Krachtvoerkosten incl. mineralen incl. jongvee zit al jaren tussen de 5-6 ct. tegenover gemiddelde groep van 8-9 ct. Ruwvoerkosten laatste 5 jaar trouwens negatief

Moderator: Moderators
G.U. schreef:Wat is het nut dan precies van twee groepen als je het ransoen nagenoeg niet verandert?
Talis schreef:maar wat heeft dit allemaal met een mestscheider te maken.
om even ontopic te komen, hoor her en der al verhalen van klebsiella in de mest. En hoorde ook al geruchten dat FC zich langzaam druk begint te maken over mest in de boxen..
h.groothuis schreef:Talis schreef:maar wat heeft dit allemaal met een mestscheider te maken.
om even ontopic te komen, hoor her en der al verhalen van klebsiella in de mest. En hoorde ook al geruchten dat FC zich langzaam druk begint te maken over mest in de boxen..
Hmm,hier net tegenovergestelde, gescheiden mest id boxen niks aan het handje,1e soort zaagsel laten komen want de putten waren te leeg om te scheiden en het zaagsel was 30% goeikoper geworden....zondagmorgen voor een week 3 aan de mast......melkmonster....klebsiella
zondagavond 2 erbij die wel beter werden...de klebsiella klanten lopen er nog sloerig bij alle 3 kapot kwartier...andere beide goed opgeknapt....bij die 3 zat een 133 lw koe bij, gaat me sneu af
![]()
je koeien in een ander diersoort z'n mest laten liggen is wel ethisch verantwoord ?
BsK schreef:vandaag even én mestscheider wezen kijken. man zei de scheider kon maximaal tot 35% droge stof. is dit hoog genoeg voor om in de boxen te gebruiken??
BsK schreef:vandaag even én mestscheider wezen kijken. man zei de scheider kon maximaal tot 35% droge stof. is dit hoog genoeg voor om in de boxen te gebruiken??
Sander schreef:die ervaring had ik nooit. ja mogelijk komt die gedachte even bij je op bij zo'n septembermaand als deze maar voor de rest....
strooisel kan me niet droog genoeg zijn, lijkt me ook het meest gezond.
Keer terug naar Koe en mechanisatie
Gebruikers op dit forum: marcelv en 1 gast