec 24, 2014 22:56

scherp is scherp, of het nu van aluminium, ijzer of kunstof komt. Heb je regelmatig een koe met scherp in, wordt het tijd dat je alle koeien een magneet ingeeft. Weet niet of er magneten aan de mengwagenmagneten zijn die er ook aluminium uitpakken..[/quote]
Nee aluminium kun je niet pakken met een magneet[/quote]

all idd niet magnetisch, standaard rvs ook niet.
Maar Niels heb 1 voordeel; oud alluminium brengt meer op dan melk :oops:
Mei freonlike groetnis: Hindrik
Hindrik

Beroep: Veehouder

Berichtdoor Erik S. » do dec 25, 2014 11:09

hebben zo'n 20 jaar magneet op de voermengwagen, zit na het losbandje, vind het effect ervan beperkt, bij nieuwe wagen komt er niet weer zo'n ding op. :no:

zie er meer in om standaard elke vaars die afkalft een magneetpil in te doen, heb ik meer vertrouwen in :roll:
Erik S.

Beroep: Boer en Boerenverstand

Volgende

Keer terug naar Koe en mechanisatie