Welke slagmoersleutel (accu) voor stalinrichting

Discussieer hier over alles wat te maken heeft met mechanisatie.

Moderator: Moderators

Re: Welke slagmoersleutel (accu) voor stalinrichting

Berichtdoor Mellek » di feb 02, 2016 13:57

Rob MB schreef:Ga je alleen schoftbomen en hekjes uit elkaar halen heb je aan een lichte variant genoeg en moet je de
Makita DTW281RMJ 18 V Slagmoersleutel hebben.

Wil je Boxen en standpalen vast knallen moet je de: Makita DTW450RMJ 18V hebben. Groot en zwaar ding waar je absoluut niet boven je schouder mee wilt werken.

Op Duitse beurzen zie ik veel van het Amerikaanse merk Milwaukee staan. Wat in feite het oude 'siemens" gereedschap is. Ook mooi en degelijk spul en een klap goedkoper. Heb wel eens een setje willen kopen maar later toch bedacht.... als je al fortuin aan Makita laders en accu's hebt liggen stap je niet zo snel over....

Je bedoelt AEG, heb ik ook nog wel een paar boormachines van, een hele ouwe onverwoestbaar gebruiken we altijd als menger, maar heet tegenwoordig Milwaukee :yes: Is wel mooi spul, maar ik zou wel even op het typeplaatje kijken, grote kans dat er Made In China staat. Mijn ervaring is dat het dan gewoon goedkoop, duurkoop is. Bij Dewalt Made in Mexico, en Makita Made In Japan, en die DTW281 Made In England.

Vroeger had je in Duitsland ook nog ELU, was echt kwaliteit, verstekzagen zie je nu ook nog veel op de bouw, maar is net als Dewalt allemaal overgenomen Black & Decker, die hebben de ELU techniek gehouden en in de Dewalts gestopt, op zich prima, maar daarna hebben ze de meeste W-Europese en Amerikaanse fabrieken gesloten en de productie naar Tjechië Mexico China verplaatst. Zitten best goede series tussen maar ook een paar mindere, de reparatiemensen kregen het er in ieder geval druk mee.
Mellek

Beroep: Melkveehouder
Interesses: Melkvee Mechanisatie

Berichtdoor Rob MB » di feb 02, 2016 18:39

Je hebt gelijk mellek. moet inderdaad het oude AEG zijn.

Man op de beurs in kalkar(DE) vertelde mij dat het meeste nog in Duitsland geproduceerd word. Milwaukee voelt iets minder verfijnd aan maar scheelt zo EUR 100,- op een machine.

Als laatste tip, probeer een 5,0 ah accu erbij te fixen als je een setje koopt. Soms zie je nog wel eens een aanbieding staan en stoppen ze er 2.0 ah accu's bij. Kun je om de 10 bouten de accu verwisselen :no:

Of anders een paar imitaties accu's op 123accu.nl. hier hebben we er een paar imitaties ertussen zitten voor de helft van de prijs en zonder verschil.
Rob van MAYO | Mapman zonder map | Woarumme nie?
Rob MB

Berichtdoor HoK » wo feb 03, 2016 22:28

Makita en 18 volt (y)

DeWalt is prima spul; maar het is echt gebouwd voor lomp werk. Precies werk gaat op de een of andere manier makkelijker met een makita.
HoK

Berichtdoor Boerp » do feb 04, 2016 15:05

Bedankt voor de nuttige reacties allemaal! Ik ga voor de Makita 450. Waarschijnlijk bestel ik gewoon de body welke voor 270,- wel te koop staan en koop een imitatie accu 4.0Ah(60.44 euro) en oplader 50,- kom je op 380.,- goedkoopste combiset op internet begint bij 450,- euro.

Scheelt toch weer lijkt mij (y)
Boerp

Berichtdoor Mellek » do feb 04, 2016 15:41

Boerp schreef:Bedankt voor de nuttige reacties allemaal! Ik ga voor de Makita 450. Waarschijnlijk bestel ik gewoon de body welke voor 270,- wel te koop staan en koop een imitatie accu 4.0Ah(60.44 euro) en oplader 50,- kom je op 380.,- goedkoopste combiset op internet begint bij 450,- euro.

Scheelt toch weer lijkt mij (y)

Even opletten, check eerst even of het wel een echte Makita-dealer is http://www.makita.nl/dealerlocator/inde ... e_locator= en of je het juiste type DTW450ZJ, vraag je daarna gewoon een gratis accu aan t/m 31 maart, is mij al een paar keer gelukt: http://www.makita.nl/gratisaccu
Originele lader is trouwens ook wel voor 30 ex. btw.
Mellek

Berichtdoor Rob MB » do feb 04, 2016 16:03

ga je geen spijt van hebben. Met die DTW450 bateren wij 12x150 thunderbolts direct in de beton (zonder plug) 8)

399,- excl. btw

http://www.gereedschapcentrum.nl/catalo ... +DTW450RMJ

2x accu's (4.0 ah)
1x lader
1x koffer

vandaag besteld. morgen in huis :yes:
Rob MB

Berichtdoor Mellek » do feb 04, 2016 16:25

Zit ook een handige haak aan, maar wat ik net zei, je kunt beter een paar tientjes extra bij een dealer uitgeven. :roll:
http://www.makita.nl/page/222/961/awd-w ... schap.html
Mellek

Berichtdoor Boerp » do feb 04, 2016 16:40

Hoezo zal dat beter zijn dan? Vanwege die gratis accu?
Boerp

Berichtdoor Boerp » ma feb 15, 2016 16:24

Heb ondertussen een Makita DTW450 en Makita DHR202ZJ SDS combihamer gekocht op internet, gewoon losse body's gekocht. Ziet er goed uit! Alleen had ook een 4,5ah accu besteld, zo'n merkloze, maar die wil niet opladen op 't laadstation. Dus hopelijk kan dit worden opgelost met de leverancier :oops:

Bedankt voor de hulp voor aanschaf!
Boerp

Berichtdoor Rob MB » ma feb 15, 2016 17:42

4,5ah van 123accu.nl?

inderdaad even terug gaan. hier liggen 2 imitaties en 8 originele. laden prima op in de originele Makita lader.
Rob MB

Vorige

Keer terug naar Koe en mechanisatie